Буття 46 розділ
Переселення родини Якова в Єгипет.
Яків прибуває до Єгипту
- Бог обіцяє підтримку Якову та його синам:
1 І вирушив Ізраїль, і все, що його, і прибув до Беер-Шеви, і приніс жертви Богові батька свого Ісака.
*Беер-Шева – криниця присяги, або криниця семи (овечок) — див. Буття 21 розділ.
2 І промовив Бог до Ізраїля в нічному видінні, і сказав: «Якове, Якове!» А той відказав: «Ось я!»
3 І сказав Він: «Я Той Бог, – Бог батька твого. Не бійся зійти до Єгипту, бо Я вчиню тебе там великим народом.
4 Я зійду з тобою до Єгипту, і Я також, виводячи, виведу тебе, а Йосип закриє рукою своєю очі твої».
Бог подбав, щоб Йосип став великою людиною в Єгипті, і щоб там змогла врятуватися від голоду родина Якова – тож Він і в Єгипті мав намір дбати про них. Втім, варто розуміти, що саме ТУДИ Бог МАВ НАМІР ЗАВЕСТИ Якова з родиною – Він же міг не робити цього, відмінивши голод. Тож це додатковий аргумент на користь того, що ця історія – певний прообраз. Прообраз чого?
Як ми визначили раніше, в Біблії Єгипет символізує домінуючу світову країну часу сповнення пророцтва (див. «Числа та народи»). І знову – як ми припустили раніше, в наш час це, найймовірніше, Сполучені Штати Америки. Тож, можливо саме з осередком у США (цього не стверджуємо – спостерігаємо) Бог почне збирати Свій народ зі всіх народів – Ісаї 60 розділ:
2 Бо темрява землю вкриває, а морок – народи, та сяє Господь над тобою, і слава Його над тобою з'являється!
3 І підуть народи за світлом твоїм, а царі – за ясністю сяйва твого.
4 Здійми свої очі навколо й побач: усі вони зібрані, і до тебе ідуть; сини твої йдуть іздалека, а дочок твоїх на руках он несуть!
5 Побачиш тоді – і роз'яснишся ти, сполохнеться й поширшає серце твоє, бо звернеться морське багатство до тебе, і прийде до тебе багатство народів!
6 Безліч верблюдів закриє тебе, молоді ті верблюди з Мідіяну й Ефи, – усі вони прийдуть із Шеви, носитимуть золото й ладан та хвали Господні звіщатимуть.
7 Всі отари кедарські зберуться до тебе, барани невайотські послужать тобі, – вони підуть усі на Мій вівтар, як жертва приємна, і Я прославлю дім слави Своєї!
8 Хто вони, що летять, як та хмара, і немов голуби до своїх голубників?
9 Бо до Мене збираються мореплавці, і найперше пливуть кораблі із Таршішу, щоб привести синів твоїх здалека, з ними їхнє срібло та їхнє золото для Імені Господа, Бога твого, і для Святого Ізраїля, Він бо прославив тебе.
10 І мури твої побудують чужинці, а їхні царі тобі будуть служити, бо в запалі гніву Свого Я був уразив тебе, а в Своїм уподобанні змилуюся над тобою!
З падінням США символічний Єгипет може змінити своє розташування – Об’явлення 11 розділ:
7 А коли вони скінчать свідоцтво своє, то звірина, що з безодні виходить, із ними війну поведе, і вона їх переможе та їх повбиває.
8 І їхні трупи полишить на майдані великого міста, що зветься духовно Содом і Єгипет, де й Господь наш був розп'ятий.
В даному випадку Єгиптом, виходячи з інших пророцтв, стане Росія. І саме там, виходячи з наведеного пророцтва, можуть бути вбиті згадані Божі пророки.
Але Божий народ, попри це, буде зібраний та захищений (Богом) на теренах попереднього символічного Єгипту.
- Подорож Якова до Єгипту:
5 І встав Яків з Беер-Шеви. І повезли Ізраїлеві сини свого батька Якова, і дітей своїх, і жінок своїх возами, що послав фараон, щоб привезти його.
6 І взяли вони стада свої, і маєток свій, що набули в землі ханаанській, і прибули до Єгипту Яків та ввесь рід його з ним.
7 Він привів із собою до Єгипту синів своїх, і синів своїх синів з собою, дочок своїх, і дочок синів своїх, і ввесь рід свій.
- Сини та внуки Якова:
8 А оце ймення синів Ізраїлевих, що прибули до Єгипту: Яків та сини його: перворідний Яковів Рувим.
9 І сини Рувимові: Ханох, і Паллу, і Хецрон, і Кармі.
10 І сини Симеонові: Ємуїл, і Ямін, і Огад, і Яхін, і Цохар, і Саул, син ханаанеянки.
11 І сини Левієві: Ґершон, Кегат і Мерарі.
12 І сини Юдині: Ер, і Онан, і Шела, і Перец, і Зерах. І вмер Ер і Онан у ханаанській землі. А сини Перецеві були: Хецрон і Хамул.
13 І сини Іссахарові: Тола, і Цувва, і Йов, і Шимрон.
14 І сини Завулонові: Серед, і Елон, і Яхлеїл.
15 Оце сини Ліїні, що вродила вона Якову в Падані арамейськім, та дочку його Діну. Усіх душ синів його й дочок його тридцять три.
16 І сини Ґадові: Ціфйон, і Хаґґі, Шуні, і Ецбон, Ері, і Ароді, і Ар'їлі.
17 І сини Асирові: Їмна, і Їшва, і Їшві, і Верія, і Сірах, сестра їх. І сини Верії: Хевер і Малкіїл.
18 Оце сини Зілпи, що Лаван був дав її своїй дочці Лії, а вона вродила їх Якову, шістнадцять душ.
19 Сини Рахілі, жінки Якова: Йосип і Веніямин.
20 І вродилися Йосипові в єгипетськім краї Манасія та Єфрем, що їх уродила йому Оснат, дочка Поті-Фера, жерця Ону.
21 І сини Веніяминові: Бела, і Бехер, і Ашбел, Ґера, і Нааман, Ехі, і Рош, Муппім, і Хуппім, і Ард.
22 Оце сини Рахілині, що вродилися Якову, усіх душ чотирнадцять.
23 І сини Данові: Хушім.
24 І сини Нефталимові: Яхсеїл, і Ґуні, і Єцер, і Шіллем.
25 Оце сини Білги, що її Лаван дав був своїй дочці Рахілі. І вона породила їх Якову, усіх душ сім.
26 Усіх душ, що прийшли з Яковом в Єгипет, що походять із стегон його, окрім жінок синів Якова, усіх душ шістдесят і шість.
27 А сини Йосипа, що народилися йому в Єгипті, дві душі. Усіх душ дому Якова, що прийшли були до Єгипту, сімдесят.
Якщо в 26 вірші говориться, що усіх душ що прийшли з Яковом – зі стегон його – було 66, то в 27 говориться, що 70. Вочевидь, це разом з Яковом, Йосипом та двома Йосиповими синами.
Додамо – можливо це випадковість і не має значення, але прибуло 66 душ – кількість, що складається з двох чисел, які символізують недосконалість (незавершеність), а стало 70 – кількість 7х10, – де 7 – число Божої повноти (досконалості, завершеності), а 10 – число людської повноти (див. «Числа та народи»)…
- Зустріч Йосипа з батьком:
28 І послав він перед собою Юду до Йосипа, щоб показував перед ним дорогу до Ґошену. І прибули вони до краю Ґошен.
Те, що посланий був саме Юда – засновник царського племені, – може вказувати на те, що побожних людей в безпечне місце проведуть брати Христові (інші – бо й Йосип, як ми вже вказали, також символізує братів Христа – Буття 37 розділ) – які царюватимуть з Христом (див. «Брати Христові»). І там ці так звані брати Христа, а також інші побожні люди, об’єднаються:
29 І запріг Йосип свою колесницю, і вирушив назустріч батькові своєму Ізраїлеві до Ґошену. І він показався йому, і впав йому на шию, та й плакав довго на шиї його...
30 І промовив Ізраїль до Йосипа: «Нехай тепер помру я, побачивши обличчя твоє, що ти ще живий!»
31 А Йосип промовив до своїх братів і до дому батька свого: «Піду й розкажу фараонові, та й повім йому: Брати мої й дім батька мого, що були в Краї ханаанськім, прибули до мене.
32 А люди ці – пастухи отари, бо були скотарі. І вони припровадили дрібну та велику худобу свою, і все, що їхнє було.
33 І станеться, коли покличе вас фараон і скаже: Яке ваше зайняття?
34 то ви відкажете: «Скотарями були твої раби від молодости своєї аж дотепер, і ми, і батьки наші, щоб ви осіли в країні Ґошен, бо для Єгипту кожен пастух отари – огида.»
Останній вірш звертає увагу на важливий момент – родина Якова була скотарями. Тобто кочівниками – народ без прив’язки до території – приходьки. Апостол Павло казав, що Божі слуги давнини також були приходьками (див. «Приходьки»). Христос, за Його ж словами, також не мав дому, та й називав Він Себе Пастирем (Пастухом). Авель був пастухом – а він був приємний Богові. Біблія радить не любити цього світу – адже він, як говорив Ісус Христос, не любитиме Божих людей – Івана 15 розділ:
18 Коли вас світ ненавидить, знайте, що Мене він зненавидів перше, як вас.
19 Коли б ви зо світу були, то своє світ любив би. А що ви не зо світу, але Я вас зо світу обрав, тому світ вас ненавидить.
Це узгоджується зі словами Йосипа: бо для Єгипту кожен пастух отари – огида… Тож все це підтверджує, що історія Йосипа – прообраз. Навіть їхнє поселення в країні Ґошен – в родючому краю окремо від єгиптян, – узгоджується з цим.