Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50


 

  Буття 14 розділ

  Війна чотирьох царів проти п’яти. Лот потрапляє в полон. Аврам перемагає нападників та рятує Лота. Священик Всевишнього Бога Мелхиседек. Цар Содому.

Битва

  • Битва царів:

1 І сталось за днів Амрафела, царя Шинеару, Арйоха, царя Елласару, Кедор-Лаомера, царя Еламу, і Тидала, царя Ґоїму, –
2 вони вчинили війну з Бераєм, царем Содому, і з Біршаєм, царем Гомори, з Шин'авом, царем Адми, і Шемевером, царем Цевоїму, і з царем Белаю, що Цоар тепер.
3 Усі ці зібрались були до долини Сіддім, – вона тепер море Солоне.

  Цікаво, що тут згадується певна долина – де відбулася війна між царями і яка потім стала морем Солоним (або Мертвим морем). Це нагадує інше Біблійне місце битви різних царів, про яке згадується в книзі Об’явлення 16 розділ:

13 І я бачив, що виходили з уст змія, і з уст звірини, і з уст неправдивого пророка три духи нечисті, як жаби,
14 це духи демонські, що чинять ознаки. Вони виходять до царів усього всесвіту, щоб зібрати їх на війну того великого дня Вседержителя Бога.
----------------------
16 І зібрав їх на місце, яке по-єврейському зветься Армагеддон.

  Можливо, ця схожість не випадкова та має символічне значення на час Кінця – наш час, – якого й стосується наведене пророцтво з Об’явлення. Тим паче, що є й інші паралелі – які розглянемо далі…

  Отож, про долину, яка може символізувати місце Армагеддон: мабуть не випадково вказується, що та долина потім стала морем Солоним (Мертвим морем) – тобто, безжиттєвою місцевістю. І саме таким, варто розуміти, буде в результаті й місце Армагеддон. Тож певна паралель прослідковується.

  Якщо це так, то напад ворогуючих царів на Содом та Гомору та їх союзників мав би символізувати напад Росії на країни блоку НАТО в Європі (або ж Захід загалом) – які, як каже Біблія, зображені Вавилоном (див. «Вавилон») та, власне, Содомом та Гоморою – Ісаї 13 розділ:

19 І стане тоді Вавилон, краса царств, пишнота халдейської гордости, таким, як Бог зруйнував був Содом та Гоморру!
20 Не буде назавжди заселений він, ні замешкалий з роду в рід, і араб там не стане наметом, і там пастухи не спочинуть з своєю отарою...

  Та й наступні описані події мають певну схожість з подіями Останніх Днів:

4 Дванадцять літ служили вони Кедор-Лаомерові, а року тринадцятого повстали.
5 А року чотирнадцятого прибув Кедор-Лаомер та царі, що були з ним, і побили Рефаїв в Аштерот-Карнаїмі, і Зузів у Гамі, і Емів у Шаве-Кір'ятаїмі,
6 і Хорянина в горах Сеїру аж до Ел-Парану, що він при пустині.
7 І вернулись вони, і прибули до Ен-Мішпату, – воно тепер Кадеш, – і звоювали всю землю Амалика, а також Аморея, що сидів у Хаццон-Тамарі.
8 І вийшов цар Содому, і цар Гомори, і цар Адми, і цар Цевоїму, і цар Белаю, – тепер він Цоар, – і вишикувалися з ними на бій у долині Сіддім, –
9 із Кедор-Лаомером, царем Еламу, і Тидалом, царем Ґоїму, і Амрафелом, царем Шинеару, і Арйохом, царем Елласару, – чотири царі проти п'ятьох.
10 А долина Сіддім була повна смоляних ям; і втекли цар Содому й цар Гомори, та й попадали туди, а позосталі повтікали на гору.

  Вочевидь, Кедор-Лаомер може символізувати сучасну Росію – яка також певним чином збагачувалася завдяки торгівлі з Об’єднаною Європою – яка, в свою чергу, активно загравала з Кремлем. Та певного часу країни Європи повстали проти Росії – за що Росія й нападе на країни НАТО в Європі, – і все це справді передбачено в Біблійних пророцтвах (наприклад, див. «Цар») і, вочевидь, в розглядуваному розділі книги Буття. Навіть смоляні ями в цій долині – про які говориться в 10 вірші, – можуть представляти пастки, які розставляє Росія на теренах країн Заходу: обман, провокації, корупція і тп…

11 І взяли вони ввесь маєток Содому й Гомори, і всю їхню поживу, – і пішли.

  Так і Росія – напавши на країни НАТО в Європі тим чи іншим способом збагатиться (хоча й ненадовго)…

  • Звільнення Лота з полону:

12 І взяли вони Лота, сина брата Аврамового, – бо пробував у Содомі, – і добро його та й пішли.

  Як Лот жив в середовищі грішних людей Содома та Гомори, так і чимало побожних людей живе в середовищі далеких від Бога країн Об’єднаної Європи. І коли Росія нападе на країни НАТО в Європі, то й ці побожні люди постраждають від цього нападу, і певним чином можуть потрапити під владу Кремля…

13 І прийшов був недобиток, та й розповів єврею Аврамові, – а він жив між дубами амореянина Мамре, брата Ешколового й брата Анерового, Аврамових спільників.

  Тут вперше Аврама названо євреєм. Як зазначається в різних джерелах, походження слова єврей таке: на івриті вимовляється «іври» (власне, звідси і назва мови іврит = «єврейська»). Буквальне значення слова «іври» — «той, що перейшов» (від кореня (івр. ע-ב-ר‎) — «перейти»). Це дає можливість додаткового тлумачення — «прибулець з того боку (ріки Євфрат). Інше традиційне тлумачення згадує предка Авраама — Евера, правнука Сима. Існує також версія походження етноніму «іврі» від назви групи племен хабіру.

  А ми до цього пояснення додамо, що, виходячи зі значення слова «іври» «той, що перейшов (звідкись)», єврей може означати чужинець, приходько. І саме так Бог називає всіх Своїх слуг (і Авраама в тому числі) на цій грішній землі – див. «Приходьки»…

14 І почув Аврам, що небіж його взятий у неволю, та й узброїв своїх вправних слуг, що в домі його народились, три сотні й вісімнадцять, і погнався до Дану.
15 І він поділився на гурти вночі, він та раби його, і розбив їх, і гнався за ними аж до Хови, що ліворуч Дамаску.
16 І вернув він усе добро, а також Лота, небожа свого, і добро його повернув, а також жінок та людей.

  Як тоді Аврам, так і тепер Бог через Своїх святих – так званих братів Христа (див. «Брати Христові»), – визволить побожних людей, яких символізує Лот.

17 Тоді цар Содому вийшов назустріч йому, як він повертався, розбивши Кедор-Лаомера та царів, що були з ним, до долини Шаве, – вона тепер долина Царська.

  • Мелхиседек:

18 А Мелхиседек, цар Салиму, виніс хліб та вино. А він був священик Бога Всевишнього.
19 І поблагословив він його та й промовив:
«Благословенний Аврам від Бога Всевишнього, що створив небо й землю.
20 І благословенний Бог Всевишній, що видав у руки твої ворогів твоїх
». І Аврам дав йому десятину зо всього.

  Тут доволі мало говориться про цього священика Всевишнього Бога – Мелхиседека. Втім, про нього згадує цар Давид в 109 Псалмі:

4 Поклявся Господь, і не буде жаліти: «Ти священик навіки за чином Мелхиседековим».

  Більше про Мелхиседека пояснює апостол Павло – Євреїв 7 розділ:

1 Бо цей Мелхиседек, цар Салиму, священик Бога Всевишнього, що був стрів Авраама, як той вертався по поразці царів, і його поблагословив.
2 Авраам відділив йому й десятину від усього, – найперше-бо він визначає «цар правди», а потім «цар Салиму», цебто «цар миру».
3 Він без батька, без матері, без родоводу, не мав ані початку днів, ані кінця життя, уподобився Божому Сину, – пробуває священиком завжди.
4 Побачте ж, який він великий, що йому й десятину з добичі найліпшої дав патріярх Авраам!

-----------------------
15 І ще більше відомо, коли повстає на подобу Мелхиседека Інший Священик,
16 що був не за законом тілесної заповіді, але з сили незнищального життя.
17 Бо свідчить: «Ти Священик навіки за чином Мелхиседековим».

  Як пояснює апостол Павло, Мелхиседек є прообразом Ісуса Христа. Тож Аврам тут символізує святих Всевишнього – до яких Бог і збиратиме побожних людей, – на це вказує те, що Аврам дав десятину Мелхиседекові. Додатковим доказом цього є заповіт, укладений Богом з Аврамом – описаний в наступному розділі книги Буття…

  • Цар Содому:

21 І сказав цар содомський Аврамові: «Дай мені людей, а маєток візьми собі».
22 Аврам же сказав цареві содомському:
«Я звів свою руку до Господа, Бога Всевишнього, Творця неба й землі, –
23 що від нитки аж до ремінця сандалів я не візьму з того всього, що твоє, щоб ти не сказав: Збагатив я Аврама.
24 Я не хочу нічого, – даси тільки те, що слуги поїли, та частину людям, що зо мною ходили: Анер, Ешкол і Мамре, – частину свою вони візьмуть.

  Цікавим тут є те, що цар Содому вітав та бажав віддячитися Аврамові – запропонувавши йому дари – від чого Аврам відмовився. Тож можна очікувати, що під час Господнього Дня після звільнення побожних людей з-під влади цього світу (Вавилону Великого – див. «Вавилон»), світ, що вціліє (а точніше його правителі), вітатиме святих Всевишнього. Можливо…

  Та святі Всевишнього не братимуть допомоги від правителів цього світу і не співпрацюватимуть з ними – про них подбає Бог. Проте дарами цього світу скористають союзники Аврама – вочевидь ті, хто допомагатимуть святим Всевишнього (див. «Брати Христові»), і хто вспадкує землю – адже, як вказують Біблійні пророцтва, скарби цього світу дістануться Божому народові.


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50