Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50


 

  Буття 41 розділ

  Йосип розгадує сни фараона, та стає правителем всього Єгипту – другим після фараона. Ситі та голодні роки.

Фараонові сни

-          Сни фараона:

1 І сталося по закінченні двох літ часу, і сниться фараонові, – ось він стоїть над Річкою.

  Отже, Йосип провів у в’язниці ще два роки з того часу, як розгадав сни фараоновим слугам.

2 І ось виходять із Річки семеро корів гарного вигляду й ситого тіла, – і паслися на лузі.
3 А ось виходять із Річки за ними семеро корів інших, бридкі виглядом і худі тілом. І вони стали при тих коровах на березі Річки.
4 І корови бридкі виглядом і худі тілом поз'їдали сім корів гарних виглядом і ситих. І прокинувся фараон.
5 І знову заснув він. І снилося йому вдруге, – аж ось сходять на однім стеблі семеро колосків здорових та добрих.
6 А ось виростає за ними семеро колосків тонких та спалених східнім вітром.

  Вочевидь в Єгипті східний вітер справді приносив засуху – тож у сні все логічно. Але Біблія часто згадує про певного агресора зі сходу, який також приносить спустошення – Ісаї 41 розділ:

2 Хто зо сходу того пробудив, що його супроводить в ході перемога? Він народи дає перед ним та царів на топтання, їхнього меча обертає на порох, його лука – в солому розвіяну.
3 Він жене їх, спокійно дорогою йде, якою він не переходив ногами своїми

  Як говорять Біблійні пророцтва, в наш час цим агресором зі сходу, що несе спустошення, є сучасна Росія. Тож, можливо, тут є певний зв’язок?...

7 І проковтнули ті тонкі колоски сім колосків здорових та повних. І прокинувся фараон, – а то був сон.
8 І сталося рано, – і занепокоївся дух його. І послав він, і поскликав усіх ворожбитів Єгипту та всіх мудреців його. І фараон розповів їм свій сон, – та ніхто не міг відгадати їх фараонові.

-          Йосип відгадує сни фараона:

9 І говорив начальник чашників з фараоном, кажучи: «Я сьогодні згадую гріхи свої.
10 Розгнівався був фараон на рабів своїх, і вмістив мене під варту дому начальника царської сторожі, мене й начальника пекарів.
11 І однієї ночі снився нам сон, мені та йому, кожному снився сон за своїм значенням.
12 А там з нами був єврейський юнак, раб начальника царської сторожі. І ми розповіли йому, а він відгадав нам наші сни, кожному за сном його відгадав.
13 І сталося, – як він відгадав нам, так і трапилося: мене ти вернув на становище моє, а того повісив».
14 І послав фараон, і покликав Йосипа, – і його сквапно вивели з в'язниці. І оголився, і змінив одежу свою, – і він прибув до фараона.
15 І промовив фараон до Йосипа: «Снився мені сон, та нема, хто б відгадав його. А я чув про тебе таке: ти вислухуєш сон, щоб відгадати його».
16 А Йосип сказав до фараона, говорячи: «Не я, – Бог дасть у відповідь мир фараонові».

  Йосип одразу ж віддав належне Богові – це Він пояснює сни, – а Йосип всього лиш озвучує їхнє значення. Правильна поведінка…

17 І сказав фараон до Йосипа: «Бачив я в сні своїм – ось я стою на березі Річки.
18 І ось виходять із Річки семеро корів ситих тілом і гарних виглядом. І вони паслися на лузі.
19 А ось виходять за ними семеро корів інші, бідні та дуже бридкі виглядом і худі тілом. Таких бридких, як вони, я не бачив у всьому краї єгипетському.
20 І корови худі та бридкі поз'їдали сім корів перших ситих.
21 І ввійшли вони до черева їхнього, та не було знати, що ввійшли вони до черева їхнього, – і вигляд їх був лихий, як на початку. І я прокинувся.
22 І побачив я в сні своїм знов, аж ось сходять на однім стеблі семеро колосків повних та добрих.
23 А ось виростає за ними семеро колосків худих, тонких, спалених східнім вітром.
24 І проковтнули ті тонкі колоски сім колосків добрих. І розповів я те ворожбитам, та не було, хто б мені роз'яснив».
25 І сказав Йосип до фараона: «Сон фараонів – один він. Що Бог робить, те Він звістив фараонові.

  Так як сни були від Бога, то лише Він, чи Його представник, може пояснити значення таких снів. Тут варто згадати слова апостола Петра в 2 Петра 1 розділ:

20 бо ви знаєте перше про те, що жодне пророцтво в Писанні від власного вияснення не залежить.
21 Бо пророцтва ніколи не було з волі людської, а звіщали його святі Божі мужі, проваджені Духом Святим.

  Сни фараона також були пророцтвом. Тож в даному випадку лише проваджений Божим Духом Йосип міг відгадати ці сни.

26 Семеро корів добрих – то сім літ, і семеро колосків добрих – сім літ вони. А сон – один він.
27 А сім корів худих і бридких, що вийшли за ними, – сім літ вони, і сім колосків порожніх і спалених східнім вітром – то будуть сім літ голодних.
28 Оце та річ, що я сказав був фараонові: Що Бог робить, те Він показав фараонові.
29 Ось приходять сім літ, – великий достаток у всім краї єгипетськім.
30 А по них настануть сім літ голодних, – і буде забутий увесь той достаток в єгипетській землі, і голод винищить край.
31 І не буде видно того достатку в краї через той голод, що настане потім, бо він буде дуже тяжкий.
32 А що сон повторився фараонові двічі, це значить, що справа ця постановлена від Бога, і Бог незабаром виконає її.

-          Йосипова порада фараонові:

33 А тепер нехай фараон наздрить чоловіка розумного й мудрого, і нехай поставить його над єгипетською землею.
34 Нехай учинить фараон, і нехай призначить урядників над краєм, і нехай за сім літ достатку збирає п'ятину врожаю єгипетської землі.
35 І нехай вони позбирають усю їжу тих добрих років, що приходять, і нехай вони позбирають збіжжя під руку фараонову, на їжу по містах, і нехай бережуть.
36 І буде та їжа на запас для краю на сім літ голодних, що настануть в єгипетській землі, – і край не буде знищений голодом».
37 І була ця річ добра в очах фараона та в очах усіх його рабів.

-          Другий після фараона:

38 І сказав фараон своїм рабам: «Чи знайдеться чоловік, як оцей, що Дух Божий у нім?»
39 І сказав фараон Йосипові: «Що Бог відкрив тобі це все, то немає такого розумного й мудрого, як ти.
40 Ти будеш над домом моїм, а слів твоїх уст буде слухатися ввесь народ мій. Тільки троном я буду вищий від тебе».

  Фараон, правитель Єгипту, намісник, як вважалося, бога на землі – визнав мудрість Божого чоловіка, – дивна річ. Чи немає й тут якогось символічного значення?... Можливо, в час Кінця – якого розглядувана історія й стосується, – світові правителі (принаймні деякі) будуть вимушені визнати Божих людей та їхнього Бога…

41 І сказав фараон Йосипові: «Дивись, – я поставив тебе над усім краєм єгипетським».
42 І зняв фараон персня свого з своєї руки, та й дав його на руку Йосипову, і зодягнув його в одежу віссонну, а на шию йому повісив золотого ланцюга.
43 І зробив, що він їздив його другим повозом, і кричали перед обличчям його: «Кланяйтеся!» І поставив його над усім єгипетським краєм.
44 І сказав фараон Йосипові: «Я фараон, а без тебе ніхто не підійме своєї руки та своєї ноги в усім краї єгипетськім».
45 І назвав фараон ім'я Йосипові: Цофнат-Панеах, і дав йому за жінку Оснату, дочку Поті-Фера, жерця Ону. І Йосип піднявся над єгипетським краєм.

  *Мається на увазі місто Он – «місто Сонця». Як подають історики, грецька назва цього міста – Геліополь (місто сонця).

  * Цофнат-Панеах – «відгадник таємниць».

   Візьмемо до уваги, що в Біблії Єгипет може символізувати домінуючу світову країну (див. «Числа та народи»). Чи не символізує це підвищення Йосипа та його одруження на дочці жерця те, що в Останні Дні правитель панівної світової держави поділиться владою з Божими слугами, і що вони оперуватимуть світськими цінностями (це могло б символізувати одруження Йосипа на Оснаті) для досягнення мети?... Про певне примирення «старших з молодими» – можливо, духовного зі світським, згадується в Малахії 4 розділі:

5 Ось Я пошлю вам пророка Іллю, перше ніж день Господній настане, великий й страшний!
6 І приверне він серце батьків до синів, і серце синівське до їхніх батьків, щоб Я не прийшов, і не вразив цей Край прокляттям!

  Щоправда, варто визнати, що Божі люди – яких символізує Йосип, не приймуть цінності цього грішного світу (адже Йосип залишався вірним Богові), а от «примирити» їх з Божою Істиною можуть…

  Виникає питання – кого б міг символізувати цей приязний до Божих людей правитель Єгипту? Мабуть, це мав би бути правитель певної впливової світової держави – яка постраждає від східного вітру – Росії, але встоїть. В Біблії Єгипет, як ми могли це побачити в розгляді 11 розділу книги Даниїла, в наш час може символізувати Сполучені Штати Америки. Там також вказується, що Росія запанує над скарбами Єгипту (США) – що може бути вітром зі сходу. Тож, можливо, це мова про США? Тим паче, що в США доволі таки сильні протестантські спільноти. Все це цікаво звучить в світлі пророцтва з Ісаї 19 розділ:

18 Того дня буде п'ять міст в єгипетськім краї, що говоритимуть ханаанською мовою й присягатимуть Господом Саваотом. Одне буде зватися Ір-Гахерес.

*Ір-Гахерес – в перекладі означає «Місто сонця», «Геліополь», – так само, як і місто Йосипового тестя.

19 Того дня серед краю єгипетського буде жертівник Господу, і стовп при границі його Господеві.
20 І він буде в єгипетськім краї ознакою й свідком для Господа Саваота,
коли будуть взивати до Господа перед гнобителями, то пошле їм спасителя та оборонця, який їх спасе.
21 І стане знаний Господь для Єгипту, і того дня познають єгиптяни Господа, і будуть служити жертвою й жертвою хлібною, і присягнуть обітницю Господеві, і виповнять.
22 І вразить єгиптян Господь, буде бити їх та лікувати, і до Господа звернуться, і Він дасться їм ублагати Себе, і їх вилікує.
23 Того дня буде бита дорога з Єгипту в Асирію, і прийдуть асирійці до єгиптян, а єгиптяни до асирійців, і будуть служити єгиптяни з асирійцями Господеві.
24 Того дня буде Ізраїль третім краєм побіч Єгипту й Асирії, благословенням серед землі,
25 бо Господь Саваот його поблагословив та й сказав: Благословенний народ мій Єгипет, і Ашшур, чин Моїх рук, та Ізраїль, спадщина Моя!

  Чи не являються ці вірші частиною одного пророцтва, символом чого є історія Йосипа?...

-          Йосип організовує збирання врожаю по Єгипту. Йосипові діти:

46 А Йосип був віку тридцяти літ, коли він став перед лицем фараона, царя єгипетського. І пішов Йосип від лиця фараонового, і перейшов через увесь єгипетський край.
47 А земля в сім літ достатку родила на повні жмені.
48 І зібрав він усю їжу семи літ, що була в єгипетськім краї, і вмістив їжу по містах: їжу поля міста, що навколо нього, вмістив у ньому.
49 І зібрав Йосип збіжжя дуже багато, як морський пісок, аж перестав рахувати, бо не було вже числа.
50 А Йосипові, поки прийшов рік голодний, уродилися два сини, що вродила йому Осната, дочка Поті-Фера, жерця Ону.
51 І назвав Йосип ім'я перворідному: Манасія, бо «Бог зробив мені, що я забув усе своє терпіння та ввесь дім мого батька».
52 А ймення другому назвав: Єфрем, бо «розмножив мене Бог у краї недолі моєї».

  *Манасія  в перекладі означає «забуття», а Єфрем – походить від слова плід, «розмноження». Ці сини стали родоначальниками двох ізраїльських племен.

53 І скінчилися сім літ достатку, що були в єгипетськім краї.

-          Голод по всіх краях:

54 І зачали наступати сім літ голодні, як сказав був Йосип. І був голод по всіх краях, а в усім єгипетськім краї був хліб.
55 Але виголоднів увесь єгипетський край, а народ став кричати до фараона про хліб. І сказав фараон усьому Єгиптові: «Ідіть до Йосипа. Що він вам скаже, те робіть».

  Цікаво, що наказ звертатися по допомогу до Йосипа був відданий з настанням голодних часів. А до цього часу Йосип лише накопичував харчі.

56 І був той голод на всій поверхні землі. І відчинив Йосип усе, що було в них, і продавав поживу Єгиптові. А голод зміцнявся в єгипетськім краї.
57 І прибували зо всієї землі до Йосипа купити поживи, бо голод зміцнявся по всій землі.

 

  Як каже Біблія, в Останні Дні справжня духовна пожива (керівництво) справді буде у братів Христа – яких, як ми побачили в розгляді 37 розділу, і символізує Йосип. І до них звертатимуться побожні люди. Саме про ці часи говориться в Ісаї 30 розділ:

20 І дасть вам Господь хліба в утиску і воду в гнобительстві, та твої вчителі вже не будуть ховатись, і очі твої вчителів твоїх бачити будуть.
21 А коли ви відхилитесь праворуч, чи підете ліворуч, то вуха твої будуть чути те слово, яке позад тебе казатиме: «Це та дорога,
простуйте ви нею!»

  Варто припустити, що ця «духовна пожива», про яку говорить пророк, не стосується лише вказівок благочестивого життя для побожних людей. Це буде чітке керівництво щодо розбудови правильного та успішного суспільства. Тобто, керівництво буде не лише морального характеру – як це зараз намагаються робити в церквах та зборах, але й економічного, соціального і тп. – воно буде різностороннім.


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50