1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66
Ісаї 5 розділ
Після підбадьорливого попереднього розділу – про благословення Божого народу, цей розділ описує зіпсуття та гріхи попереднього Божого народу. В наш час – це християнський світ з центром у Європі.
Пісня про виноградник
- Пісня про виноградник:
1 Заспіваю ж я вам про Свойого Улюбленого пісню любовну про Його виноградника! На плодючому версі гори виноградника мав був Мій Приятель.
2 І обкопав Він його, й від каміння очистив його, і виноградом добірним його засадив, і башту поставив посеред його, і витесав у ньому чавило, і чекав, що родитиме він виноград, – та він уродив дикі ягоди!
3 Тепер же ти, єрусалимський мешканче та мужу юдейський, розсудіть-но між Мною й Моїм виноградником:
4 що ще можна вчинити було для Мого виноградника, але Я не зробив того в ньому? Чому Я чекав, що родитиме він виноград, а він уродив дикі ягоди?
5 А тепер завідомлю Я вас, що зроблю для Свого виноградника: живопліт його викину, і він буде на знищення, горожу його розвалю, і він на потоптання буде,
6 зроблю Я загубу йому, – він не буде обтинаний ані підсапуваний, – і виросте терня й будяччя на ньому, а хмарам звелю, щоб дощу не давали на нього!
7 Бо виноградник Господа Саваота – то Ізраїлів дім, а муж Юди – коханий Його саджанець. Сподівавсь правосуддя, та ось кроволиття, сподівавсь справедливости Він, та ось зойк...
Про схоже спустошення виноградника Ісая згадує і в 7 розділі:
23 І буде дня того: кожне місце, що в нім буде тисяча лоз винограду на тисячу срібла, стане терниною та будяком!
Свого часу Ісус Христос розповідав страшим юдейського народу дещо схожу притчу про виноградник – Матвія 21 розділ:
33 Послухайте іншої притчі. Був господар один. Насадив виноградника він, обгородив його муром, видовбав у ньому чавило, башту поставив, – і віддав його винарям, та й пішов.
34 Коли ж надійшов час плодів, він до винарів послав рабів своїх, щоб прийняти плоди свої.
35 Винарі ж рабів його похапали, – і одного побили, а другого замордували, а того вкаменували.
36 Знов послав він інших рабів, більш як перше, – та й їм учинили те саме.
37 Нарешті послав до них сина свого і сказав: «Посоромляться сина мого».
38 Але винарі, як побачили сина, міркувати собі стали: «Це спадкоємець; ходім, замордуймо його, – і заберемо його спадщину!»
39 І, схопивши його, вони вивели за виноградник його, та й убили.
40 Отож, як прибуде той пан виноградника, що зробить він тим винарям?»
41 Вони кажуть Йому: «Злочинців погубить жорстоко, виноградника ж віддасть іншим винарям, що будуть плоди віддавати йому своєчасно».
Попри певні відмінності, тема в них одна – хто не приноситиме плоду – буде відкинутим. В першому столітті тим безплідним виноградником чи невірними винарями були юдеї та їхні провідники – тож їх і застерігав Іван Христитель – Матвія 3 розділ:
10 Бо вже до коріння дерев і сокира прикладена: кожне ж дерево, що доброго плоду не родить, буде зрубане та й в огонь буде вкинене.
Через зіпсованість Бог відкинув їх та засадив новий виноградник (чи віддав іншим винарям). На жаль, з часів Ісуса Христа і до наших днів новий на той час Божий народ – християнство, також не приносить гідних плодів. Тож і цього разу Бог знищить безплідний виноградник, або ж – згідно притчі Христа, – віддасть Свій виноградник (Своїх людей) новим винарям – Своїм святим, яких ще названо братами Христа (див. «Брати Христові»).
- Пожадливий народ:
Наступні вірші чудово описують сучасний стан в світі – коли майже всі земні багатства знаходяться у власності маленької групи людей. В наш час також є ті, кому все мало і мало, і хто намагається захопити всього побільше – і це в масштабах цілого світу:
8 Горе тим, що долучують дома до дому, а поле до поля приточують, аж місця бракує для інших, так ніби самі сидите серед краю!
9 В мої уші сказав був Господь Саваот: Направду, – багато домів попустошені будуть, великі та добрі, і не буде мешканця для них.
Біблія й справді передрікає спустошення європейських та інших країн Заходу.
10 Бо десять загонів землі виноградника бата одного вродять, а насіння одного хомера породить ефу.
Як подає перекладач, 1 хомер – близько 180 кг, 1 ефа – біля 18 кг. Тобто урожай буде меншим від затрат вдесятеро. Тож Бог не благословлятиме діяльність пожадливих людей – не буде урожаю та занепаде промисловість.
- Кінець ситого та радісного життя:
11 Горе тим, що встають рано-вранці і женуть за напоєм п'янким, і тривають при нім аж до вечора, щоб вином розпалятись!
12 І сталася цитра та арфа, бубон та сопілка й вино – за їхню гулянку, а на діло Господнє не дивляться, не вбачають Його чину рук.
Сучасний світ споживачів справді ставить на перше місце розваги – на діло Господнє не дивляться, не вбачають Його чину рук. Тож це влучне пророцтво на наш час.
13 Тому піде народ Мій на вигнання непередбачено, і вельможі його голодуватимуть, а натовп його – висохне з прагнення...
14 Тому-то розширив шеол пожадливість свою і безмірно розкрив свою пащу, і зійде до нього його пишнота, і його натовп, і гуркіт його, й ті, що тішаться в ньому.
14 вірш доволі таки страшний – буде багато смертей. Багато чого буде понищено, і пишнота людська в тому числі – Бог принизить людину:
15 І людина понижиться, і упокориться муж, а очі високих поникнуть,
16 а Господь Саваот возвеличиться в суді, і Бог Святий виявить святість Свою в справедливості!
Всі ці події будуть результатом Божого Суду – таким чином Бог возвеличиться – виявить Свою Силу та Могутність. Всі зрозуміють, Хто за цим стоїть – люди будуть вимушені визнати Всемогутнього Бога! Мабуть, визнання людьми Бога та Його Величі почнеться зі сповнення слів Ісуса Христа з Матвія 24 розділ:
30 І того часу на небі з'явиться знак Сина Людського, і тоді «заголосять всі земні племена», і побачать вони «Сина Людського, що йтиме на хмарах небесних» із великою потугою й славою.
Ситий та самовдоволений Захід – який і є невірним Божим народом, – втратить всі свої статки:
17 І пастися будуть овечки, немов би на луці своїй, а зоставлене з ситих чужі поїдять.
- Не кожен, хто каже до Мене Господи, Господи увійде в Царство Небесне (Матвія 7:21):
18 Горе тим, що вину притягають до себе шнурами марноти, а гріх – як мотуззям від воза,
19 та кажуть: «Хай квапиться Він, хай принаглить Свій чин, щоб ми бачили, а постанова Святого Ізраїлевого хай наблизиться і нехай прийде і пізнаємо ми!»
Ці слова добре підходять багатьом сучасним релігіям – які ніби очікують Божого Суду та спасіння, а самі далекі від Бога. Цікаво сказано в 18 вірші – вину притягають до себе шнурами марноти. Ці релігії займаються марнотою!
- Горе безбожникам:
20 Горе тим, що зло називають добром, а добро – злом, що ставлять темноту за світло, а світло – за темряву, що ставлять гірке за солодке, а солодке – за гірке!
21 Горе мудрим у власних очах та розумним перед собою самим!
В сучасному світі справді все перекручено – світ переповнений обманом.
22 Горе тим, що хоробрі винце попивати, і силачі на мішання п'янкого напою,
23 що несправедливого чинять в суді за хабар справедливим, а праведність праведного усувають від нього...
Все це присутнє в сучасному світі. Хоча варто зауважити, що так було і раніше – всю людську історію. Втім, мабуть зараз це наявне особливо масштабно.
- Вогонь та руйнування:
24 Тому, як огненний язик пожирає стерню, а від полум'я никне трава, – отак спорохнявіє корінь у них, і рознесеться їхній цвіт, немов курява, бо від себе відкинули Закон Господа Саваота, і знехтували вони слово Святого Ізраїлевого!
Християнський світ відкинув Бога – тож Бог не залишить це без кари:
25 Тому запалився гнів Господа на народ Його, і на нього Він витягнув руку Свою, – та й уразив його: і захиталися гори, і сталось їхнього трупу, як сміття серед вулиць!... При цьому всьому не відвернувсь Його гнів, і витягнена ще рука Його!
Схоже, що в цих словах може бути пророцтво на Першу та Другу світові війни – після стількох трагедій невірний народ до Бога так і не навернувся. Тому витягнена ще рука Його! Тож наступні вірші стосуються останньої – Третьої світової війни:
- Жорстокий та невтомний народ здалека:
26 І підійме прапора народу здалека, і засвище йому з кінця краю, і прийде він хутко та легко, –
27 немає між ними утомленого та такого, який би спіткнувся! Не дрімає ніхто і не спить, а пояс із стегон його не здіймається та не зривається шнур при взутті його.
28 Його стріли погострені, і всі луки його понатягувані. Копита у коней його немов кремінь вважаються, а колеса його – немов вихор.
29 Його рик – як левиці, і він заричить, немов ті левчуки, і він загарчить, і здобич ухопить, й її понесе, – і ніхто не врятує!
30 І на нього ревітиме він того дня, як те море реве... І погляне на землю, а там густа темрява, і світло померкло у хмарах її...
30 вірш нагадує вірші з Матвія 24 розділ:
29 І зараз, по скорботі тих днів, «сонце затьмиться, і місяць не дасть свого світла», і зорі попадають з неба, і сили небесні порушаться.
Як говорять інші Біблійні пророцтва, скорботу спричинить Росія – напавши на країни Європи. Про це ж пророцтво згадується в Даниїла 11 розділ:
40 А в кінцевому часі зудариться з ним південний цар. І кинеться на нього північний цар колесницями, і верхівцями, і численними кораблями, і прийде на краї, і позаливає та перейде їх.
Тож в цьому пророцтві Ісаї говориться саме про напад Росії на країни Європи – яке відбудеться в наші дні…
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66