1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66
Ісаї 27 розділ
Покарання змія та дракона. Очищення Божого народу.
Очищення Божого народу
- Покарання змія та дракона:
1 У той день навідає Господь Своїм твердим, і дужим та сильним мечем левіятана, змія прудкого, і левіятана, змія звивкого, і дракона, що в морі, заб'є.
Можливо, на перший погляд можна подумати, що левіятан, змій та дракон – це одна й та ж тварина. Проте, щодо цього є певні сумніви... Тож, можливо, це три тварини,.. або дві… Втім, книга Об’явлення дає підстави зробити висновок, що тут мова саме про дві тварини: левіятана – який є змієм прудким та змієм звивким, та дракона – що в морі. Спочатку Об’явлення 12 розділ:
3 І з'явилася інша ознака на небі, ось змій червоноогняний, великий, що мав сім голів та десять рогів, а на його головах сім вінців.
4 Його хвіст змів третину зір із Неба та й кинув додолу. І змій стояв перед жінкою, що мала вродити, щоб з'їсти дитину її, коли вродить...
--------------------
13 А коли змій побачив, що додолу він скинений, то став переслідувати жінку, що вродила хлоп'я.
Тут описаний диявол. А в Ісаї – левіятан – змій прудкий та звивкий. Це він ганявся за жінкою з Об’явлення (прудкий), і змів зірки з неба (звивкий).
Тепер Об’явлення 13 розділ:
1 І я бачив звірину, що виходила з моря, яка мала десять рогів та сім голів, а на рогах її було десять вінців, а на її головах богозневажні імена.
2 А звірина, що я її бачив, подібна до рися була, а ноги її як ведмежі, а паща її немов лев'яча паща. І змій дав їй свою силу, і престола свого, і владу велику.
3 А одна з її голів була ніби забита на смерть, але рана смертельна її вздоровилась. І вся земля дивувалась, слідкуючи за звіриною!
*більше про цих звірів див. «Звірина».
Як вказує 1 вірш наведеного розділу, мова йде про звірину, що виходила з моря – як і дракон в пророцтві Ісаї був в морі. Чому ми можемо говорити, що це одна й та ж тварина? Бо й звірину з моря в книзі Об’явлення Бог вб’є – як і дракона, що в морі – Об’явлення 19 розділ:
20 І схоплена була звірина, а з нею неправдивий пророк, що ознаки чинив перед нею, що ними звів тих, хто знамено звірини прийняв і поклонився був образові її. Обоє вони були вкинені живими до огняного озера, що сіркою горіло...
Озеро огняне – це друга смерть, або ж остаточне знищення – Об’явлення 20 розділ:
14 Смерть же та ад були вкинені в озеро огняне. Це друга смерть, – озеро огняне.
Тобто, дракон, що в морі, як і звірина, що виходила з моря в книзі Об’явлення – будуть знищені, – чого не сказано в Ісаї про левіятана – змія прудкого та звивкого. Та й книга Об’явлення говорить, що змій – який є диявол, побитим буде, але не буде одразу забитим – Об’явлення 20 розділ:
1 І бачив я Ангола, що сходив із неба, що мав ключа від безодні, і кайдани великі в руці своїй.
2 І схопив він змія, вужа стародавнього, що диявол він і сатана, і зв'язав його на тисячу років, –
3 та й кинув його до безодні, і замкнув його, і печатку над ним поклав, щоб народи не зводив уже, аж поки не скінчиться тисяча років. А по цьому він розв'язаний буде на короткий час.
Отже, книга Об’явлення дає нам підстави зробити висновок, що левіятан – змій прудкий та змій звивкий, та дракон, що в морі – це дві споріднені звірини – диявол та контрольована ним домінуюча держава, – в наш час це сучасна Росія (див. «Звірина»). Саме їх Останнього Дня Бог навістить та покарає – диявола поб’є та закує в кайдани, а його приспішника – сучасну Росію, знищить.
- Виноградник під Божою охороною:
2 У той день заспівайте про нього, про виноградник принадний:
3 Я Господь, його Сторож, щохвилі його Я напоюю; щоб хто не навідав його, стережу його вдень та вночі,
4 Я гніву не маю. Хто Мені дасть тернину й будяччя, – на бій Я піду проти них, і спалю їх усіх!...
5 Хіба буде держатися міцно Мого він захисту, щоб мир учинити зо Мною, зо Мною щоб мир учинити!
В Хоменка 4 та 5 вірші звучать так:
4 Я більш не маю гніву. А якщо б були в ньому будяки й тернина, то я пішов би на них боєм, спалив би їх усіх до одного.
5 Хібащо він буде шукати захисту в мене, схоче укласти мир зо мною, - нехай же укладе мир зо мною!»
Бог пильнує та дбає про Свій виноградник – Свій народ. Ці вірші нагадують слова з Захарія 2 розділ:
12 Бо так промовляє Господь Саваот: Для слави послав Він мене до народів, що вас грабували, бо хто вас доторкується, той доторкується до зірця Його ока.
13 Бо ось тільки махну Я своєю рукою на них, – і для їхніх рабів вони здобиччю стануть, і пізнаєте ви, що Господь Саваот мене вислав.
Бог ревно захищатиме Свій народ. А всіх його противників – тих, хто вносить до Його символічного виноградника «тернину й будяччя», понищить. Та, як вказують 4 та 5 вірші, не всі Божі противники мають загинути – хто захоче з Ним примиритися – зможе з Богом учинити мир. І це узгоджується зі словами в Єзекіїля 33 розділ:
11 Скажи їм Як живий Я, – говорить Господь Бог, – не прагну смерти несправедливого, а тільки щоб вернути несправедливого з дороги його, і буде він жити! Наверніться, наверніться з ваших злих доріг, і нащо вам умирати, доме Ізраїлів?
Тобто, Бог закликає несправедливих людей примиритися з Ним – і вони можуть стати членами Його народу:
- Очищення Божого народу:
6 Яків у майбутньому пустить коріння, розцвітеться Ізраїль і пуп'янки пустить, і поверхню вселенної плодом наповнять.
7 Чи Він уразив його, як уразив того, хто бив був його? Чи він був забитий, як забиті були його вбивники?
Ці слова вказують, що доля нападників на Божий народ гірша за долю покараного Божого народу.
8 Ти вигнав його, відіслав його й судишся з ним, вигнав його Своїм подувом сильним у день східнього вітру.
Для стародавнього Ізраїлю, на сході якого були пустельні землі, зі сходу дув жаркий та сухий вітер – що спустошував посіви. Також, зі сходу приходив агресор – Ісаї 41 розділ:
2 Хто зо сходу того пробудив, що його супроводить в ході перемога? Він народи дає перед ним та царів на топтання, їхнього меча обертає на порох, його лука – в солому розвіяну.
Стосовно нашого часу цим східним вітром є сучасна Росія – яка, до речі, також зо сходу, – вона порозганяє людей з сучасного аналога стародавнього невірного Ізраїля – християнської Об’єднаної Європи. Таким чином Бог очисть Своїх людей:
9 Тому вина Якова буде окуплена цим, а це плід увесь: усунення з нього гріха, коли він учинить каміння все жертівника побитим, немов грудки крейди, і не стоятимуть більше Астарти, і стовпи на честь сонця.
Стародавні ізраїльтяни активно приносили жертви різним поганським богам – тож саме такі жертівники та ідоли маються на увазі в цих словах. Щодо нашого часу – то ідолів у сучасних людей не менше – багатство, слава, зірки шоубізнесу і таке інше. Після нападу Росії все це втратить свою привабливість – і людство очиститься від хибних цінностей.
- Занепале місто:
10 Бо місто укріплене буде самотнє, мешкання покинене та позоставлене, мов би пустиня, – там пастися буде теля, і там буде лежати воно, та понищить галузки його.
11 Коли висохнуть віття його, то поламане буде, – жінки прийдуть і спалять його... А що це нерозумний народ, тому милосердя до нього Творець його мати не буде, і не буде ласкавий до нього Створитель його...
Сучасний Захід почувається захищеним «за стінами» НАТО. Та це хибне відчуття – Росія знищить Захід, який давно покинув Бога, – хоч і мав нагоду бути з Ним. Про це говорить не одне Біблійне пророцтво – наприклад, про Вавилон Великий (див. «Вавилон»).
- Збирання Божого народу:
12 І станеться в день той, плоди помолотить Господь від бігу ріки до потоку єгипетського, а ви по одному позбирані будете, синове Ізраїля!
Так цей вірш звучить в перекладі Хоменка:
12 І станеться того дня: Господь трусне колоссям від Ріки аж до єгипетського потоку, і вас, сини Ізраїля, один по одному зберуть докупи.
Тобто, Бог збиратиме Своїх людей звідусіль:
13 І станеться в день той, і буде засурмлено в велику сурму, і прийдуть, хто гинув у краї асирійському, і вигнанці до краю єгипетського, і будуть вони на святій горі в Єрусалимі вклонятися Господеві.
Як вже неодноразово вказується на сторінках книги Ісаї (та й в інших Біблійних книгах), Бог позбирає Свій народ – на Свою Гору, до Чистого поклоніння – Ісаї 2 розділ:
2 І станеться на кінці днів, міцно поставлена буде гора дому Господнього на шпилі гір, і піднята буде вона понад згір'я, – і полинуть до неї всі люди.
3 І підуть численні народи та й скажуть: «Ходіть та зберімось на гору Господню, до дому Бога Якового, і доріг Своїх Він нас навчить, і ми підемо стежками Його! Бо вийде з Сіону Закон, і слово Господнє – з Єрусалиму».
Про цей час говорив і Ісус Христос – Матвія 24 розділ:
30 І того часу на небі з'явиться знак Сина Людського, і тоді «заголосять всі земні племена», і побачать вони «Сина Людського, що йтиме на хмарах небесних» із великою потугою й славою.
31 І пошле Анголів Своїх Він із голосним сурмовим гуком, і зберуть Його вибраних – «від вітрів чотирьох, від кінців неба аж до кінців його».
Про це ж сказано в Огія 2 розділ:
6 Бо так промовляє Господь Саваот: Ще раз, – а станеться це незабаром, – і Я затрясу небо та землю, і море та суходіл!
7 І затрясу всіма народами, і прийдуть коштовності всіх народів, і наповню цей дім славою, говорить Господь Саваот.
8 Моє срібло й Моє золото, говорить Господь Саваот.
9 Більша буде слава цього останнього дому від першого, говорить Господь Саваот, і на цьому місці Я дам мир, говорить Господь Саваот».
Всі Божі люди – Його цінності, і Він позбирає їх з різних народів…
На цьому закінчується Четверта Частина книги Ісаї.
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66