1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66
Ісаї 61 розділ
Дух Господній на Божому Обранцеві. Сіонські жалобники та їхня радість.
Господні священики
- Помазання Духом Господнім – для виконання Божої місії:
1 Дух Господа Бога на мені, бо Господь помазав Мене благовістити сумирним, послав Мене перев'язати зламаних серцем, полоненим звіщати свободу, а в'язням – відчинити в'язницю,
2 щоб проголосити рік уподобання Господу, та день помсти для нашого Бога, щоб потішити всіх, хто в жалобі,
Ісус Христос сказав, що ці вірші стосуються Його – Луки 4 розділ:
17 І подали Йому книгу пророка Ісаї. Розгорнувши ж Він книгу, знайшов місце, де було так написано:
18 «На Мені Дух Господній, бо Мене Він помазав, щоб Добру Новину звіщати вбогим. Послав Він Мене проповідувати полоненим визволення, а незрячим прозріння, відпустити на волю помучених,
19 щоб проповідувати рік Господнього змилування».
20 І, книгу згорнувши, віддав службі й сів. А очі всіх у синагозі звернулись на Нього.
21 І почав Він до них говорити: «Сьогодні збулося Писання, яке ви почули!»
22 І всі Йому стверджували й дивувались словам благодаті, що линули з уст Його. І казали вони: «Чи ж то Він не син Йосипів?»
Не будемо перечити Христу – згідно Біблії так справді й було. Та було це в першому столітті – в час, коли Ісус Христос залишав приклад для наслідування – 1 Петра 2 розділ:
21 Бо на це ви покликані. Бо й Христос постраждав за нас, і залишив нам приклада, щоб пішли ми слідами Його.
Як ми побачили в статті «Дитя», Ісус Христос є Первенцем, Зразком – Основою символічного Божого Отрока, про якого є чимало пророцтв в книзі Ісаї. І в наш час – Час Кінця, Ісус Христос вже не буде в статусі Божого Отрока, Божого Обранця – на Якому буде Дух Господній, – після Свого вознесіння Він у значно вищому статусі – Матвія 28 розділ:
18 А Ісус підійшов і промовив до них та й сказав: «Дана Мені всяка влада на небі й на землі.
В наш час Ісус Христос взагалі в статусі Бога – для землі та людства…
Отож, якщо в наш час НЕ Ісус Христос є Тим, на кому Дух Господній – то про кого мова? В книзі Ісаї є ще одне пророцтво, яке, згідно Євангеліє (Матвія 12:18-21), також є пророцтвом про Ісуса Христа – Ісаї 42 розділ:
1 Оце Отрок Мій, що Я підпираю Його, Мій Обранець, що Його полюбила душа Моя. Я злив Свого Духа на Нього, і Він правосуддя народам подасть.
2 Він не буде кричати, і кликати не буде, і на вулицях чути не дасть Свого голосу.
3 Він очеретини надломленої не доломить, і ґнота тліючого не погасить, буде суд видавати за правдою.
Як можемо зауважити, це пророцтво по змісту нагадує наведене вище пророцтво – адже те, що Він очеретини надломленої не доломить, і ґнота тліючого не погасить вказує на підтримку пригнічених. Як ми побачили в розгляді цього пророцтва в 42 розділі книги Ісаї, воно також стосується не лише Ісуса Христа…
В Останні Дні має з’явитися Божий пророк з дещо схожим завданням – Малахії 4 розділ:
5 Ось Я пошлю вам пророка Іллю, перше ніж день Господній настане, великий й страшний!
6 І приверне він серце батьків до синів, і серце синівське до їхніх батьків, щоб Я не прийшов, і не вразив цей Край прокляттям!
Згідно цього пророцтва Малахії, збирати Своїх вибраних Бог почне з пророка Останніх Днів – який з’явиться першим, – з символічного пророка Іллі. Потім до нього долучаться й інші святі Всевишнього – про яких мова далі:
- Сіонські жалобники:
3 щоб радість вчинити сіонським жалобникам, щоб замість попелу дати їм оздобу, оливу радости замість жалоби, одежу хвали замість темного духа! І будуть їх звати дубами праведности, саджанцями Господніми, щоб прославивсь Господь!
В книзі Об’явлення є цікаві вірші – які дещо нагадують цих сіонських жалобників – Об’явлення 6 розділ:
9 І коли п'яту печатку розкрив, я побачив під жертівником душі побитих за Боже Слово, і за свідчення, яке вони мали.
10 І кликнули вони гучним голосом, кажучи: «Аж доки, Владико святий та правдивий, не будеш судити, і не мститимеш тим, хто живе на землі, за кров нашу?»
11 І кожному з них дано білу одежу, і сказано їм іще трохи спочити, аж поки доповнять число їхні співслуги, і брати їхні, що будуть побиті, як і вони.
Тут мова про святих Всевишнього – які на час Господнього Дня вже померли. А їхні співслуги та брати – які також будуть побиті, – це святі Всевишнього, що житимуть в час Господнього Дня…
Отож, безумовно – коли настане День Божого Суду – що призведе до покарання злочинців та благословення праведних, – це, як каже Ісая, потішить всіх святих Всевишнього. І після свого воскресіння та возз’єднання з Христом в небесній сфері, вони приймуть активну участь в розбудові людського суспільства – в чому їм допомагатимуть народи, що житимуть під їхнім правлінням на землі – символічні чужинці (див. Ісаї 56 розділ):
4 І вони забудують руїни відвічні, відбудують спустошення давні і відновлять міста поруйновані, з роду в рід попустошені.
5 І встануть чужинці та й пастимуть ваші отари, і сини чужинця будуть вам рільниками та вам винарями!
6 І будуть вас кликати: Господні, священики будуть казати на вас: слуги нашого Бога! Ви будете їсти багатство народів, і їхньою славою будете славитись.
В перекладі Хоменка цей вірш звучить так:
6 Ви ж будете зватися Господніми священиками; слугами Бога нашого вас будуть величати, їсти будете скарби народів, їхньою славою оздобитеся.
Ці слова узгоджуються з тим, що мова йде про святих Всевишнього – співцарів Христа та священиків Господа (див. «Брати Христові»). Це ж підтверджують слова з Об’явлення 5 розділу:
9 І нову пісню співають вони, промовляючи: «Ти достойний узяти цю книгу, і розкрити печатки її, бо Ти був заколений, і кров'ю Своєю Ти викупив людей Богові з усякого племени, і язика, і народу, і люду.
10 І Ти їх зробив для нашого Бога царями, і священиками, – і вони на землі царюватимуть!»
- Нагорода Господніх священиків:
7 За ваш сором подвійний і за ганьбу та смуток, ваш уділ, – тому-то посядуть вони в своїм краї подвійне, радість вічна їм буде!
8 Бо Господь Я, і правосуддя кохаю, і ненавиджу розбій та кривду, і дам їм заплату за чин їхній поправді, і з ними складу заповіта довічного!
Про цей заповіт говорив Своїм апостолам Ісус Христос в Луки 12 розділ:
32 Не лякайся, черідко мала, бо сподобалося Отцю вашому дати вам Царство.
А також, Луки 22 розділ:
28 Ви ж оті, що перетривали зо Мною в спокусах Моїх,
29 і Я вам заповітую Царство, як Отець Мій Мені заповів,
30 щоб ви в Царстві Моїм споживали й пили за столом Моїм, і щоб ви на престолах засіли судити дванадцять племен Ізраїлевих».
9 І буде насіння їхнє знане між людами, і між народами їхні нащадки, – усі, хто бачити їх буде, пізнають їх, що вони – те насіння, яке благословив був Господь!
- Тішитися Господом:
10 Я радісно буду втішатися Господом, нехай звеселиться душа моя Богом моїм, бо Він зодягнув мене в шату спасіння, і в одежу праведности мене вбрав, немов молодому, поклав Він на мене вінця, і мов молоду, приоздобив красою мене!
Одягання в новий одяг – в одежу праведности, нагадує пророцтво про священика Ісуса (не Ісус Христос) в книзі Захарія 3 розділ:
4 І він заговорив та й сказав до тих, що стояли перед його лицем, говорячи: «Здійміть з нього цю брудну одежу!» І сказав він йому: «Я зняв з тебе провину твою, і зодягну тебе в шати коштовні».
5 І він сказав: «Нехай покладуть чистого завоя на його голову!» І поклали чистого завоя на його голову, і зодягли його в шати, а Ангол Господній стояв.
Як можна зробити висновок, розглядаючи 3 та 4 розділи книги Захарія, історію преображення Ісуса Христа (Луки 9 розділ) та пророцтво про двох Божих свідків з 11 розділі книги Об’явлення, цей священик Ісус символізує пророка Іллю в Останні Дні… Втім, ці слова в пророцтві Ісаї можуть стосуватися всіх Божих обранців – святих Всевишнього, – адже всі вони складають символічну Господню молоду (невісту) – Об’явлення 21 розділ:
1 І бачив я небо нове й нову землю, перше-бо небо та перша земля проминули, і моря вже не було.
2 І я, Іван, бачив місто святе, Новий Єрусалим, що сходив із неба від Бога, що був приготований, як невіста, прикрашена для чоловіка свого.
3 І почув я гучний голос із престолу, який кликав: «Оце оселя Бога з людьми, і Він житиме з ними! Вони будуть народом Його, і Сам Бог буде з ними»,
-----------------
9 І прийшов до мене один із семи Анголів, що мають сім чаш, наповнених сімома останніми карами, та й промовив до мене, говорячи: «Ходи, покажу я тобі невісту, жону Агнця».
10 І заніс мене духом на гору велику й високу, і місто велике мені показав, – святий Єрусалим, що сходив із неба від Бога
Як ми вже побачили під час розгляду попередніх розділів книги Ісаї, в Біблійних пророцтвах Єрусалим, Сіон та святі Всевишнього – це одне й те ж – це Божий Отрок і це Божі Обранці. З їхнім визволенням та благословенням Бог благословить всю землю та її мешканців:
11 Бо так як земля та виводить рослинність свою, й як насіння своє родить сад, так Господь Бог учинить, що виросте правда й хвала перед усіма народами!
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66