Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66


 

  Ісаї 8 розділ

  Покарання невірного народу та противників Божого народу.

Повінь

  Пророцтва, описані в цьому розділі, є продовженням пророцтв попереднього розділу, і стосуються часу Кінця.

  • Близький грабіж:

1 І промовив до мене Господь: «Візьми собі велику таблицю, і напиши на ній людським письмом: «Квапиться здобич, скорий грабіж».
2 І взяв я за свідків собі свідків вірних, –
священика Урію та Захарія, Єверехіїного сина.
3 І зблизився я до пророчиці, і вона зачала, і породила сина. Господь же до мене промовив: «Назви ім'я йому: Квапиться здобич, скорий грабіж.
4 Бо поки юнак той умітиме кликати «Батьку мій», та: «Мамо моя», понесеться багатство Дамаску та здобич Самарії перед обличчя царя асирійського.

  Це пророцтво не має чітких часових рамок, але 3 та 4 вірші вказують, що в Останні Дні після появи ознак про наближення грабежу до його початку мине доволі мало часу – не більше, як дитина навчиться говорити «Тато» та «Мама». Як ми визначили в попередньому розділі, стародавні Дамаск та Самарія в наш час символізують відповідно США та Об’єднану Європу. А асирійський цар символізує сучасну Росію. Це пророцтво паралельне до слів в Даниїла 11 розділ:

40 А в кінцевому часі зудариться з ним південний цар. І кинеться на нього північний цар колесницями, і верхівцями, і численними кораблями, і прийде на краї, і позаливає та перейде їх.
41 І він прийде до Пишного Краю, і багато-хто спіткнуться, та оці втечуть від його руки: Едом, і Моав, і останок Аммонових синів.
42 І він простягне свою руку на краї, і не втече єгипетський край.
43 І він запанує над скарбами золота й срібла, та над усіма коштовними речами Єгипту. А лівійці та етіопляни підуть за ним.

  В Даниїловому пророцтві Пишний край – це Об’єднана Європа, а Єгипет – США (див. Даниїла 11 розділ та «Цар»). Саме 42 та 43 вірші з цього пророцтва вказують на пограбування Росією (асирійський цар) країн Об’єднаної Європи (Самарія) та США (Дамаск) в розглядуваному пророцтві Ісаї.

  • Повінь:

5 І Господь ще далі говорив до мене й казав:
6 «За те, що народ цей знехтував воду Сілоамську, яка тихо пливе, і має радість з Реціном і з сином Ремаліїним,

  Вода Сілоамська – це ставок в Єрусалимі, який живиться водою з джерела Гіхон, розташованого на схилі гори Сіон. Тож знехтувати воду Сілоамську – це знехтувати місцем поклоніння Богові, Єрусалимом. Тим народом, який знехтував воду Сілоамську в часи написання пророцтва було Ізраїльське Царство. В наш час – це сучасна Європа, яка, будучи осередком християнства, замість того щоб дотримуватися Божих Законів, покинула Бога та зайнялася збагаченням та егоїстичним задоволенням власних потреб – за прикладом бізнес-еліти Сполучених Штатів Америки. За це Бог покине Європу – цей невірний народ, і наведе на них покарання:

7 то тому ось Господь піднесе на них воду ріки, сильну й велику, – царя асирійського та всю славу його. І підійметься вона понад усі свої річища, і піде понад усі береги свої.

  Ці вірші нагадують наведені вище слова з Даниїла 11 розділ:

40 А в кінцевому часі зудариться з ним південний цар. І кинеться на нього північний цар колесницями, і верхівцями, і численними кораблями, і прийде на краї, і позаливає та перейде їх.
41 І він прийде до Пишного Краю, і багато-хто спіткнуться, …

  Що в Даниїловому пророцтві, що в пророцтві Ісаї – напад агресора порівнюється з повінню. Втім, ця символічна повінь пройдеться не лише по невірній Європі:

8 І перейде по Юді вона, заллє та затопить, аж до шиї досягне, і розтягне вона свої крила на всю широчінь твого краю, о Еммануїле!

  Як бачимо, повінь зачепить і Юду – тих, хто намагається дотримуватися Божих Законів. Буде доволі важко – бо заллє та затопить, аж до шиї досягне – що вказує на те, що Божі люди ледве встоять. Та апостол Петро попереджав, що Свій Суд Бог розпочне саме зі Свого народу – 1 Петра 4 розділ:

17 Бо час уже суд розпочати від Божого дому; а коли він почнеться перше з нас, то який кінець тих, хто противиться Божій Євангелії?
18 А коли «праведний ледве спасеться, то безбожний та грішний де зможе з'явитись?»

  Проте, суд над побожними людьми буде не для покарання, а для очищення та перетоплення – вірним Богові немає чого боятися.

  • Народи збираються на війну:

9 Озлобляйтесь народи, й збентежені будете, почуй, уся земле далека! Озбройтесь, і збентежені будете, озбройтесь, і збентежені будете!

  Трикратне повторення того, що агресивні народи будуть збентежені, вказує на незмінність такого Божого наміру – всі зусилля народів цього світу, які в Останні Дні виступлять проти Бога та Його народу марні – Божих противників очікує збентеження. Будь-які їхні рішення (ради) їм не допоможуть:

10 Радьте раду – і буде вона поруйнована, слово кажіть – і не збудеться, бо з нами Бог!»

  Ця частина пророцтва є паралельною до віршів з Об’явлення 16 розділ:

13 І я бачив, що виходили з уст змія, і з уст звірини, і з уст неправдивого пророка три духи нечисті, як жаби, –
14 це духи демонські, що чинять ознаки. Вони виходять до царів усього всесвіту, щоб зібрати їх на війну того великого дня Вседержителя Бога.
-----------------------
16 І зібрав їх на місце, яке по-єврейському зветься Армагеддон.

  В Останні Дні чимало народів готуватимуться до війни та й воюватимуть – і один проти одного, і проти Божого народу. Та все це буде марно – бо з нами (Божими людьми) Бог!

  • Ходіть з Богом:

11 Бо так говорив був до мене Господь у силі Своєї руки надо мною, й остерігав мене, щоб не ходити дорогою цього народу, і казав:
12 «Не кажіть «змова» на все, на що каже «змова» цей народ, і не бійтесь того, чого він боїться, і не лякайтеся!

  Народ, який Бог закликає не підтримувати – в часи написання пророцтва – це невірне Ізраїльське Царство, а в наш час – це Об’єднана Європа, яка є однією з основ так званого Заходу. А як ми знаємо, сучасний Захід – у наш час це символічний великий Вавилон (див. «Вавилон»). І це вказує, що й ці вірші є паралельними до віршів з Об’явлення 18 розділ:

2 І він гучним голосом кликнув, говорячи: «Упав, упав великий Вавилон! Став він оселею демонів, і сховищем усякому духові нечистому, і сховищем усіх птахів нечистих та ненавидних,
3 бо лютим вином розпусти своєї він напоїв всі народи! І земні царі з ним розпусту чинили, а земні купці збагатіли від сили розкоші його!»
4 І почув я інший голос із неба, який говорив: «Вийдіть із нього, люди мої, щоб не сталися ви спільниками гріхів його, і щоб не потрапили в карання його.
5 Гріхи-бо його досягли аж до неба, і Бог ізгадав про неправди його.
6 Відплатіть ви йому, як і він вам платив, і вдвоє подвойте йому за вчинки його! Удвоє налийте до чаші, що нею він вам наливав!

  В цьому пророцтві Бог закликає вийти з великого Вавилону – так само, як в пророцтві Ісаї закликається не підтримувати невірний ізраїльський народ. Кожна побожна людина повинна тулитися до Бога та виконувати Його Закони:

13 Господа Саваота – Його свято шануйте, і Його вам боятись, Його вам лякатись!
14 І буде Він за святиню, і за камінь спотикання, і за скелю спокуси для двох домів Ізраїля, за сітку й за пастку для мешканця Єрусалиму.

  Два доми Ізраїля – це Ізраїльське та Юдейське царства.

15 І спіткнуться об них багатохто, і попадають, і будуть поламані, і заплутаються, і будуть схоплені.
16 Зв'яжи свідоцтво, запечатай Закона між Моїми учнями».

  Як відомо, Ісус Христос та Його Вчення є Наріжним Каменем нового Божого народу – який було закладено ще в часи перебування Ісуса Христа на землі – Матвія 21 розділ:

42 Ісус промовляє до них: «Чи ви не читали ніколи в Писанні: «Камінь, що його будівничі відкинули, – той наріжним став каменем; від Господа сталося це, і дивне воно в очах наших!»
43 Тому кажу вам, що від вас Царство Боже відійметься, і дасться народові, що плоди його буде приносити.
44 І хто впаде на цей камінь –
розіб'ється, а на кого він сам упаде, – то розчавить його.
45 А як первосвященики та фарисеї почули ці притчі Його, то вони зрозуміли, що про них Він говорить.

  Але справжній прояв Вчення Ісуса Христа – як Наріжного Каменя, відбудеться саме в час Кінця – в наш час. І для багатьох, як каже Ісая, цей Камінь стане каменем спотикання (див. «Камінь спотикання»). Чимало людей, намагаючись зберегти власні переконання, відкинуть чисте Вчення Ісуса Христа – яке буде виявлено в наші дні. Але, як говориться в 16 вірші розглядуваного розділу Ісаї, Божі учні (учні Ісуса Христа) міцно триматимуться Божого Закону – Вчення Ісуса Христа, – вони чекатимуть Бога:

17 І я буду чекати Господа, що ховає лице Своє від Якового дому, і буду надіятись на Нього.
18 Ось я та ті діти, що дав мені Господь, вони на знаки та на чуда в Ізраїлі від Господа Саваота, що пробуває на горі Сіон.

  Діти, про яких тут згадується – це сини Ісаї з символічними іменами. Про одного з них – на ім’я «Магер шелал хаш баз» («Квапиться здобич, скорий грабіж») згадується на початку цього розділу. Про іншого – Шеар-Яшува («Останок повернеться») згадується в 7 розділі книги Ісаї.

19 А коли вам скажуть: «Запитуйте духів померлих та чародіїв, що цвірінькають та муркають, то відповісте: «Чи ж народ не звертається до свого Бога? За живих питатися мертвих?»
20 До Закону й свідоцтва! Як вони не так кажуть, як це, то немає для них зорі ранньої!

  Описуючи ознаки часу Кінця (Матвія 24 розділ), Ісус Христос застерігав від фальшивих пророків. Тут Ісая також застерігає, щоб Божі люди не зверталися до різних так званих пророків – провидців, екстрасенсів чи навіть аналітиків. Знаковим в цих віршах є вислів: За живих питатися мертвих? – як ми неодноразово зауважували на сторінках нашого сайту, всі люди сучасного грішного світу у Бога вважаються мертвими – через гріх Адама. Тож не варто шукати керівництва та підтримки у смертної людини – Псалом 145:

3 Не надійтесь на князів, на людського сина, бо в ньому спасіння нема:
4 вийде дух його – і він до своєї землі повертається, – того дня його задуми гинуть!

 По правдиву інформацію звертатися варто лише до Бога. Хто ж до Бога не звертатиметься – для них не буде зорі ранньої. А це – Ісус Христос – Об’явлення 22 розділ:

16 Я, Ісус, послав Свого Ангола, щоб засвідчити вам це у Церквах. Я корінь і рід Давидів, зоря ясна і досвітня!

  Тобто, у таких людей немає майбутнього – бо майбутнє людства лише з Христом.

  • Темрява:

21 І буде блукати утискуваний та голодний. І станеться, коли він зголодніє, то запіниться, і прокляне царя свого та Бога свого, і погляне догори,
22 і подивиться він на землю, аж ось тут горе та темнота, –
темрява утиску, і він буде пхнутий у темність...

  Ці вірші описують час Кінця – після скорботи великої (див. «Гидота»). Фактично, цей час описаний в Луки 21 розділ:

25 І будуть ознаки на сонці, і місяці, і зорях, і тривога людей на землі, і збентеження від шуму моря та хвиль,
26 коли люди будуть мертвіти від страху й чекання того, що йде на ввесь світ, бо сили небесні порушаться.
27 І побачать тоді
«Сина Людського, що йтиме на хмарах» із силою й великою славою!
28 Коли ж стане збуватися це, то випростуйтесь, і підійміть свої голови, – бо зближається ваше визволення!
»

  Через драматичні події, що розвиватимуться після нападу Росії на країни Об’єднаної Європи (цілком можливо, що з застосуванням зброї масового знищення), у світі запанує страх та непевність. Але не все так погано:

23 Бо не буде темноти для того, хто утискуваний. Перша пора злегковажила була край Завулонів та край Нефталимів, а остання прославить дорогу приморську, другий бік Йордану, округу поганів.

  *У зносці перекладач вказує, що в останніх словах мова йде про Галілею. Це ж підтверджується в перекладі Хоменка:

23 І не буде більше темноти в країні, де було горе. Як за минулих часів принизив він землю Завулона й землю Нафталі, так у майбутньому прославить приморську дорогу, Зайордання, Галилею поганську.

  Край Завулонів та край Нефталимів – свого часу ці племена входили до складу Ізраїльського Царства (їхні землі знаходилися на півночі царства), яке покинуло Бога, – і за це Бог розпорошив народ цього царства між народами. Через деякий час на колишніх теренах Завулону та Нефталиму з’явилась Галілея – яка на початках буда заселена поганами, а потім відвойована Юдейським Царством, і заселена юдеями.

  Це пророцтво вже мало своє сповнення – в часи Ізраїльського Царства ізраїльтяни з краю Завулонового та краю Нефталимового злегковажили Божий Закон, а в часи Ісуса Христа – Який народився в Галілейському місті Назарет і багато там проповідував, саме ця округа була прославлена Великим Вчителем Ісусом Христом. З цих місць, переважно, були й апостоли Христа.

  Втім, 8 розділ книги Ісаї – це пророцтво на Останні Дні – наш час. Тож  і пророцтво про край Завулонів та край Нефталимів – які знаходились на приморській дорозі, також мало б сповнитися в наш час. Як ми знаємо, море в Біблії символізує народи або людську цивілізацію. Тож приморський край може символізувати певне суспільство на краю цивілізації. Не будемо говорити про всю Європу чи весь Західний світ (які символізує стародавнє Ізраїльське Царство), але цілком ймовірно, що на певних теренах країн так званого Заходу (можливо десь збоку) почнуть збиратися та організовуватися побожні люди, намагаючись дотримуватися Божих Законів. Так з’явиться Божий народ під Божим керівництвом та опікою. Саме про це й говорить наступний розділ книги Ісаї.


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66