Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66


 

  Ісаї 16 розділ

  Втеча до Сіонської дочки, покарання гордого Моаву.

Спасіння у Сіонської дочки

  • Дар Сіонській дочці:

1 Овечки пошліть власникові землі, із Сели на пустиню, на гору Сіонської дочки.

  Поза сумнівом – Власником землі є Бог. І на Його землі знаходиться гора Сіонської дочки – саме про цю гору говорить Ісая в 2 розділі:

2 І станеться на кінці днів, міцно поставлена буде гора дому Господнього на шпилі гір, і піднята буде вона понад згір'я, – і полинуть до неї всі люди.
3 І підуть численні народи та й скажуть: «Ходіть та зберімось на гору Господню, до дому Бога Якового, і доріг Своїх Він нас навчить, і ми підемо стежками Його! Бо вийде з Сіону Закон, і слово Господнє – з Єрусалиму».
4 І Він буде судити між людьми, і буде численні народи розсуджувати. І мечі свої перекують вони на лемеші, а списи свої – на серпи. Не підійме меча народ проти народу, і більше не будуть навчатись війни!

  *4 вірш паралельний до початку 5 вірша розглядуваного розділу (див. далі) – про справедливий суд.

2 І станеться, мов те сполошене птаство, з кубла повигонене, будуть дочки Моавські при бродах Арнону:
3 «Подай раду, зроби присуд, учини нічну тінь свою повного полудня, сховай вигнаних, біженця не видавай...

  Так цей вірш звучить в перекладі Хоменка:

3 Дай раду, розсуди, вчини над нами серед полудня твою тінь, як уночі, сховай утікачів, блукаючих не видай!

4 Нехай мешкають в тебе вигнанці Моаву, стань їм захистом перед грабіжником, бо не стало насильника, скінчився грабунок, загинув топтач із землі...
5 І буде утверджений милістю трон, і сяде на ньому у правді в наметі Давида суддя, що дбатиме за правосуддя та буде в справедливості вправний.

  Так ці вірші звучать в перекладі Хоменка:

4 Нехай перебудуть у тебе втікачі з Моаву! Будь їм захистом від спустошника! Коли напасника не стане, коли спустошник зникне, коли гнобителі покинуть землю,
5 тоді престол ствердиться милосердям, і на ньому, в Давидовім наметі, возсяде суддя по правді, що дбатиме про право, швидкий до правосуду.

    Тут краще зрозуміла почерговість подій – ховатися треба аж до часу, поки не стане насильника – тоді в наметі Давида сяде справедливий Суддя – зацарює Ісус Христос.

  • Покарання гордого Моаву:

6 Ми чули про гордість Моава, що гордий він дуже, про сваволю його й його гордість, про лютість його, про неслушні його нісенітниці...»
7 Буде тому голосити Моав над Моавом, увесь голосити він буде! За паляницями з грон Кір-Харесету плакати будуть насправді побиті,

  Можливо, згадка про паляниці з грон (винограду) вказує на поклоніння Моаву фальшивим богам – де в поклонінні здійснювались статеві акти і після цього учасники підкріпляли сили такими паляницями (див. Осії 3 розділ). Тобто, ці вірші вказують на жаль людей символічного Моаву за своїм минулим стилем життя та цінностями.

8 бо посохли хешбонські поля, і виноградник Сівми; володарі народів понищили грозна добірні, які до Язеру сягали й зникали в пустині; галузки ж його розтягалися, і море вони перейшли.
9 Тому-то язерським плачем буду плакати за виноградину Сівми. Сльозою своєю тебе орошу, о Хешбоне й Ел'але, бо крик бою напав на твій збір та на жниво твоє.
10 І буде забрана радість та втіха із саду, а по виноградниках пісні не буде й не здійметься окрик. Вина по чавилах не буде топтати чавильник, –
окрик радости Я припинив!
11 Тому-то в жалобі звучать про Моав мої нутрощі, мов би та арфа, а нутро моє –
про Кір-Херес.
12 І буде, як виявиться, що змучивсь на взгір'ї Моав, і ввійде молитись у святиню свою, та він не осягне нічого.

  Звернення символічного Моаву до своїх фальшивих богів – якими в наш час є лідери країн Заходу та їхні цінності, марне – він не осягне нічого. Це узгоджується зі словами з 145 Псалма:

3 Не надійтесь на князів, на людського сина, бо в ньому спасіння нема:
4 вийде дух його – і він до своєї землі повертається, – того дня його задуми гинуть!

  Єдина надія на спасіння – у Сіонської дочки під захистом справедливого Судді Ісуса Христа.

13 Оце слово, яке говорив був віддавна Господь про Моава.
14 А тепер Господь каже, говорячи: За три роки, однакові з літами наймита, буде зневажена слава Моава з усім велелюддям його, а позосталість –
мала та дрібна, невелика!

  Цікавий 14 вірш – згідно нього падіння та спустошення символічного Моаву триватиме три роки…

  Отже, розглянутий нами розділ вказує на причину покарання Моаву – його гордість, зарозумілість, поклоніння фальшивим богам (хибні цінності). А також, на єдиний спосіб спасіння – на горі у Сіонської дочки. Як вказує Біблія, збирати Свій народ Бог почне з так званий братів Христова (див. «Брати Христові») – обранців, про яких згадується в Матвія 24 розділ:

29 І зараз, по скорботі тих днів, «сонце затьмиться, і місяць не дасть свого світла», і зорі попадають з неба, і сили небесні порушаться.
30 І того часу на небі з'явиться знак Сина Людського, і тоді «заголосять всі земні племена», і побачать вони «Сина Людського, що йтиме на хмарах небесних» із великою потугою й славою.
31 І пошле Анголів Своїх Він із голосним сурмовим гуком, і зберуть Його вибраних – «
від вітрів чотирьох, від кінців неба аж до кінців його».

  Про них говориться в Об’явлення 7 розділ:

2 І бачив я іншого Ангола, що від схід сонця виходив, і мав печатку Бога Живого. І він гучним голосом крикнув до чотирьох Анголів, що їм дано пошкодити землі та морю,
3 говорячи: «Не шкодьте ані землі, ані морю, ані дереву, аж поки ми покладемо печатки рабам Бога нашого на їхніх чолах!»

4 І почув я число попечатаних: сто сорок чотири тисячі попечатаних від усіх племен Ізраїлевих синів:
-----------------------------------

9 Потому я глянув, – і ось натовп великий, що його зрахувати не може ніхто, з усякого люду, і племен, і народів, і язиків, стояв перед престолом і перед Агнцем, зодягнені в білу одежу, а в їхніх руках було пальмове віття.
10 І взивали вони гучним голосом, кажучи: «Спасіння нашому Богові, що сидить на престолі, і Агнцеві!»

  З 2 по 4 вірші говориться саме про цих обранців – так званих братів Христа. Але звернемо ще увагу на 9 та 10 вірші – про натовп великий. Ці люди своїм спасінням завдячували Богові і Агнцеві – Ісусові Христу, – як і втікачам з Моаву належало шукати захист саме у Нього. З цього можемо зробити висновок, що Моав – це країни Заходу загалом. І ті, кому вдасться втекти під захист Ісуса Христа – на гору до Сіонської дочки, складатимуть натовп великий – про який говориться в наведених вище віршах з Об’явлення 7 розділ. Це ті, хто житиме на землі в Божому Царстві під керівництвом царюючого Ісуса Христа.


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66