Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66


 

Частина Друга

Еммануїл

  Ісаї 7 розділ

  Сирійська навала, Діва та її Син Еммануїл, надокучливі комахи з Єгипту та Ассирії.

Діва

  Перш ніж розглянути цей розділ, мабуть варто розглянути історичну складову описаних тут подій. Отже, тут згадуються події, описані в 2 Царів 16 розділ та 2 Хронік 28 розділ – де описується історія Юдеї та Ізраїля часів правління Юдейського царя Ахаза – про якого так сказано в 2 Хронік 28 розділі:

1 Ахаз був віку двадцяти літ, коли він зацарював, і шістнадцять літ царював в Єрусалимі.
2 І ходив він дорогами Ізраїлевих царів, а також робив литих бовванів Ваалів.
3 І він кадив у долині Бен-Гіннома, і палив своїх синів огнем за гидотами тих народів, що Господь повиганяв їх перед Ізраїлевими синами.
4 І він приносив жертви та кадив на пагірках і на висотах, та під кожним зеленим деревом.

  Цими словами можна описати все царювання цього царя – він зневажав Бога та Його Закони всіма своїми діями. Втім, як не дивно, історія Юдеї часів його правління стала складовою пророцтва Ісаї.

  • Сирійська навала:

1 І сталося за днів Ахаза, сина Йотама, Уззіїного сина, царя Юди, вийшов Рецін, цар сирійський, і Пеках, син Ремаліїн, цар Ізраїлів, до Єрусалиму на війну на нього, та не міг звоювати його.
2 І сповіщено Давидів дім, і сказано: «Став табором Арам у землі Єфремовій». І захиталося серце його й серце народу його, як хитаються лісові дерева від вітру!
3 І сказав Господь до Ісаї: «Вийди навпроти Ахаза, ти та твій син Шеар-Яшув, до кінця водоводу горішнього ставу, на биту дорогу Поля-Валюшників.

  *Шеар-Яшув означає «Останок вернеться». Не виключено, що ім’я сина Ісаї згадується навмисно – вказуючи на намір Бога повернути останок Свого народу до його землі, – на що вказують розглядувані пророцтва.

4 І скажеш до нього: Стережися й будь спокійний, не бійся, а серце твоє нехай не м'якне через два залишки тих димлячих головешок, від полум'я гніву Реціна й Арама та сина Ремаліїного,
5 за те, що Арам, Єфрем та син Ремаліїн радили проти тебе лихе, говорячи:
6 Ходім на Юдею та її налякаємо, і здобудемо для себе, і настановимо царем серед нього Тавеїлового сина.
7 Так сказав Господь Бог: Цього не станеться й не буде!
8 Бо голова Араму –
Дамаск, а голова Дамаску – Рецін, та ще шістдесят і п'ять літ, – і буде зламаний Єфрем, так що перестане бути народом!

  Описані тут події відбувалися перед тим, як Ассирія завоювала Сирію (Арам) та Ізраїльське Царство (Єфрем) – згідно контексту, союзників в агресії проти Юдеї. Згодом, завоювавши Ізраїльське Царство, Ассирія розпорошила народ цього царства між іншими народами, а Ізраїль (його часто представляє плем’я Єфрема – див. стаття «Ізраїль») справді перестав бути народом (ізраїльським) – його замінили переселенці з інших народів (2 Царів 17 розділ). Хоча, згідно Біблійної історії, сталося це раніше ніж через 65 років. Тож тоді це пророцтво сповнилось не в повній мірі – принаймні без відповідності часу.

9 А голова Єфрему – Самарія, а голова Самарії – син Ремаліїн. Якщо ви не повірите, то не встоїте».

  Для того щоб встояти, юдейському народові треба було повірити Богові – бо загроза від Ассирії (це наступний агресор після Арама (Сирії) та Єфрема (Ізраїля)) була не лише для Ізраїля, але й для Юдеї – тож їм потрібна була довіра до Бога. І в часи Ахазового сина – вірного Богові царя Єзекії, цар та юдейський народ справді поклалися на Бога – і Він їх врятував. Це описується в 2 Царів 18 розділ.

  Що ж – історичну складову пророцтва ми розглянули. Тож про що це пророцтво? Поза сумнівом, це пророцтво стосується часу Кінця – нашого часу. Аргументи на користь такого твердження ми побачимо далі.

  Отже, це пророцтво стосується нашого часу. Тоді хто-кого тут символізує, і взагалі про що тут говориться? Як ми побачили, в цьому пророцтві присутні три персонажі, з яких два - агресори: Арам (Сирія) та Єфрем (невірний Богові Ізраїль) – з них Арам сильніший, домінує, та більш зухвалий. Третій персонаж – той, на кого напали і хто злякався – Юдейське Царство. Як ми читали вище, їхнім царем був невірний Богові цар Ахаз. Та все ж, як бачимо в пророцтві, попри це Бог вирішив Юдею врятувати (можливо, через наступного вірного царя Єзекію)… Персонажі є. Кого вони представляють?

  Як ми визначили в статті «Ізраїль», зазвичай, стародавня Юдея символізує людей, які попри труднощі все ж намагаються бути з Богом – тож Він їх підтримує, – в наш час якогось чіткого географічного розташування вони не мають (хоча варто зауважити, що згідно Даниїла 11:32-35 (див. розгляд Даниїла 11 розділ), цим символічним народом можуть бути побожні люди на теренах колишнього Радянського Союзу чи Соцтабору – але стверджувати цього не будемо). В тій же статті «Ізраїль» ми визначили, що стародавній невірний Ізраїль (Єфрем), символізує центр сучасного християнського світу – який давно покинув Бога – це Європа. Саме вона повинна ввійти в союз з певною потужною державою, яка, до того ж, розмістить свої війська на теренах Європи, – і їхні дії мали б нести загрозу для побожних людей. В останнє століття Європа й справді має більш потужного союзника – це США. А коли їхні дії несли реальну загрозу побожним людям?

  1961 року – у розпал Холодної війни, Сполучені Штати Америки розмістили ядерні ракети в Італії та Туреччині. Тож час підльоту їхніх ракет до стратегічних міст СРСР складав 5-8 хв. А час підльоту ядерних ракет Радянського Союзу до стратегічних міст США складав близько 25 хв. І це неабияк налякало керівництво Союзу. Тож у відповідь на такі дії союзників по НАТО – країн Європи та США, 1962 року Радянський Союз таємно розмістив ядерні ракети на Кубі – і час підльоту цих ракет до стратегічних міст США суттєво скоротився. Коли Вашингтон дізнався про це, то виникло неабияке напруження між цими двома військовими блоками – світ опинився на межі ядерної війни. Цей конфлікт відмий під назвою Карибська криза. Саме тоді була реальна загроза знищення для вірних Богові людей. Саме тоді вперше й з’явилася гидота спустошення – про яку попереджав пророк Даниїл та Божий Син Ісус Христос (див. стаття «Гидота»).

  Отже, загроза для символічної Юдеї з’явилася приблизно в 1961-1962 роках. І, як сказано у 8 вірші, через 65 років по цьому Єфрем – який символізує сучасну невірну Богові Європу, має бути зламаний і перестати бути народом. А це – (1961-1962) + 65 = 2026-2027 роки. До цього часу сучасна Європа мала б бути спустошена та перестати існувати як народ...

  • Діва породить Сина:

10 І Господь далі говорив до Ахаза й казав:
11 «Зажадай собі знака від Господа, Бога твого, і зійди глибоко до шеолу, або зійди високо догори!»
12 А Ахаз відказав: «Не пожадаю я, і не буду спокушувати Господа».
13 І він сказав: «Послухайте, доме Давидів, –
чи мало вам трудити людей, що трудите також Бога мого?

  Так цей вірш звучить в перекладі Хоменка:

11 «Проси собі знаку в Господа, Бога твого, або глибоко з-під землі, або вгорі високо!»
12 Ахаз же відказав: «Не проситиму і не буду спокушати Господа.»
13 Тоді він сказав: «Слухайте ж, доме Давида: мало з вас докучати людям, що докучаєте ще й Богові моєму?

  Тут 11 вірш звучить більш зрозуміло – Бог пропонував запросити знака або глибоко з-під землі, або вгорі високо. Та Ахаз побоявся просити в Бога знак, на що Бог вказав, що це навпаки Його більше затруднює – адже Він Сам зажадав просити знака.

14 Тому Господь Сам дасть вам знака: Ось Діва в утробі зачне, і Сина породить, і назвеш ім'я Йому: Еммануїл.

  *Еммануїл означає «З нами Бог».

  Саме цей вірш цитується в Євангеліє від Матвія щодо пророцтва про Ісуса Христа – Матвія 1 розділ:

18 Народження ж Ісуса Христа сталося так. Коли Його матір Марію заручено з Йосипом, то перш, ніж зійшлися вони, виявилося, що вона має в утробі від Духа Святого.
19 А Йосип, муж її, бувши праведний, і не бажавши ославити її, хотів тайкома відпустити її.
20 Коли ж він те подумав, ось з'явивсь йому Ангол Господній у сні, промовляючи: «Йосипе, сину Давидів, не бійся прийняти Марію, дружину свою, бо зачате в ній – то від Духа Святого.
21 І вона вродить Сина, ти ж даси Йому йменна Ісус, бо спасе Він людей Своїх від їхніх гріхів.

  *Ісус (Єгошуа) означає «Господь (ЙГВГ – Єгова чи Яхве) спасає».

22 А все оце сталось, щоб збулося сказане пророком від Господа, який провіщає:
23 «Ось діва в утробі зачне, і Сина породить, і назвуть Йому Ймення Еммануїл», що в перекладі є: З нами Бог».

  Отож, це пророцтво Ісаї є пророцтвом про Ісуса Христа. Та, мабуть, лише до цього місця. А далі – не зовсім. Адже наступні слова не мали б стосуватися Ісуса Христа – бо у Нього не було труднощів з пізнанням того, як зло відкидати та добро вибирати:

15 Масло та мед буде Він споживати, аж поки не пізнає того, як зло відкидати та добро вибирати.
16 Бо поки пізнає Та Дитина, як зло відкидати та добро вибирати, буде покинена та земля, що ти лякаєшся перед двома царями її».

  Як ми побачили в статті «Дитя», ця частина пророцтва стосується іншої частини символічного Сина символічної Діви – це останок насіння Жінки з Об’явлення 12 розділ:

13 А коли змій побачив, що додолу він скинений, то став переслідувати жінку, що вродила хлоп'я.
-----------------------------
17
І змій розлютувався на жінку, і пішов воювати з останком насіння її, що вони бережуть Божі заповіді та мають свідоцтво Ісусове.

  Останок насіння Жінки – це ті, кого Біблія називає братами Христа (див. стаття «Брати Христові»).

  Як ми побачили в статтях «Дитя» та «Три в одній», народження Ісуса Христа від діви Марії було лише початком та прообразом народження символічного Сина символічною Дівою. Першим представником цього Сина був Ісус Христос – як Основа, на якій відбудеться формування решти з останку насіння Жінки – 1 Петра 2 розділ:

21 Бо на це ви покликані. Бо й Христос постраждав за нас, і залишив нам приклада, щоб пішли ми слідами Його.

  Тож, початок народження символічного Сина відбувся з народженням Ісуса Христа. А от закінчення цього народження відбудеться в час попечатання решти з насіння Жінки – визнання їх дітьми Божими (або ж братами Христа – див. стаття «Брати Христові»). І станеться це в час Кінця – після відкриття Шостої печатки – Об’явлення 6 розділ:

12 І коли шосту печатку розкрив, я поглянув, – і ось сталось велике трясіння землі, і сонце зчорніло, як міх волосяний, і ввесь місяць зробився, як кров...
13 І на землю попадали зорі небесні, як фіґове дерево ронить свої недозрілі плоди, коли потрясе сильний вітер...
14 І небо сховалось, згорнувшись, немов той сувій пергамену, і кожна гора, і кожен острів порушилися з своїх місць...
15 І земні царі, і вельможі та тисячники, і багаті та сильні, і кожен раб та кожен вільний, –
поховались у печери та в скелі гірські,
16 та й кажуть до гір та до скель: «Поспадайте на нас, і позакривайте ви нас від лиця Того, Хто сидить на престолі, і від гніву Агнця!...
17 Бо прийшов це великий день гніву Його, і хто встояти може?»

  Ці події є скорботою великою, про яку попереджав Ісус Христос в Матвія 24 розділ:

21 Бо скорбота велика настане тоді, «якої не було з первопочину світу аж досі» й не буде.
----------------------------

29 І зараз, по скорботі тих днів, «сонце затьмиться, і місяць не дасть свого світла», і зорі попадають з неба, і сили небесні порушаться.
30 І того часу на небі з'явиться знак Сина Людського, і тоді «заголосять всі земні племена», і побачать вони «Сина Людського, що йтиме на хмарах небесних» із великою потугою й славою.
31 І пошле Анголів Своїх Він із голосним сурмовим гуком, і зберуть Його вибраних
– «від вітрів чотирьох, від кінців неба аж до кінців його».

   *див. стаття «Гидота».

 Саме після цих подій, як сказано в Матвія 24:31, відбудеться попечатання обраних – Об’явлення 7 розділ:

1 А по цьому я бачив чотирьох Анголів, що стояли на чотирьох кутах землі та тримали чотири земні вітри, щоб вітер не віяв на землю, ані на море, ані на жодне дерево.
2 І бачив я іншого Ангола, що від схід сонця виходив, і мав печатку Бога Живого. І він гучним голосом крикнув до чотирьох Анголів, що їм дано пошкодити землі та морю,
3 говорячи: «Не шкодьте ані землі, ані морю, ані дереву, аж поки ми покладемо печатки рабам Бога нашого на їхніх чолах!»

4 І почув я число попечатаних: сто сорок чотири тисячі попечатаних від усіх племен Ізраїлевих синів:

  І от в період від часу їхнього попечатання і до їхньої переміни та воскресіння вони – тобто, символічний Син Діви (останок насіння Жінки) пізнаватимуть як зло відкидати та добро вибирати. А щодо того, що вони масло та мед споживатимуть – тобто, матимуть в достатку доброї їжі, – то малоймовірно, що це буквальна їжа – часи ж важкі будуть. А от духовна їжа – час активного духовного навчання та зростання – саме те, – про це є чимало пророцтв в того ж Ісаї – наприклад, Ісаї 65 розділ:

13 Тому Господь Бог каже так: Ось будуть раби Мої їсти, а ви будете голодувати, ось будуть раби Мої пити, а ви будете спрагнені, ось будуть раби Мої радіти, а ви посоромлені будете...

  Та й пророк Даниїл розповідає про час активного духовного зросту в час Кінця – Даниїла 12 розділ:

4 А ти, Даниїле, заховай ці слова, і запечатай цю книгу аж до часу кінця. Багато-хто дослідять її, і так розмножиться знання».

  Виходячи з усієї цієї інформації, стає зрозумілим, чому в пророцтві Ісаї Сина наказано назвати Еммануїл – що означає «З нами Бог», а Йосипові – чоловікові діви Марії, наказано назвати Сина Ісус (Єгошуа) – що означає «Бог спасає». Це тому, що спочатку мав з’явитися Спаситель – Той, Хто закладе Основу для інших символічних дітей Божих, а вже потім ці діти Божі стануть доказом того, що Бог з нами – з людством.

  • Муха з Єгипту, бджола з Ассирії:

17 Спровадить Господь на тебе, і на народ твій, і на дім батька твого дні, які не приходили від дня відступлення Єфрема від Юди, – спровадить царя асирійського.
18 І станеться в день той, привабить Господь муху, що в кінці рік Єгипту, та бджолу, що в асирійському краї,
19 і вони прилетять, та усядуться всі по проваллях стрімких та по щілинах скельних, і в усіх терновиннях, та на луках усіх...

  *Засісти по проваллях, щілинах і терновиннях – це діяти надокучливо і ніби з засідки.

  Це пророцтво є продовженням попереднього. Тут також є три дійові особи: муха з Єгипту, бджола з Асирії та жертва – Юдея, або ж юдейський народ. Тут Юдея також, як ми визначили вище, символізує людей, які попри труднощі все ж намагаються бути з Богом – тож Він їх підтримує. Єгипет – це домінуюча світова країна часу сповнення пророцтва, – в наш час це Сполучені Штати Америки. Тому муха з Єгипту – це інтереси символічного Єгипту – США. Асирія – це сучасна Росія, – агресор, який прагне завойовувати. Тож бджола з Асирії – це інтереси Росії. Отож, згідно пророцтва, в час , а точніше – приблизно в період від відліку згаданих вище шестидесяти п’яти років і до їхнього завершення побожні люди – які намагаються триматися Бога, будуть страждати від дій США та Росії. Можливо, тут мається на увазі конфронтація між згаданими країнами – їхня пропаганда, нав’язування світогляду і тп, – все це впливатиме на життя побожних людей. Загалом, так воно й було, і є. Але найбільша загроза буде йти від символічної Ассирії – сучасної Росії:

20 Дня того оголить Господь немов бритвою, найнятою по тім боці ріки, – царем асирійським, голову та волосся ніг, забере також бороду.

  Оголення голови, бороди та волосся ніг за тогочасними звичаями символізує викриття потаємного, приниження. Важливо зазначити, що це зробить Господьцарем асирійським. Тож це буде покаранням, викриттям. І це узгоджується зі словами апостола Петра в 1 Петра 4 розділ:

17 Бо час уже суд розпочати від Божого дому; а коли він почнеться перше з нас, то який кінець тих, хто противиться Божій Євангелії?
18 А коли «праведний ледве спасеться, то безбожний та грішний де зможе з'явитись?»

  Тобто, Свій Суд Бог почне з тих, хто так чи інакше намагається Йому служити – Він викриє їхні недоліки і таким чином очистить. Так започаткується новий Божий народ. І вже після цього до очищеного Божого народу зможуть долучатися інші бажаючі бути з Богом. І Свій народ Бог благословлятиме:

21 І буде дня того, що хто прогодує корівку та дві штуки худоби дрібної,
22 то станеться, що від многоти молока, що надоїть, споживатиме масло, бо масло та мед буде їсти всякий, хто зостанеться серед землі.

  Ці слова вказують, що вцілілі з Божого народу матимуть Божу підтримку – будуть в достатку при невеликих зусиллях. Але навколишні терени, які колись були залюднені, будуть спустошеними та покинутими:

23 І буде дня того: кожне місце, що в нім буде тисяча лоз винограду на тисячу срібла, стане терниною та будяком!
24 Зо стрілами й з луком він буде ходити туди, бо стане терниною та будяком уся земля...
25 А на всі гори, що заступом копано їх, ти не зійдеш туди, бо будеш боятись тернини й будяччя, –
і стануться місцем вони, куди волів посилатимуть, і топтатимуть вівці його...

  Інші Біблійні пророцтва також вказують на те, що чимало країн буде поруйновано та спустошено. Але Бог дбатиме про Свій народ, та задовольнятиме їхні потреби – навіть серед спустошеного краю…


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66