Вихід 4 розділ
Бог відправляє Мойсея до ізраїльтян, та дає йому здатність чинити чуда – в знак того, що це Він послав його. Зустріч Мойсея з Аароном, ізраїльтяни повірили Мойсеєві.
Мойсей повертається до Єгипту
- Мойсей отримує здатність чинити чуда:
1 І відповів Мойсей та й сказав: «Таж вони не повірять мені, і не послухають голосу мого, бо скажуть: Господь не явився тобі!»
2 І промовив до нього Господь: «Що то в руці твоїй?» Той відказав: «Палиця».
3 І сказав Він: «Кинь її на землю!» І той кинув її на землю, – і вона стала вужем. І втік Мойсей від нього.
4 І сказав Господь до Мойсея: «Простягни свою руку, і візьми його за хвоста!» І він простяг свою руку й узяв його, – і той став палицею в долоні його.
5 «Щоб повірили, що явився тобі Господь, Бог їхніх батьків, – Бог Авраама, Бог Ісака й Бог Якова».
6 І сказав Господь йому ще: «Засунь свою руку за пахвину свою!» І засунув він руку свою за пахвину свою, і витягнув її, – аж ось рука його побіліла від прокази, як сніг!
7 А Він сказав: «Поклади знов свою руку за пахвину свою!» І він поклав знову руку свою до своєї пахвини, і витягнув її з пахвини своєї, – і ось вона стала знову, як тіло його.
8 «І станеться, коли не повірять тобі, і не послухають голосу першої ознаки, то повірять голосу ознаки наступної.
9 І станеться коли вони не повірять також обом тим ознакам, і не послухають твого голосу, то ти візьмеш води з Річки, і виллєш на суходіл. І переміниться та вода, що ти візьмеш із Річки, і станеться кров'ю на суходолі».
Звісно, Мойсей був пастухом – адже пас отару. А атрибутом усіх пастухів, переважно, є палиця. І у випадку дивовижної трансформації – на що найкраще перетворити палицю? Так – на змію. Тож це чудо, попри те, що це ЧУДО, цілком логічне – палицю перетворено саме на вужа. Але не забуваємо, що Мойсей символізує Ісуса Христа (див. «Мойсей»). І те, що Мойсей з Божою поміччю міг перетворити свою палицю на вужа, вказує, що він мав владу над вужем – принаймні тим, на якого перетворювалася його палиця. Ісус Христос також отримав владу над одним вужем – стародавнім та підступним – над дияволом. На це вказують наступні вірші – Івана 14 розділ:
30 Небагато вже Я говоритиму з вами, бо надходить князь світу цього, а в Мені він нічого не має,
33 Це Я вам розповів, щоб мали ви мир у Мені. Страждання зазнаєте в світі, – але будьте відважні: Я світ переміг!»
Вистоявши проти тиску та підступів диявола, проти його світу, Ісус Христос отримав від Бога-Отця всю повноту влади – і над дияволом в тому числі – Матвія 28 розділ:
18 А Ісус підійшов і промовив до них та й сказав: «Дана Мені всяка влада на небі й на землі.
Отож, влада Мойсея над вужем з його палиці вказує на владу Ісуса Христа над стародавнім змієм – над дияволом.
Друге чудо, чинити яке отримав здатність Мойсей, вказує на його владу над хворобами – він міг спричиняти хвороби (що він і робив, насилаючи на Єгипет різні болячки, спричинені Божими карами), і міг їх відміняти – що, по суті, рівноцінно зціленню. Як ми знаємо з книг Нового Заповіту (Євангеліє), Ісус Христос також мав владу над хворобами – що було яскраво продемонстровано, коли Він зцілював людей. Навіть більше – Він міг воскрешати людей! Але й насилати хвороби, можна бути певним, Ісус Христос також може. І це може бути продемонстровано в Останні Дні – коли Ісус Христос насилатиме на цей невірний світ Божі кари.
І ці кари мають безпосередній зв'язок з третім чудом – перетворенням води з Річки (Нілу) на кров. Зауважте – саме з Річки, а не з криниці чи якоїсь ємності. А річка в Біблії символізує інформацію, знання (див. «Річка»). А так як тут мова йде про річку Єгипту – який символізує домінуючу світову країну в час сповнення пророцтва (див. «Числа та народи»), – то ця річка символізує домінуюче інформаційне поле людства, ідеологію. Отож, ця ідеологія призведе до кровопролиття.
Як ми знаємо з Біблійних пророцтв, в Останні Дні буде пролито чимало крові невірних народів. І це буде частиною Божих кар, які спровадить на землю царюючий Ісус Христос. Від Його Імені на землі будуть діяти два Божих пророка, про яких говориться в Об’явлення 11 розділі:
3 І звелю Я двом свідкам Своїм, і будуть вони пророкувати тисячу двісті й шістдесят день, зодягнені в волосяницю.
4 Вони – дві оливі та два свічники, що стоять перед Богом землі.
5 І коли б хто схотів учинити їм кривду, то вийде огонь з їхніх уст, – і поїсть ворогів їхніх. А коли хто захоче вчинити їм кривду, той отак мусить бути забитий.
6 Вони мають владу небо замкнути, щоб за днів їхніх пророцтва не йшов дощ. І мають владу вони над водою, – у кров обертати її, і вдарити землю всілякою карою, скільки разів вони схочуть.
Зверніть увагу на їхню владу, описану в 6 вірші – якраз перетворення води на кров.
Тож, як бачимо, три чуда Мойсея – доволі знакові…
- Промовець Мойсея:
10 Та Мойсей сказав до Господа: «О Господи, – я не промовець ні від учора, ні від позавчора, ані відтоді, коли Ти говорив був до Свойого раба, бо я тяжкоустий та тяжкоязикий».
Мойсей так само переживав за те, що мав говорити від Божого Імені, як свого часу й пророк Ісая – Ісаї 6 розділ:
5 Тоді я сказав: «Горе мені, бо я занапащений! Бо я чоловік нечистоустий, і сиджу посеред народу нечистоустого, а очі мої бачили Царя, Господа Саваота!»
6 І прилетів до мене один з Серафимів, а в руці його вугіль розпалений, якого він узяв щипцями з-над жертівника.
7 І він доторкнувся до уст моїх та й сказав: «Ось доторкнулося це твоїх уст, і відійшло беззаконня твоє, і гріх твій окуплений».
Тільки між ними була різниця: Ісая вважав себе нечистоустим – негідним промовляти від Божого Імені, а Мойсей вважав себе тяжкоязиким – невмілим (слабким) промовцем.
11 І сказав йому Господь: «Хто дав уста людині? Або Хто робить німим, чи глухим, чи видючим, чи темним, – чи ж не Я, Господь?
12 А тепер іди, а Я буду з устами твоїми, і буду навчати тебе, що ти маєш говорити».
13 А він відказав: «Молю Тебе, Господи, – пошли іншого, кого маєш послати».
Якщо Бог обрав для певної місії людину, то знає про її здібності та можливості. Тож відмовки Мойсея були недоречними.
14 І запалав гнів Господній на Мойсея, і Він сказав: «Чи ж не Аарон твій брат, Левит? Я знаю, що він добре буде говорити. Та ось він вийде навпроти тебе, – і побачить тебе, і зрадіє він у серці своїм.
15 І ти будеш говорити до нього, і вкладеш слова ці в уста його, а Я буду з устами твоїми й з устами його, і буду навчати вас, що маєте робити.
16 І він буде говорити за тебе до народу. І станеться, – він буде тобі устами, а ти будеш йому замість Бога.
Зауважте, Мойсей мав би бути для Аарона замість Бога. Якщо Мойсей символізує Ісуса Христа, то Аарон, відповідно, може символізувати одного з двох Божих свідків (або й двох), про яких говориться в наведених вище віршах з Об’явлення 11 розділ. Тим паче, що один з них мав владу Мойсея (міг чинити такі чуда, як він), а інший – мав владу Іллі. Саме з цими двома пророками Ісус Христос зустрічався на горі у видінні – Луки 9 розділ:
28 І сталось після оцих слів днів за вісім, узяв Він Петра, і Івана, і Якова, та й пішов помолитись на гору.
29 І коли Він молився, то вигляд лиця Його переобразився, а одежа Його стала біла й блискуча.
30 І ось два мужі з Ним розмовляли, – були то Мойсей та Ілля,
31 що з'явилися в славі, і говорили про кінець Його, який в Єрусалимі Він мав докінчити.
32 А Петро та приявні з ним були зморені сном, але, пробудившись, бачили славу Його й обох мужів, що стояли при Ньому.
17 І ти візьмеш у руку свою оцю палицю, якою ознаки чинитимеш».
Мойсеєва палиця, як ми вказали вище, може символізувати владу Ісуса Христа на змієм – дияволом та його світом. Втім, палиця – це також засіб захисту та нападу. А Ісус Христос, як каже Біблія, пастиме народи залізним жезлом – Об’явлення 19 розділ:
15 А з Його уст виходив гострий меч, щоб ним бити народи. І Він пастиме їх залізним жезлом, і Він буде топтати чавило вина лютого гніву Бога Вседержителя!
Як показує Біблійна історія, Бог часто послуговувався поганськими народами для покарання Свого невірного народу. Так само з такою ж ціллю в Останні Дні Бог використає підвладну дияволу Росію (див. «Знаряддя»).
- Мойсей вирушає до Єгипту:
18 І пішов Мойсей, і вернувся до тестя свого Їтра, і сказав йому: «Піду я, і вернуся до братів своїх, що в Єгипті, і побачу, чи ще живі вони». А Їтро сказав до Мойсея: «Іди в мирі!»
19 І сказав Господь до Мойсея в Мідіяні: «Іди, вернися до Єгипту, бо вимерли всі люди, що шукали твоєї душі».
20 І взяв Мойсей жінку свою та синів своїх, і посадив їх на осла, та й вернувся до єгипетського краю. І взяв Мойсей палицю Божу в руку свою.
Цікаво, що тут звертається увага на те, що палиця була Божою – чим не символічний залізний жезл Ісуса Христа?..
21 І сказав Господь до Мойсея: «Коли ти підеш, щоб вернутися до Єгипту, гляди, щоб усі чуда, які Я вклав у твою руку, ти вчинив їх перед лицем фараона, а Я ожорсточу серце його, – і він не відпустить народу.
Ці слова дають підстави вважати, що в Останні Дні (наші дні), Ісус Христос продемонструє три чуда Мойсея – влада над змієм (сатаною) – який виконає Божий присуд над невірним людством, влада над хворобами, та влада над народами – що є перетворенням води на кров.
22 І ти скажеш фараонові: «Так сказав Господь: Син Мій, Мій перворідний – то Ізраїль.
Повертаючись до висновків з попередньої книги Буття, зауважимо, що ці слова є аргументом на користь того, що Ізраїль – перворідний. Тобто, не він отримає благословення, а молодший син – як у випадку Ісава та Якова (див. Буття 27 розділ та Буття 16 розділ)…
23 І кажу Я тобі: Відпусти Мого сина, – і нехай Мені служить. А коли ти відмовиш пустити його, то ось Я вб'ю твого сина, твого перворідного».
Як показує 21 вірш, Бог знав, що фараон не захоче відпускати Ізраїль – це входило у Його намір.
У давні часи перворідні мали більше влади та спадку – на них покладалися більші надії. Тож вбивство фараонового перворідного у наш час символізує вбивство найбільш важливих та впливових людей, які є надією та основою цього світу. А це, в першу чергу, можновладці. І знищити їх – логічне рішення, – якщо Бог має намір змінити цей світ. А змінити світ намір Він має...
- Пригода на ночівлі:
24 І сталося в дорозі на нічлігу, – стрів був його Господь і шукав, щоб убити його.
ТАНАХ каже, що це був посланець Бога.
25 Та Ціппора взяла кременя, і обрізала крайню плоть свого сина, і доторкнулася нею до ніг його та й сказала: «Бо ти мені наречений крови!»
26 І пустив Він його. Тоді вона сказала: «Наречений крови через обрізання».
Не дуже зрозуміло, кого саме мав намір убити Господь – Мойсея чи його сина. Чимало дослідників Біблії не можуть дати на це чіткої відповіді. Та враховуючи те, що до цього часу мова йшла саме про Мойсея (та й оповідь про нього), то варто зробити висновок, що Господь намірився вбити Мойсея. Але за що? Відповідь знаходимо в тому, що його врятувало. А врятувало його те, що Ціппора – неєврейська дружина Мойсея, – обрізала його сина (який, як виходить, до цього часу був необрізаним). А обрізання, як ми знаємо, свідчить про належність людини до Божого заповіту – Буття 17 розділ:
9 І сказав Авраамові Бог: «А ти заповіта Мого стерегтимеш, ти й потомство твої по тобі в їхніх поколіннях.
10 То Мій заповіт, що його ви виконувать будете, поміж Мною й поміж вами, і поміж потомством твоїм по тобі: нехай кожен чоловічої статі буде обрізаний у вас.
11 І будете ви обрізані на тілі крайньої плоті вашої, і стане це знаком заповіту поміж Мною й поміж вами.
12 А кожен чоловічої статі восьмиденний у вас буде обрізаний у всіх ваших поколіннях, як народжений дому, так і куплений за срібло з-поміж чужоплемінних, що він не з потомства твого.
13 Щодо обрізання, – нехай буде обрізаний уроджений дому твого й куплений за срібло твоє, – і буде Мій заповіт на вашім тілі заповітом вічним.
14 А необрізаний чоловічої статі, що не буде обрізаний на тілі своєї крайньої плоті, то стята буде душа та з народу свого, – він зірвав заповіта Мого!»
До того ж, обрізавши сина, Ціппора назвала, мабуть таки Мойсея, нареченим крові через обрізання. Тобто, вона присвятила Богові його сина, та, виходить, і себе. Тобто, можна зробити висновок, що після цього Мойсей став необтяженим невиконанням Божого Заповіту з Авраам та його нащадками – і став придатним для служіння Богові.
Вартим уваги є випадок з Яковом (Буття 32 розділ) – також на ночівлі, коли той повертався додому, з ним боровся Господь (Божий ангел). Ці випадки дещо схожі. Але в першому випадку битва символізувала боротьбу Божого народу проти бога цього світу – диявола. А у випадку з Мойсеєм – те, що без присвячення Богові Його слуги не можуть ні служити Йому, ні встояти проти бога цього світу – диявола.
- Зустріч з Аароном, ізраїльтяни повірили Мойсеєві:
27 І сказав Господь до Аарона: «Іди назустріч Мойсею в пустиню!» І він пішов, і стрів його на горі Божій, і поцілував його.
Цікаво, що Аарон пішов назустріч Мойсеєві в пустиню, і зустрів його на горі Божій – чи немає тут символізму? Тобто, перебуваючи в пустині – що є цим світом (див. «Пустеля»), вони зустрінуться на горі Божій – що є Чистим Поклонінням – Ісаї 2 розділ:
2 І станеться на кінці днів, міцно поставлена буде гора дому Господнього на шпилі гір, і піднята буде вона понад згір'я, – і полинуть до неї всі люди.
3 І підуть численні народи та й скажуть: «Ходіть та зберімось на гору Господню, до дому Бога Якового, і доріг Своїх Він нас навчить, і ми підемо стежками Його! Бо вийде з Сіону Закон, і слово Господнє – з Єрусалиму.
4 І Він буде судити між людьми, і буде численні народи розсуджувати. І мечі свої перекують вони на лемеші, а списи свої – на серпи. Не підійме меча народ проти народу, і більше не будуть навчатись війни!
Це нагадує пророцтво пророка Малахаї – 3 розділ:
1 Ось Я посилаю Свого Ангола, і він перед обличчям Моїм приготує дорогу. І нагло прибуде до храму Свого Господь, Якого шукаєте ви, і Ангол заповіту, Якого жадаєте. Ось іде Він, говорить Господь Саваот!
2 І хто витерпить день Його прибуття, і хто встоїть, коли Він з'явиться? Бо Він, як огонь той у золотаря, і як у пральників луг.
В Хоменка цей вірш звучить так:
1 «Оце я посилаю гінця мого, й він приготує дорогу передо мною, і Господь, що ви його шукаєте, прийде негайно у храм свій. Ангел союзу, що ви його бажаєте, - ось він іде, - говорить Господь сил.
2 Хто витримає день його приходу? І хто встоїться, коли він з'явиться? Таж він, немов вогонь ливарний, неначе луг шаповалів.
Варто зазначити, що ангел означає «посланець, вісник» – і 1 вірш в перекладі Хоменка підтверджує це.
Ще наведемо вірші з Малахії 4 розділ:
5 Ось Я пошлю вам пророка Іллю, перше ніж день Господній настане, великий й страшний!
6 І приверне він серце батьків до синів, і серце синівське до їхніх батьків, щоб Я не прийшов, і не вразив цей Край прокляттям!
Отже, які висновки можемо зробити з цих віршів? Якщо Мойсей у книзі Вихід символізує Ісуса Христа (в даному випадку – напередодні Останніх Днів), то його брат Аарон, виходить, мав би символізувати, як і сказав Бог Мойсеєві в 16 вірші вище – Його пророка. А про Божого пророка Останніх Днів – пророка Іллю, – якраз згадує пророк Малахія в наведених вище віршах – перед Приходом Ісуса Христа, як каже Малахія, він має з’явитися. Їхня «зустріч на Господній горі» повинна відбутися напередодні покарання Єгипту – цього світу сатани. І символізує ця зустріч початок відновлення чистого поклоніння. Після цього Божа Істина має бути донесена «старшим Божого народу» – про неї почують провідники сприйнятливих релігійних течій та народів – на що вказують наступні вірші:
28 І розповів Мойсей Ааронові всі слова Господа, що послав його, і всі ті ознаки, що Він наказав був йому.
29 І пішов був Мойсей та Аарон, і зібрали вони всіх старших Ізраїлевих синів.
30 І переказав Аарон усі слова, що Господь говорив був Мойсеєві. А той ті ознаки чинив на очах народу.
31 І повірив народ той. І почули вони, що згадав Господь Ізраїлевих синів, і що побачив біду їх, – і вони схилилися, і поклонилися до землі.
На початку ізраїльтяни повірили Мойсеєві та Богові. Та, як показують наступні події, вони поки не повністю довіряли Богові. Тож, вочевидь, так буде і в Останні Дні – що й підтверджується в Єзекіїля 33 розділ:
30 А ти, сину людський, – сини твого народу умовляються про тебе при стінах і в дверях домів, і говорять один з одним, кожен зо своїм братом, кажучи: Увійдіть та послухайте, що це за слово, що виходить від Господа?
31 І прийдуть до тебе, як приходить народ, і сядуть перед тобою як Мій народ, і послухають твоїх слів, але їх не виконають, бо що приємне в устах їхніх, те вони зроблять, а серце їхнє ходить за захланністю їхньою.
32 І ось ти для них, як пісня кохання, красноголосий і добрий грач, і вони слухають слова твої, але їх не виконують!
33 А коли оце прийде, – ось воно вже приходить! – то пізнають вони, що серед них був пророк».
Це пророцтво стосується пророка Останніх Днів…