Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40


 

  Вихід 28 розділ

  Одяг первосвященика та священиків.

Священні шати

  Євреїв 3 розділ:

1 Отож, святі брати, учасники небесного покликання, уважайте на Апостола й Первосвященика нашого ісповідання, Ісуса,
2 що вірний Тому, Хто настановив Його, як був і Мойсей у всім домі Його,
3 бо гідний Він вищої слави понад Мойсея, поскільки будівничий має більшу честь, аніж дім.

  А також, Євреїв 8 розділ:

1 Головна ж річ у тому, про що я говорю: маємо Первосвященика, що засів на небесах, по правиці престолу величности,
2 що Він Священнослужитель святині й правдивої скинії, що її збудував був Господь, а не людина.
3 Усякий-бо первосвященик настановляється, щоб приносити дари та жертви, а тому було треба, щоб і Цей щось мав, що принести.
4 Бо коли б на землі перебував, то не був би Він священиком, бо тут пробувають священики, що дари приносять за Законом.
5 Вони служать образові й тіні небесного, як Мойсеєві сказано, коли мав докінчити скинію: «Дивись-бо, сказав, зроби все за зразком, що тобі на горі був показаний!»

  Як ми бачимо з цих віршів, Ісус Христос був як Мойсей (див. «Мойсей») – але більшим (важливішим) за нього. А також, Він був (та є) Первосвящеником. І як ми зауважили в розгляді 25 розділу, всі елементи поклоніння в скинії часів Мойсея мали певне символічне значення – на що й вказують слова Павла в Євреїв 8:5. Отож, одяг священиків також повинен щось символізувати. Що?

  • Шати на славу та красу:

1 А ти візьми до себе брата свого Аарона та синів його з ним, з-поміж Ізраїлевих синів, щоб він був священиком для Мене, Аарона, Надава, і Авігу, Елеазара та Ітамара, синів Ааронових.
2 І зробиш священні шати для брата свого Аарона на славу й красу.

  Отож, шати первосвященика мали бути на славу та красу – мали вирізнятися та звеличувати його статус як служителя Всевишнього Бога. А найголовніше – вони були сповнені символами. Ще б пак – ці символи стосувалися Самого Ісуса Христа – справжнього Первосвященика.

  До Свого земного життя Ісус Христос мав певну славу – Івана 17 розділ:

5 І тепер прослав, Отче, Мене Сам у Себе тією славою, яку в Тебе Я мав, поки світ не постав.

  За вірне служіння Бог наділив Ісуса Христа ще більшою славою, ніж Той мав до того – Матвія 28 розділ:

18 А Ісус підійшов і промовив до них та й сказав: «Дана Мені всяка влада на небі й на землі.

  І саме цьому статусу символічно мав відповідати одяг первосвященика.

3 І ти скажеш усім мудросердим, що Я наповнив їх духом мудрости, і вони зроблять Ааронові шати для посвячення його, щоб був священиком для Мене.
4 А оце ті шати, що вони зроблять: нагрудник, і ефод, і верхню шату, і хітон плетений, завій і пояс. І зробиш священні шати для брата свого Аарона та для синів його, щоб він був священиком для Мене.

  Бог одразу вказав, з чого складатиметься одяг первосвященика.

  • Ефод:

  Ефод це одяг, схожий на туніку, з’єднаний на плечах, та роз’єднаний по боках під руками. Як покривало, де в центрі отвір для голови.

5 І візьмуть вони золота, і блакиті, і пурпуру, і червені та віссону, –
6 і зроблять ефода з золота, блакиті, і пурпуру, і червені та з віссону суканого, – робота мистця.
7 Два злучені нараменники будуть у нього при обох кінцях його, і буде він сполучений.
8 А пояс мистецький його ефоду, що на нім, тієї ж роботи, нехай буде з нього, – з золота, блакиті, і пурпуру, і червені та з суканого віссону.
9 І візьмеш два оніксові камені, та й вирізьбиш на них імена Ізраїлевих синів, –
10 шість із їхніх імен на камені однім, а ймення шости позосталих на камені другім, за їхнім народженням.
11 Роботою різьбаря каменя, різьбою печатки вирізьбиш на тих обох каменях імена Ізраїлевих синів; оточені золотими гніздами зробиш їх.
12 І положиш обидва камені на нараменниках ефоду, – камені пам'яти для Ізраїлевих синів. І буде носити Аарон їхні ймення перед Божим лицем на обох плечах своїх на пам'ять.
13 А гнізда поробиш із золота.
14 І два ланцюги зо щирого золота, – плетеними поробиш їх, роботою шнурів. І даси ті плетені ланцюги на гнізда.

  Ефод був багато оздоблений, виконаний з дорогоцінних матеріалів – що вже вказувало на високий статус носія – який, як ми визначили, символізував Самого Ісуса Христа. Два оніксові камені з іменами дванадцяти синів Ізраїля – камені пам’яті для Ізраїлевих синів, які належало носити Ааронові на обох плечах, вочевидь, символізують те, що Ісус Христос дбатиме про Божий народ (носитиме на плечах), який символічно складатиметься зі всіх дванадцяти синів Ізраїля.

  • Нагрудник:

15 І зробиш нагрудника судного, роботою мистця, як робота ефоду зробиш його, – із золота, блакиті, і пурпуру, і червені та з віссону суканого зробиш його.
16 Квадратовий нехай буде він, зложений удвоє, – п'ядь довжина його, і п'ядь ширина його.
17 І понасаджуєш на ньому каменеве насадження, – чотири ряди каменя. Ряд: рубін, топаз і смарагд – ряд перший.
18 А ряд другий: карбункул, сапфір і яспіс.
19 А ряд третій: опаль, агат і аметист.
20 А четвертий ряд: хризоліт, і онікс, і берил, – вони будуть вставлені в золото в своїх гніздах.
21 А камені нехай будуть на ймення дванадцяти Ізраїлевих синів, на ймення їх; різьбою печатки кожен на ймення його нехай будуть для дванадцяти родів.

  Ці камені, розташовані на квадратному нагруднику, дещо нагадують елементи будови Нового Єрусалиму – який також був (буде) квадратної форми – Об’явлення 21 розділ:

10 І заніс мене духом на гору велику й високу, і місто велике мені показав, святий Єрусалим, що сходив із неба від Бога.
11 Славу Божу він має. А світлість його подібна до каменя дорогоцінного, як каменя ясписа, що блищить, як кришталь.
12 Мур воно мало великий і високий, мало дванадцять брам, а на брамах дванадцять Анголів та ймення написані, а вони
імення дванадцятьох племен синів Ізраїля.
13 Від сходу три брамі, і від півночі три брамі, і від півдня три брамі, і від заходу три брамі.
14 І міський мур мав дванадцять підвалин, а на них дванадцять імен дванадцяти апостолів Агнця.
15 А той, хто зо мною говорив, мав міру,
золоту тростину, щоб зміряти місто, і брами його і його мур.
16 А місто чотирикутнє, а довжина його така, як і ширина. І він зміряв місто тростиною на дванадцять тисяч стадій; довжина, і ширина, і вишина його рівні.
17 І зміряв він мура його на сто сорок чотири лікті міри людської, яка й міра Ангола.
18 Його мур був збудований з яспису, а місто було
щире золото, подібне до чистого скла.
19 Підвалини муру міського прикрашені були всяким дорогоцінним камінням. Перша підвалина
яспис, друга сапфір, третя халкидон, четверта смарагд,
20 п'ята
сардонікс, шоста сардій, сьома хризоліт, восьма берил, дев'ята топаз, десята хрисопрас, одинадцята якинт, дванадцята аметист.

  Схоже, що підвалинами (основою) цього Міста були камені, які символізували синів Ізраїля – весь Божий народ.

22 І поробиш на нагруднику сукані ланцюги плетеною роботою зо щирого золота.
23 І зробиш на нагруднику дві золоті каблучки, і даси ці дві каблучки на двох кінцях нагрудника.
24 І даси два золоті шнури на дві ті каблучки до кінців нагрудника.
25 А два кінці двох шнурів даси до двох гнізд, і даси на нараменники ефоду спереду його.
26 І зробиш дві золоті каблучки, і покладеш їх на двох кінцях нагрудника на краї його, що до сторони ефоду, всередину.
27 І зробиш дві золоті каблучки, та й даси їх на обидва нараменники ефоду здолу, спереду його, при сполученні його, над мистецьким поясом ефоду.
28 І прив'яжуть нагрудника від каблучок його до каблучок ефоду блакитною ниткою, щоб був на мистецькім поясі ефоду, – і не буде рухатись нагрудник із-над ефоду.
29 І буде носити Аарон імена Ізраїлевих синів в суднім нагруднику на серці своїм, як буде входити до святині, – на повсякчасну пам'ять перед Господнім лицем.
30 І даси до судного нагрудника урім та туммім, – і будуть вони на Аароновім серці при вході його перед Господнє лице. І буде завжди носити Аарон суд Ізраїлевих синів на своїм серці перед Господнім обличчям.

  Урім (світло – множина) та туммім (досконалість – множина) – як пояснюють дослідники Біблії, це засіб для визначення Божої волі. Спосіб їхнього застосування точно не відомий – можливо, кидали як жереб.

  Те, що на нагруднику були дорогоцінні камені з іменами синів Ізраїля (відповідно й племен), що нагрудник названо судним і з ним були урім та туммім – знаряддя для визначення Божої волі, вказує, що Ісус Христос – Кого і символізує первосвященик, буде не лише дбати про Божий народ, але й матиме владу судити його.

  • Верхня шата:

31 І зробиш верхню шату для ефоду, усю блакитну.
32 І нехай буде в середині її отвір для голови його; край отвору нехай буде навколо роботою ткача, як панцерний отвір буде їй, – щоб їй не дертися.
33 І поробиш на подолку її гранатові яблука з блакиті, і пурпуру та з червені, на подолку її навколо, і золоті дзвінки поміж ними навколо, –
34 золотий дзвінок і гранатове яблуко, золотий дзвінок і гранатове яблуко на подолку тієї шати навколо.
35 І нехай вона буде на Ааронові для служення, і нехай буде чутий голос його при вході його до святині перед Господнє обличчя, і при виході його, – щоб йому не померти.

  Що може символізувати ця блакитна шата? Відкриємо книгу Числа 15 розділ:

37 І сказав Господь до Мойсея, говорячи:
38 «Промовляй до Ізраїлевих синів, та й скажи їм: Нехай вони зроблять собі кутаси на краях своїх одеж, вони й їхні покоління, і дадуть на кутаса поли блакитну нитку.
39 І буде вона вам за кутаса, – і будете бачити його, і пам'ятатимете всі Господні заповіді, і виконаєте їх, і не будете оглядатися за серцем своїм та за очима своїми, за якими йдучи, ви зраджуєте,
40 щоб згадували ви та виконували всі Мої заповіді, – і будьте святі для вашого Бога!
41 Я – Господь, Бог ваш, що вивів вас з єгипетського краю, щоб бути вашим Богом. Я – Господь, Бог ваш!»

  Як бачимо, блакитна нитка на кутасах (китицях, гранатове яблуко) мала нагадувати євреям про Божі Закони. І таким чином вберегти їх від відвернення від Божих принципів. Тож блакитна нитка символізує Божі Закони.

  Отже, блакитна шата Аарона мала б символізувати підпорядкованість первосвященика Божим Законам. А виходячи з того, що він, як і всі люди, був грішним, то для його захисту до цієї шати були прикріплені дзвіночки – щоб символічно Бог чув, що ця грішна людина – Його служитель.

  На відміну від Аарона, Ісус Христос – більший Первосвященик, не має потреби в таких дзвіночках – адже Він безгрішний. А блакитна шата символізує Його повне слідування Божим  Законам – Матвія 5 розділ:

17 Не подумайте, ніби Я руйнувати Закон чи Пророків прийшов, Я не руйнувати прийшов, але виконати.

  Тож цей елемент одягу якнайбільше підходить саме Ісусу Христу – Виконавцеві Божого Закону.

  • Золота квітка:

36 І зробиш квітку зо щирого золота, і вирізьбиш на ній, як різьба печатки: «Святиня для Господа».
37 І покладеш її на нитці з блакиті, і нехай вона буде на завої, – на переді завою нехай буде вона.
38 І нехай буде вона на Аароновім чолі, і нехай носить Аарон гріх тієї святощі, що Ізраїлеві сини посвятять її для всіх своїх святих дарунків. І нехай вона буде завжди на його чолі на благовоління для них перед Господнім лицем.

  В перекладі Хоменка ці вірші звучать так:

36 Виготуєш також платівку з щирого золота і виритуєш на ній, на спосіб ритування печатки: «Святе Господеві».
37 І прив'яжеш до неї шнурочок з блавату, щоб вона була на митрі, спереду митри щоб була.
38 Вона буде в Арона на чолі так, що Арон носитиме огріхи, яких допустяться сини Ізраїля в святих речах, що їх посвячуватимуть у всіх своїх святих приносах. Завсіди вона буде на чолі в нього, щоб зробити їх благоугодними перед Господом.

  Як бачимо, ця золота чи то квітка, чи то пластина, означала певну святість – вона була прикріплена до Ааронового завою (головний убір) блакитною ниткою – яка символізує Божі Закони. Як сказано в 38 вірші, ця пластина на чолі первосвященика символізувала носіння ним гріхів народу при принесенні дарів Богові – фактично, при служінні Йому. Це, знову ж таки, нагадує нам про Ісуса Христа – Ісаї 53 розділ:

4 Направду ж Він немочі наші узяв і наші болі поніс, а ми уважали Його за пораненого, ніби Бог Його вдарив поразами й мучив...
5 А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був,
кара на Ньому була за наш мир, Його ж ранами нас уздоровлено!
6 Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас!

  Саме Ісус Христос взяв на Себе гріхи світу – Івана 1 розділ:

29 Наступного дня Іван бачить Ісуса, що до нього йде, та й каже: «Оце Агнець Божий, що на Себе гріх світу бере!

  Мало того, що Ісус Христос взяв на Себе гріх світу, Він, як Аарон (38 вірш), є Заступником перед Богом за людей та Посередником між Богом та людьми – 1 Івана 2 розділ:

1 Діточки мої, це пишу я до вас, щоб ви не грішили! А коли хто згрішить, то маємо Заступника перед Отцем, Ісуса Христа, Праведного.
2 Він ублагання за наші гріхи, і не тільки за наші, але й за гріхи всього світу.

1 Тимофія 2 розділ:

5 Один-бо є Бог, і один Посередник між Богом та людьми, людина Христос Ісус,

  Отож, як бачимо, ця квітка чи пластина на чолі Аарона має безпосереднє відношення до статусу Ісуса Христа.

39 І витчеш хітона з віссону, і зробиш завоя з віссону, і зробиш пояса роботою гаптяра.

  • Одяг інших священиків:

40 І для синів Ааронових поробиш хітони, і поробиш їм пояси, і поробиш їм покриття голови на славу й красу.
41 І понадягаєш їх на брата свого Аарона та на синів його з ним. І помажеш їх, і рукоположиш їх, і посвятиш їх, – і будуть вони священиками Мені.
42 І пороби їм льняну спідню одіж, щоб закрити тілесну наготу, – від стегон аж до голінок нехай будуть вони.
43 І нехай будуть вони на Ааронові та на синах його при вході їх до скинії заповіту, або при приході їх до жертівника на служення в святині, – і не понесуть вони гріха, і не помруть. Це вічна постанова йому та нащадками його по ньому!

  Наказ в 42 та 43 віршах нагадує наказ з Вихід 20 розділ:

26 І не будеш входити до Мого жертівника ступенями, щоб не була відкрита при ньому твоя нагота».

  Для Бога має значення, щоб Його служителі мали належний вигляд та виявляли належну повагу до Нього в служінні...

  Звісно – перед Богом ми всі нагі та відкриті – Євреїв 4 розділ:

13 І немає створіння, щоб сховалось перед Ним, але все наге та відкрите перед очима Його, Йому дамо звіт!

  Та попри це, одяг має чимале символічне значення, і його символічна відсутність може мати негативні наслідки – Об’явлення 16 розділ:

15 Ось іду, немов злодій! Блаженний, хто чуйний, і одежу свою береже, щоб нагим не ходити, і щоб не бачили ганьби його!

  *Більше про значення одягу можна прочитати в статті «Одяг».


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40