Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40


 

Частина Третя

Облаштування поклоніння

  Вихід 25 розділ

  Бог дає настанови по будівництву скинії, виготовленню ковчегу, стола з показними хлібами та свічника – для служіння Богові.

Ковчег, стіл та свічник

  При детальному вивченні можна дійти висновку, що ці приладдя для служіння мають прообраз на наш час. І апостол Павло, кажучи про служіння священиків в храмі, підтверджує це – Євреїв 8 розділ:

5 Вони служать образові й тіні небесного, як Мойсеєві сказано, коли мав докінчити скинію: «Дивись-бо, сказав, зроби все за зразком, що тобі на горі був показаний!»

-          Приношення Богові для будівництва Скинії Заповіту:

1 А Господь промовляв до Мойсея, говорячи:
2 «Промовляй до Ізраїлевих синів, і нехай вони візьмуть для Мене приношення. Від кожного мужа, що дасть добровільно його серце, візьмете приношення для Мене.
3 А оце те приношення, що візьмете від них: золото, і срібло, і мідь,
4 і блакить, і пурпур, і червень, і віссон, і козина вовна,
5 і шкурки баранячі, начервоно пофарбовані, і шкурки тахашеві, і дерево акацій,
6 олива на освітлення, пахощі до оливи намащення, і пахощі для кадила,
7 і каміння оніксове, і каміння на оправу до ефоду й до нагрудника.

  Важливим елементом тут є те, що Бог закликає ізраїльтян приносити добровільно – хто скільки забажає та зможе. Саме таке відношення, згідно Біблії, очікується від людей при встановленні Божого Царства.

8 І нехай збудують Мені святиню, – і перебуватиму серед них.

  Тут говориться про скинію – переносний храм Богові, – адже ізраїльтяни ще були в дорозі до Обіцяної Землі.

  Цей вірш нагадує слова Ісуса Христа з Івана 14 розділ:

23 Ісус відповів і до нього сказав: «Як хто любить Мене, той слово Моє берегтиме, і Отець Мій полюбить його, і Ми прийдемо до нього, і оселю закладемо в нього.

    В часи Мойсея скинія була рукотворною – і вона символізувала інший храм, про який згадував апостол Павло в 2 Коринтян 6 розділ:

16 ------------------. Бо ви храм Бога Живого, як Бог прорік: «Поселюсь серед них і ходитиму, і буду їм Богом, – а вони будуть народом Моїм!

  Отож, з часів Ісуса Христа фізичного храму вже, так би мовити, не існує – ним є вірні Богові слуги. Тому фізичне місце поклоніння вже не має значення – Івана 4 розділ:

21 Ісус промовляє до неї: «Повір, жінко, Мені, що надходить година, коли ні на горі цій, ані в Єрусалимі вклонятись Отцеві не будете ви.
22 Ви вклоняєтесь тому, чого ви не знаєте, ми вклоняємось тому, що знаємо, бо спасіння
від юдеїв.
23 Але наступає година, і тепер вона є, коли богомільці правдиві вклонятися будуть Отцеві в дусі та в правді, бо Отець Собі прагне таких богомільців.
24 Бог є Дух, і ті, що Йому вклоняються, повинні в дусі та в правді вклонятись».

  Згідно цих слів, важливим є сам факт поклоніння – стан душі, взаємини з Богом та Його Сином Ісусом Христом, поклоніння в серці. Та варто розуміти, як говориться в 22 вірші, поклонятися Богові треба так, як цього вимагає Він – згідно Його вимог, а не на власний розсуд – Колосян 2 розділ:

18 Нехай вас не зводить ніхто удаваною покорою та службою Анголам, вдаючися до того, чого не бачив, нерозважно надимаючись своїм тілесним розумом,

  На це вказують наступні Божі слова:

9 Як усе, що Я покажу тобі – будову скинії та будову речей її, – і так зробите.

  Отож, скинія часів Мойсея символізує організованих вірних Богові слуг (див. «Храм»).

-          Ковчег свідоцтва:

10 І зроблять вони ковчега з акаційного дерева, – два лікті й пів довжина його, і лікоть і пів ширина його, і лікоть і пів вишина його.

  *Приблизно, це 1,25х0,75х0,75 м.

11 І пообкладаєш його щирим золотом зсередини та іззовні. І зробиш вінця золотого навколо над ним.
12 І виллєш для нього чотири золоті каблучки, і даси на чотирьох кутах його, –
дві каблучки на одному боці його, і дві каблучки на другому боці його.
13 І поробиш держаки з акаційного дерева, і пообкладаєш їх золотом.
14 І повсовуєш ці держаки в каблучки на боках ковчегу, щоб ними носити ковчега.
15 В ковчегових каблучках будуть ці держаки; не відступлять вони від нього.
16 І покладеш до ковчегу те свідоцтво, що Я тобі дам.

  Отже, в ковчег належало покласти Боже свідоцтво – зокрема там були кам’яні таблиці з десятьма Божими Заповідями, манна та інші речі з історії стосунків Бога з Його народом – які засвідчували Божу велич та опіку Його народом. Це дещо нагадує слова апостола Павла в Дії Апостолів 14 розділ:

16 За минулих родів попустив Він усім народам, щоб ходили стежками своїми,
17 але не зоставив Себе Він без свідчення, добро чинячи: подавав нам із неба дощі та врожайні часи, та наповнював їжею й радощами серця наші».

  Тобто, для всіх народів свідченням про Бога є Його опіка над всім людством – від землі Бог годує нас  всіх. І розумна людина в стані у всьому цьому побачити Бога – Римлян 1 розділ:

19 тому, що те, що можна знати про Бога, явне для них, бо їм Бог об'явив.
20 Бо Його невидиме від створення світу, власне Його вічна сила й Божество, думанням про твори стає видиме. Так що нема їм виправдання,

  Отже, виглядає, що ковчег свідоцтва може символізувати всю нашу планету – мешканцями якої опікується Бог. Це узгоджується з символічним значенням наступного предмету:

17 І зробиш віко зо щирого золота, – два лікті й пів довжина його, і лікоть і пів ширина його.

  *Розмір віка 1,25х0,75 м.

  Віко – це накриття, кришка. В оригіналі тут використовується слово, яке може означати «кришка» або «місце, де відпускаються гріхи». В День Очищення первосвященик входив у Святеє Святих з кров’ю жертви за гріх та кропив нею кришку ковчега – де між зображенням Херувимів символічно знаходився Господь (22 вірш). Тобто, таким чином Йому була представлена кров жертви на очищення народу – Левит 16 розділ:

29 І це стане для вас на вічну постанову, – сьомого місяця, десятого дня місяця будете впокоряти ваші душі, і жодної праці не робитимете ви, ані тубілець, ані приходько, що мешкає серед вас,
30 бо того дня буде окуп ваш на очищення ваше, –
зо всіх гріхів ваших станете чисті перед Господом.
31 Субота повного відпочинку від праці вона для вас, і ви будете впокоряти душі свої, –
це вічна постанова.
32 А очистить той священик, що помазали його, і що посвятили його бути священиком замість батька свого. І зодягне він льняні шати, шати священні,
33 та й очистить Святеє Святих, і скинію заповіту, і жертівника очистить, і очистить священиків та ввесь народ громади.
34 І буде це для вас на вічну постанову на очищення Ізраїлевих синів зо всіх їхніх гріхів раз у році». І він учинив, як Господь наказав був Мойсеєві.

18 І зробиш два золоті херувими, – роботою кутою зробиш їх з обох кінців віка.
19 І зроби одного херувима з кінця звідси, а одного херувима з кінця звідти. Від того віка поробите тих херувимів на обох кінцях його.
20 І будуть ті херувими простягати крила догори, і затінювати своїми крильми над віком, –
а їхні обличчя одне до одного; до віка будуть обличчя тих херувимів.
21 І покладеш те віко згори на ковчега, а до цього ковчега покладеш свідоцтво, яке Я тобі дам.
22 І Я буду тобі відкриватися там, і буду говорити з тобою з-над віка з-посеред обох херувимів, що над ковчегом свідоцтва, про все, що розповім тобі для синів Ізраїлевих.

  Бога названо як Той, Хто сидить на херувимах – 2 Царів 19 розділ:

15 І Єзекія молився перед Господнім лицем і сказав: «Господи, Боже Ізраїлів, що сидиш на херувимах! Ти Той єдиний Бог для всіх царств землі, Ти створив небеса та землю!

 В книгах Єзекіїля та Об’явлення пророки у видінні бачили, що Бог був на херувимах. Зображення на віці ковчега, вочевидь, символізують саме це. Отож, якщо сам ковчег свідчення символізує всю землю, то його віко (кришка) символізують небо – Бога на Херувимах. Тобто, земна та небесна сфери у стосунках Бога з людьми.

-          Стіл з хлібом показним:

23 І зробиш стола з акаційного дерева, – два лікті довжина його, і лікоть ширина його, і лікоть і пів вишина його.
24 І пообкладаєш його щирим золотом, і зробиш вінця золотого для нього навколо.
25 І лиштву зробиш для нього в долоню навколо, і зробиш вінця золотого навколо, –
для лиштви його.
26 І зробиш для нього чотири каблучки із золота, та й даси ці каблучки на чотирьох кінцях, що при його чотирьох ніжках.
27 Навпроти лиштви будуть ці каблучки, на вкладання для держаків, щоб носити стола.
28 І поробиш ті держаки з акаційного дерева, і пообкладаєш їх золотом, і на них будуть носити стола.
29 І поробиш миски його, і кадильниці його, і чаші його та кухлі його, щоб ними лити, –
зі щирого золота їх ти поробиш.
30 А на столі покладеш хліб показний, що завжди перед Моїм лицем.

   Хліб показний інші перекладачі ще подають як хліб присутності, або хліб появлення. Ось як цей вірш подає Хоменко:

30 На столі ж покладатимеш хліб появлення перед моє лице, повсякчасно.

  Ісуса Христа названо Хлібом БожимІвана 6 розділ:

32 А Ісус їм сказав: «Поправді, поправді кажу вам: Не Мойсей хліб із неба вам дав, Мій Отець дає вам хліб правдивий із неба.
33 Бо хліб Божий є Той, Хто сходить із неба й дає життя світові».

  Тож цей хліб, який мав завжди бути перед Божим обличчям, вочевидь символізує Ісуса Христа. Тут на думку приходять слова про Мудрість перед Божим обличчям – Приповістей 8 розділ:

12 Я, мудрість, живу разом з розумом, і знаходжу пізнання розважне.
----------------------------------
22
Господь мене мав на початку Своєї дороги, перше чинів Своїх, спервовіку,

23 відвіку була я встановлена, від початку, від правіку землі.
----------------------------------
30
то я майстром у Нього була, і була я веселощами день-у-день, радіючи перед обличчям Його кожночасно,
31 радіючи на земнім крузі Його, а забава моя
із синами людськими!

  Як ми побачили в розгляді 1 розділу Євангеліє від Івана, Мудрість, описана в книзі Приповістей – це Бог-Слово, і це – Ісус Христос.

  Також, не варто виключати, що значення хліб присутності може вказувати на присутність Бога в Образі (представництві) Ісуса Христа.

-          Свічник:

31 І зробиш свічника зі щирого золота, – роботою кутою нехай буде зроблено цього свічника. Стовп його, і рамена його, келихи його, ґудзі його й квітки його – будуть із нього.
32 І шість рамен виходитимуть із боків його, –
три рамені свічника з одного боку його, і три рамені свічника з другого боку його.
33 Три келихи мигдалоподібні в однім рамені, ґудзь і квітка, і три мигдалоподібні келихи в рамені другім, ґудзь і квітка. Так на шости раменах, що виходять із свічника.
34 А на стовпі свічника чотири келихи мигдалоподібні, ґудзі його та квітки його.
35 І ґудзь під двома раменами з нього, і ґудзь під іншими двома раменами з нього, і ґудзь під третіми двома раменами з нього, –
у шести рамен, що виходять із свічника.
36 Їхні ґудзі та їхні рамена нехай будуть із нього. Увесь він –
одне куття щирого золота.
37 І зробиш сім лямпадок до нього, і нехай засвітять його лямпадки, і нехай він світить на передню сторону його.
38 А його щипчики та його лопатки на вугіль –
щире золото.
39 З таланту щирого золота зробиш його та ввесь цей посуд.
40 І дивись, і зроби за тим зразком, що тобі показувано на горі.

  Ісус Христос назвав Своїх учнів світлом для світу – Матвія 5 розділ:

14 Ви світло для світу. Не може сховатися місто, що стоїть на верховині гори.

  В книзі Об’явлення мова йде про сім церков, які порівнюються з сімома свічниками – Об’явлення 2 розділ:

1 До Ангола Церкви в Ефесі напиши: «Оце каже Той, Хто тримає сім зір у правиці Своїй, Хто ходить серед семи свічників золотих:

  Варто зауважити, що Біблія зображає певних двох Божих пророків оливковими гілками, по яких поступає олива до свічника. Першого разу це було за часів будівництва другого храму – Захарія 4 розділ:

1 І вернувся той Ангол, що говорив зо мною, і збудив мене, як чоловіка, якого будять зо сну його.
2 І сказав він до мене: «Що ти бачиш?» А я відказав: «Бачу я,
ось світильник, увесь із золота, і чаша на верху його, і сім лямпад його на ньому, і по сім рурочок для лямпад, що на верху його.
3 І дві оливки на ньому,
одна з правиці чаші, а одна на лівиці її».
-------------------------------
11
І заговорив я та й до нього сказав: «Що це за дві оливки праворуч свічника й ліворуч його?»
12 І заговорив я вдруге, та й до нього сказав: «Що це за дві галузки оливок, що через дві золоті рурки виливають з себе золото?»
13 І сказав він до мене, говорячи: «Хіба ти не знаєш, що це?» А я відказав: «Ні, пане!»
14 І він сказав: «Це два Помазанці, що стоять перед Господом всієї землі».

   Згідно контексту, цими двома оливками були намісник Юдеї Зоровавель та священик Ісус (не Христос). Схожих двох пророків описує книга Об’явлення в 11 розділі:

3 І звелю Я двом свідкам Своїм, і будуть вони пророкувати тисячу двісті й шістдесят день, зодягнені в волосяницю.
4 Вони
дві оливі та два свічники, що стоять перед Богом землі.

  Отже, свічник в Божих наказах Мойсеєві символізує Божих служителів, об’єднаних в збори чи церкви – перед якими Бога представляє Ісус Христос. А завданням згаданих в Об’явлення двох Божих свідків є сприяти горінню Божого свічника – діяльності зборів (церков) Божого народу.


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40