Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21


 

  Івана 1 розділ

  Свідчення про Ісуса Христа. Розповідь про Івана Христителя та його свідчення про себе та Ісуса Христа. Перші учні Ісуса.

Бог-Слово

-          Бог-Слово, Яке є Світлом:

  Цей опис стосується Ісуса Христа в Його доземному житті та у відношенні до людства загалом.

1 Споконвіку було Слово, а Слово в Бога було, і Бог було Слово.
2 Воно в Бога було споконвіку.
3 Усе через Нього повстало, і ніщо, що повстало, не повстало без Нього.
4 І життя було в Нім, а життя було Світлом людей.
5 А Світло у темряві світить, і темрява не обгорнула його.

  Слово – це Інформація. Причому Інформація Дії – як сказано в Ісаї 55 розділ:

10 Бо як дощ чи то сніг сходить з неба й туди не вертається, аж поки землі не напоїть і родючою вчинить її, і насіння дає сівачеві, а хліб їдунові,
11 так буде і Слово Моє, що виходить із уст Моїх: порожнім до Мене воно не вертається, але зробить, що Я пожадав, і буде мати поводження в тому, на що Я його посилав!

  На те, що тут Слово має ознаку Дії також вказує книга Приповістей, описуючи Мудрість – опис Якої схожий на опис Бога-Слово – Приповістей 8 розділ:

22 Господь мене мав на початку Своєї дороги, перше чинів Своїх, спервовіку,
23 відвіку була я встановлена, від початку, від правіку землі.
24 Народжена я, як безодень іще не було, коли не було ще джерел, водою обтяжених.
25 Народжена я, поки гори поставлені ще не були, давніше за пагірки,
26 коли ще землі не вчинив Він, ні піль, ні початкового пороху всесвіту.
27 Коли приправляв небеса
я була там, коли круга вставляв на поверхні безодні,
28 коли хмари уміцнював Він нагорі, як джерела безодні зміцняв,
29 коли клав Він для моря устава його, щоб його берегів вода не переходила, коли ставив основи землі,

30 то я майстром у Нього була, і була я веселощами день-у-день, радіючи перед обличчям Його кожночасно,
31 радіючи на земнім крузі Його, а забава моя
із синами людськими!

  Світло – виявлення справжнього стану, ясність. Що також робить Мудрість. Саме тому тут Ісуса і названо Світлом. І темрява (диявол) не змогла Його обгорнути – бо Він залишився вірним Богові. Адже Він – Світло, Слово, Мудрість!

-          Свідоцтво Івана Христителя про Ісуса Христа:

6 Був один чоловік, що від Бога був посланий, йому ймення Іван.
7 Він прийшов на свідоцтво, щоб засвідчити про Світло, щоб повірили всі через нього.
8 Він тим Світлом не був, але свідчити мав він про Світло.
9 Світлом правдивим був Той, Хто просвічує кожну людину, що приходить на світ.

  Те, що Світло просвічує кожну людину вказує на те, що Христос судитиме (виявлятиме сутність) людей – Івана 3 розділ:

19 Суд же такий, що світло на світ прибуло, люди ж темряву більш полюбили, як світло, – лихі-бо були їхні вчинки!
20 Бо кожен, хто робить лихе, ненавидить світло, і не приходить до світла, щоб не зганено вчинків його.
21 А хто робить за правдою, той до світла йде, щоб діла його виявились, бо зроблені в Бозі вони».

  Про це далі говорив Ісус Христос в Івана 12 розділ:

48 Хто цурається Мене, і Моїх слів не приймає, той має для себе суддю: те слово, що Я говорив, останнього дня воно буде судити його!

  Втім, це Світло може просвічувати кожну людину не лише під час Суду – це може відбуватися весь час у всі часи – коли людина узгоджує свої дії з Божими принципами чи ні.

  Світ, який належить темряві (дияволу), не захотів пізнати Світло – Христа:

10 Воно в світі було, і світ через Нього повстав, але світ не пізнав Його.
11 До свого Воно прибуло,
та свої відцурались Його.

  Як розуміємо, Своїм тут названо Божий народ Ізраїль. Це, як і ряд інших віршів в Євангеліях, вказує, що Ісус Христос у Своєму доземному житті був Богом ізраїльтян (див. «Бог Ізраїлів»). Отож, як тут написано, ізраїльтяни не прийняли Його – свого Бога, – за винятком невеликої частини народу:

12 А всім, що Його прийняли, їм владу дало дітьми Божими стати, тим, що вірять у Ймення Його,

 Вірити у Його Ймення – вірити в Його Силу, наміри, можливості, призначення – приймати Його. Втім, дітьми Божими можуть бути не лише ті, хто жив після Христа, але й всі побожні люди всіх часів. В такому випадку, свої, які Його відцуралися – це все грішне людство. А ті, що прийняли Його – побожні люди, починаючи з Авеля.

13 що не з крови, ані з пожадливости тіла, ані з пожадливости мужа, але народились від Бога.

  Народитись від Бога – народитися від Духа, стати чимось більшим від простої людини, жити Божим Духом – Його цілями, Його намірами. Про це Ісус говорив Никодимові – Івана 3 розділ:

3 Ісус відповів і до нього сказав: «Поправді, поправді кажу Я тобі: Коли хто не народиться згори, то не може побачити Божого Царства».
4 Никодим Йому каже: «Як може людина родитися, бувши старою? Хіба може вона ввійти до утроби своїй матері знову й родитись?»
5 Ісус відповів: «Поправді, поправді кажу Я тобі: Коли хто не родиться з води й Духа, той не може ввійти в Царство Боже.
6 Що вродилося з тіла – є тіло, що ж уродилося з Духа – є дух.
7 Не дивуйся тому, що сказав Я тобі: Вам необхідно родитись згори.
8 Дух дихає, де хоче, і його голос ти чуєш, та не відаєш, звідкіля він приходить, і куди він іде. Так буває і з кожним, хто від Духа народжений».

  Тут Ісус говорить про тих, кого Біблія називає святими Всевишнього (див. «Брати Христові»). Цікаві слова у 8 вірші – мабуть, так чує людина Дух, коли Він говорить до неї – звідусіль, не розуміючи звідки, і куди Він прямує – в голові, в свідомості – як навіювання…

  Тобто, описані тут речі стосуються часу всієї людської історії – і ДО народження Ісуса як Людини – на що вказує подальший контекст:

14 І Слово сталося тілом, і перебувало між нами, повне благодаті та правди, і ми бачили славу Його, славу як Однородженого від Отця.
15 Іван свідчить про Нього, і кликав, говорячи: «Це був Той, що про Нього казав я: Той, Хто прийде за мною, існував передо мною, бо був перше, ніж я».

  Хоча Ісус і народився після Івана Христителя, Він, насправді, існував до нього – на що вказує апостол Іван в цьому розділі, та цар Соломон в наведених віршах з Приповістей (про Мудрість). Про це сказав Сам Ісус Христос в Івана 8 розділ:

58 Ісус їм відказав: «Поправді, поправді кажу вам: Перш, ніж був Авраам, Я є».

16 А з Його повноти ми одержали всі, а то благодать на благодать.
17 Закон-бо через Мойсея був даний, а благодать та правда з'явилися через Ісуса Христа.

  Мойсеїв Закон виявляв гріховність людини. Ісус же давав милість – прощення та життя. Саме про це говорив апостол Павло в Римлян 7 розділ:

5 Бо коли ми жили за тілом, то пристрасті гріховні, що походять від Закону, діяли в наших членах, щоб приносити плід смерти.
6 А тепер ми звільнились від Закону, умерши для того, чим були зв'язані, щоб служити нам обновленням духа, а не старістю букви.
7 Що ж скажемо? Чи Закон
то гріх? Зовсім ні! Але я не пізнав гріха, як тільки через Закон, бо я не знав би пожадливости, коли б Закон не наказував: «Не пожадай».
8 Але гріх, узявши привід від заповіді, зробив у мені всяку пожадливість, бо без Закону гріх мертвий.
9 А я колись жив без Закону, але, коли прийшла заповідь, то гріх ожив,
10 а я вмер; і сталася мені та заповідь, що для життя, на смерть,
11 бо гріх, узявши причину від заповіді, звів мене, і нею вмертвив.
12 Тому-то Закон святий, і заповідь свята, і праведна, і добра.

А також Римлян 8 розділ:

1 Тож немає тепер жадного осуду тим, хто ходить у Христі Ісусі не за тілом, а за духом,
2 бо закон духа життя в Христі Ісусі визволив мене від закону гріха й смерти.
3 Бо що було неможливе для Закону, у чому був він безсилий тілом,
Бог послав Сина Свого в подобі гріховного тіла, і за гріх осудив гріх у тілі,
4 щоб виконалось виправдання Закону на нас, що ходимо не за тілом, а за духом.

18 Ніхто Бога ніколи не бачив, Однороджений Син, що в лоні Отця, Той Сам виявив був.

  Тут і добавити нічого – людина не може бачити Бога і жити – Вихід 33 розділ:

20 І Він промовив: «Ти не зможеш побачити лиця Мого, – бо людина не може побачити Мене – і жити».

  Це, мабуть, тому що Бог – це надпотужна та чиста Енергія.

-          Хто такий Іван Христитель:

19 А це ось свідоцтво Іванове, як юдеї послали були з Єрусалиму священиків та Левитів, щоб спитали його: «Хто ти такий?»
20 І він визнав, і не зрікся, а визнав: «Я
не Христос».
21 І запитали його: «А хто ж? Чи Ілля?» І відказує: «Ні!» «Чи пророк?» І дав відповідь: «Ні!»
22 Сказали ж йому: «Хто ж ти такий? щоб дати відповідь тим, хто послав нас. Що ти кажеш про себе самого?»
23 Відказав: «Я голос того, хто кличе: В пустині рівняйте дорогу Господню», як Ісая пророк заповів».

  Цими словами Іван процитував слова з Ісаї 40 розділ:

3 Голос кличе: На пустині вготуйте дорогу Господню, в степу вирівняйте битий шлях Богу нашому!

  Цікаво, що Іван не вважав, що він Ілля. А Ісус Христос сказав пізніше, що Іван і був тим Іллею, що мав прийти – згідно Малахії 4:5,6. І що він був найбільшим пророком зі всіх пророків до нього – Матвія 11 розділ:

11 Поправді кажу вам: Між народженими від жінок не було більшого над Івана Христителя! Та найменший у Царстві Небеснім – той більший від нього!
12 Від днів же Івана Христителя й досі Царство Небесне здобувається силою, і ті, хто вживає зусилля, хапають його.
13 Усі-бо Пророки й Закон до Івана провіщували.
14 Коли ж хочете знати,
то Ілля він, що має прийти.

 Та праві були Вони обоє – Іван не був тим реальним Іллею давнини, але він був тим Іллею, що мав прийти. Іван не багато пророкував, але він навчав шляху до праведного життя та свідчив про Самого Христа. І Ісус Христос знав це.

-          Свідчення Івана Христителя про Ісуса Христа:

24 Посланці ж із фарисеїв були.
25 І вони запитали його та сказали йому: «Для чого ж ти христиш, коли ти не Христос, ні Ілля, ні пророк?»
26 Відповів їм Іван, промовляючи: «Я водою хрищу, а між вами стоїть, що Його ви не знаєте.
27 Він Той, Хто за мною йде, Хто до мене був, Кому розв'язати ремінця від узуття Його я негідний».
28 Це в Віфанії діялося, на тім боці Йордану, де христив був Іван.
29 Наступного дня Іван бачить Ісуса, що до нього йде, та й каже: «Оце Агнець Божий, що на Себе гріх світу бере!

  Виходить, що Іван вже тоді знав призначення Ісуса Христа. Але, як сказано в Матвія 11:2,3, при кінці свого життя Іван все ж засумнівався….

30 Це Той, що про Нього казав я: За мною йде Муж, що передо мною Він був, бо був перше, ніж я.
31 І не знав я Його; та для того прийшов я, христивши водою, щоб Ізраїлеві Він з'явився».
32 І свідчив Іван, промовляючи: «Бачив я Духа, що сходив, як голуб, із неба, та зоставався на Ньому.

  Це вказує, що ніхто з людей, окрім Івана Христителя, не бачив Духа Святого, що сходив на Христа.

33 І не знав я Його, але Той, Хто христити водою послав мене, мені оповів: «Над Ким Духа побачиш, що сходить і зостається на Ньому, це Той, Хто христитиме Духом Святим».
34 І я бачив, і засвідчив, що Він Божий Син!»

-          Перші учні Ісуса Христа:

35 Наступного дня стояв знову Іван та двоє з учнів його.
36 І, поглянувши на Ісуса, що проходив, Він сказав: «Ото Агнець Божий!»
37 І почули два учні, як він говорив, та й пішли за Ісусом.
38 А Ісус обернувся й побачив, що вони йшли за Ним, та й каже до них: «Чого ви шукаєте?» А вони відказали Йому: «Равві
перекладене це визначає: «Учителю», де Ти живеш?»
39 Він говорить до них: «Ходіть і побачте!» Ті пішли та й побачили, де Він жив, і в Нього той день перебули. Було ж коло години десятої.
40 А один із тих двох, що чули від Івана та йшли вслід за Ним, був Андрій, брат Симона Петра.
41 Він знайшов перше Симона, брата свого, та й говорить до нього: «Знайшли ми Месію, що визначає: Христос».
42 І привів він його до Ісуса. На нього ж споглянувши, промовив Ісус: «Ти
Симон, син Йонин; будеш званий ти Кифа, що визначає: скеля».

  Лише Іван говорить, що перші учні Ісуса Христа до того були учнями Івана Христителя. Тож Іван Христитель справді прийшов, і приготував Йому дорогу – учнів і сприйняття людей.

43 Наступного дня захотів Він піти в Галілею. І знайшов Він Пилипа та й каже йому: «Іди за Мною!»
44 А Пилип із Віфсаїди походив, із міста Андрія й Петра.
45 Пилип Нафанаїла знаходить та й каже йому: «Ми знайшли Того, що про Нього писав був Мойсей у Законі й Пророки,
Ісуса, сина Йосипового, із Назарету».
46 І сказав йому Нафанаїл: «Та хіба ж може бути з Назарету що добре?» Пилип йому каже: «Прийди та побач».

  Мабуть, Нафанаїл здивувався тому, що, згідно Писання, Спаситель мав прийти з Віфлеєму, а не з Назарету.

47 Ісус, угледівши Нафанаїла, що до Нього йде, говорить про нього: «Ото справді ізраїльтянин, що немає в нім підступу!»
48 Говорить Йому Нафанаїл: «Звідки знаєш мене?» Ісус відповів і до нього сказав: «Я бачив тебе ще давніш, ніж Пилип тебе кликав, як під фіґовим деревом був ти».
49 Відповів Йому Нафанаїл: «Учителю, Ти
Син Божий, Ти Цар Ізраїлів!»
50 Ісус відповів і до нього сказав: «Через те віриш ти, що сказав Я тобі, що під фіґовим деревом бачив тебе? Більш від цього побачиш!»
51 І Він каже йому: «Поправді, поправді кажу вам: Відтепер ви побачите небо відкрите та Анголів Божих, що на Людського Сина підіймаються та спускаються».

  Обітниця і справді була захоплююча!..


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21