Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28


 

  Матвія 1 розділ

  Родовід Ісуса Христа, Божий ангел приходить уві сні до Йосипа, народження Ісуса Христа. 

Середина циклу

  • Родовід Ісуса Христа по Йосипу:

1 Книга родоводу Ісуса Христа, Сина Давидового, Сина Авраамового:
2 Авраам породив Ісака, а Ісак породив Якова, а Яків породив Юду й братів його.
3 Юда ж породив Фареса та Зару від Тамари. Фарес же породив Есрома, а Есром породив Арама.
4 А Арам породив Амінадава, Амінадав же породив Наассона, а Наассон породив Салмона.
5 Салмон же породив Вооза від Рахави, а Вооз породив Йовіда від Рути, Йовід же породив Єссея.
6 А Єссей породив царя Давида, Давид же породив Соломона від Урієвої.
7 Соломон же породив Ровоама, а Ровоам породив Авію, а Авія породив Асафа.
8 Асаф же породив Йосафата, а Йосафат породив Йорама, Йорам же породив Озію.
9 Озія ж породив Йоатама, а Йоатам породив Ахаза, Ахаз же породив Єзекію.
10 А Єзекія породив Манасію, Манасія ж породив Амоса, а Амос породив Йосію.
11 Йосія ж породив Йоякима, Йояким породив Єхонію й братів його за вавилонського переселення.
12 А по вавилонськім переселенні Єхонія породив Салатіїля, а Салатіїль породив Зоровавеля.
13 Зоровавель же породив Авіюда, а Авіюд породив Еліякима, а Еліяким породив Азора.
14 Азор же породив Садока, а Садок породив Ахіма, а Ахім породив Еліюда.
15 Еліюд же породив Елеазара, а Елеазар породив Маттана, а Маттан породив Якова.
16 А Яків породив Йосипа, мужа Марії, що з неї родився Ісус, званий Христос.
17 А всіх поколінь від Авраама аж до Давида –
чотирнадцять поколінь, і від Давида аж до вавилонського переселення – чотирнадцять поколінь, і від вавилонського переселення до Христа – поколінь чотирнадцять.

  Можна з упевненістю сказати, що випадковостей у Бога немає. Євангеліє від Матвія – перша книга так званого Нового Заповіту, одразу починається з родоводу. А як ми зауважили на початку розгляду 5 розділу книги Буття, в Біблії зазвичай родоводи слугують розділювачами – вони відділяють одну історію чи тему від іншої – так би мовити, вказують на зміну теми. Так і тут – родовід Ісуса Христа на початку книг Нового Заповіту вказує на закінчення Старозавітної історії та початок історії Нового Заповіту. Але не лише це… Та про все по черзі – отже, про родовід:

  Як бачимо, родовід Йосипа (він був названим батьком Христа) був доволі почесним – у ньому було чимало царів та інших видатних людей з Біблійної історії ізраїльського народу. Варто зауважити, що тут, на відміну від родоводу Ісуса Христа в Луки 3:23-38, як зауважив Матвій, присутня певна кількість поколінь – 14 поколінь від Авраама до Давида, 14 поколінь від Давида до вавилонського переселення, 14 поколінь від вавилонського переселення до Христа. Чому така увага кількості поколінь? Чи це може щось означати?

  Отже, тут вказується, що поколінь було 3 рази по 14. Окрім того, що число 3 в Біблії – це число достатньої, підтверджуючої кількості (див. «Числа та народи»), то, можливо, щось означає загальна кількість родів? Якщо 3 х 14, то вийде 42 – а це число місяців, які тривають 1260 днів чи 3,5 роки – термін, який в Біблії зустрічається не раз – наприклад, в Даниїла 7 розділ, чи Об’явлення 11 та 13 розділи. Повний цикл в Біблії – це 7 років. Тож ці 3 рази по 14 поколінь можуть вказувати на закінчення половини циклу, певну середину циклу – від Авраама до Божого сина Ісуса Христа – Спасителя. Тобто, в той час Ісус Христос ще не міг встановити Божого Царства – як цього очікували тогочасні Його учні – Дії 1 розділ:

6 А вони, зійшовшись, питали Його й говорили: «Чи не часу цього відбудуєш Ти, Господи, царство Ізраїлеві?»
7 А Він їм відказав: «То не ваша справа знати час та добу, що Отець поклав у владі Своїй.

  Отож, має бути ще друга половина цього циклу, яка, судячи з пророцтв, закінчиться Другим Пришестям Ісуса Христа – в час якого ми з вами живемо…

  • Народження Ісуса Христа:

18 Народження ж Ісуса Христа сталося так. Коли Його матір Марію заручено з Йосипом, то перш, ніж зійшлися вони, виявилося, що вона має в утробі від Духа Святого.
19 А Йосип, муж її, бувши праведний, і не бажавши ославити її, хотів тайкома відпустити її.
20 Коли ж він те подумав, ось з'явивсь йому Ангол Господній у сні, промовляючи: «Йосипе, сину Давидів, не бійся прийняти Марію, дружину свою, бо зачате в ній –
то від Духа Святого.
21 І вона вродить Сина, ти ж даси Йому ймення Ісус, бо спасе Він людей Своїх від їхніх гріхів.

  Ім’я Ісус по єврейськи звучить Єгошуа або Єшуа, і означає ЙГВГ (Єгова, Яхве) спасає. Про це також говориться в Псалмі 129 (130):

7 Хай надію складає Ізраїль на Господа, бо з Господом милість, і велике визволення з Ним,
8 і Ізраїля визволить Він від усіх його прогріхів!

  Цікавим в словах Ангела є те, що Христос спасе Своїх людей, а не всіх підряд. Тобто, негідні люди – які не покаються, не зможуть скористатися з Його Спасіння.

22 А все оце сталось, щоб збулося сказане пророком від Господа, який провіщає:
23 «Ось діва в утробі зачне, і Сина породить, і назвуть Йому Ймення «Еммануїл», що в перекладі є: З нами Бог».

  Ці слова записані в Ісаї 7 розділі:

14 Тому Господь Сам дасть вам знака: Ось Діва в утробі зачне, і Сина породить, і назвеш ім'я Йому: Еммануїл.

  Може здатися, що тут присутня певна помилка – адже в пророцтві Ісаї Сина належало назвати Еммануїл, а Ангел наказав Йосипові назвати Сина Ісус. Та жодної помилки тут немає – як ми визначили в розгляді Ісаї 7 розділ та в статті «Дитя», Еммануїл – це не одна Людина Ісус Христос в образі Божого Сина, а Ісус Христос та Його брати-співцарі (див. «Брати Христові»). Тож спочатку прийшов Ісус (Єгошуа) – приніс Спасіння Своїм людям, а потім з’явився початковий Божий народ – основа майбутнього Божого Царства – Еммануїл, – який є доказом того, що з нами (людством) Бог

24 Як прокинувся ж Йосип зо сну, то зробив, як звелів йому Ангол Господній, – і прийняв він дружину свою.
25 І не знав він її, аж Сина свого первородженого вона породила, а він дав Йому ймення Ісус.

  Відношення Йосипа до Марії після того, як він взнав, Чию Дитину вона носить, вказує на його глибоку шану до Бога та цієї Дитини – що й не дивно, адже, як сказано в 19 вірші, Йосип був праведний.


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28