Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28


 

  Матвія 2 розділ

  Чимало подій, описаних в цьому розділі, мають своє відображення в Біблійних пророцтвах – мудреці зі сходу у новонародженого Ісуса Христа, Ірод вбиває дітей у Віфлеємі, втеча родини Ісуса Христа в Єгипет та пізніше їхнє оселення в Назареті.

Ісус Назарянин

  • Мудреці зі сходу:

1 Коли ж народився Ісус у Віфлеємі Юдейськім, за днів царя Ірода, то ось мудреці прибули до Єрусалиму зо сходу,

  Цікаво, що мудреці, яких ще деякі дослідники (в основному в давнину) називають царями, прийшли саме зі сходу. Це створює враження, що ця історія є певним прообразом – наприклад, сини Авраама від його наложниць були відправлені на схід – Буття 25 розділ:

6 А синам наложниць, що були в Авраама, дав Авраам подарунки, і відіслав їх від Ісака, сина свого, коли сам ще живий був, на схід, до краю східнього.

  Як ми побачили з розгляду цього розділу книги Буття, цими синами, яких відправлено на схід, є різні народи (не Божий народ). Також книга Об’явлення згадує про певних царів від сходу сонця – Об’явлення 16 розділ:

12 Шостий же Ангол вилив чашу свою на річку велику Ефрат, – і вода її висохла, щоб приготовити дорогу царям, які від схід сонця.

  Тож ці відвідини мудрецями зі сходу новонародженого Ісуса Христа можуть символізувати те, що в майбутньому Христа та Його народ (Божий) привітають та підтримають деякі царі (правителі) цього світу – вочевидь ті, які виявлять мудрість (будуть мудрецями). Цю думку підкріплюють дари цих мудреців, про що йтиметься далі.

2 і питали: «Де народжений Цар Юдейський? Бо на сході ми бачили зорю Його, і прибули поклонитись Йому».
3 І, як зачув це цар Ірод, занепокоївся, і з ним увесь Єрусалим.
4 І, зібравши всіх первосвящеників і книжників людських, він випитував у них, де має Христос народитись?
5 Вони ж відказали йому: «У Віфлеємі Юдейськім, бо в пророка написано так:
6 «І ти, Віфлеєме, земле Юдина, не менший нічим між осадами Юдиними, бо з тебе з'явиться Вождь, що буде Він пасти народ Мій ізраїльський».

  Це пророцтво записане в Михея 5 розділі:

1 А ти, Віфлеєме-Єфрате, хоч малий ти у тисячах Юди, – із тебе Мені вийде Той, що буде Владика в Ізраїлі, і віддавна постання Його, від днів віковічних.

  Отож, місто народження Ісуса Христа було вказане в пророків. Також, в пророка Даниїла 9 розділ вказаний приблизний час Його народження – і юдеї про це знали, і в ті часи чекали на прихід Месії (Христа) – Луки 3 розділ:

15 Коли ж усі люди чекали, і в серцях своїх думали всі про Івана, чи то він не Христос,

7 Тоді Ірод покликав таємно отих мудреців, і докладно випитував їх про час, коли з'явилась зоря.
8 І він відіслав їх до Віфлеєму, говорячи: «Ідіть, і пильно розвідайтеся про Дитятко; а як знайдете, сповістіть мене, щоб і я міг піти й поклонитись Йому».
9 Вони ж царя вислухали й відійшли. І ось зоря, що на сході вони її бачили, ішла перед ними, аж прийшла й стала зверху, де Дитятко було.
10 А бачивши зорю, вони надзвичайно зраділи.

  Варто визнати – дивна зоря, яка ішла перед ними, – ще й стала над місцем перебування Дитятка. На звичайну зорю явно не схоже. Але візьмемо до уваги, що Біблія часто Божих Ангелів називає зорями. Тож ця історія про зорю та мудреців зі сходу може бути сповнена символізму – адже зоря, яка вказувала шлях мудрецям, дещо нагадує слова Ісуса з Об’явлення 22 розділу:

16 Я, Ісус, послав Свого Ангола, щоб засвідчити вам це у Церквах. Я корінь і рід Давидів, зоря ясна і досвітня!

  Ісуса Христа в Біблії часто називається досвітньою зорею, або ж Його дії пов’язані з появою цієї зорі. І цілком можливо, що коли Його зоря засяє по-справжньому, інших зір (князів-ангелів – див. Даниїла 10 розділ) не буде для землі (символічно).

11 І, ввійшовши до дому, знайшли там Дитятко з Марією, Його матір'ю. І вони впали ницьма, і вклонились Йому. І, відчинивши скарбниці свої, піднесли Йому свої дари: золото, ладан та смирну.

  Ця подія співзвучна з пророцтвом в Ісаї 60 розділ:

1 Уставай, світися, Єрусалиме, бо прийшло твоє світло, а слава Господня над тобою засяла!
---------------------------
3 І підуть народи за світлом твоїм, а царі – за ясністю сяйва твого.
4 Здійми свої очі навколо й побач: усі вони зібрані, і до тебе ідуть; сини твої йдуть іздалека, а дочок твоїх на руках он несуть!
5 Побачиш тоді – і роз'яснишся ти, сполохнеться й поширшає серце твоє, бо звернеться морське багатство до тебе, і прийде до тебе багатство народів!
6 Безліч верблюдів закриє тебе, молоді ті верблюди з Мідіяну й Ефи, – усі вони прийдуть із Шеви, носитимуть золото й ладан та хвали Господні звіщатимуть.

  Деякі дослідники Біблії вважають, що золото, ладан та смирна мають символічне значення: золото символізує владу, ладан використовувався (та використовується) в священослужінні – тож символізує Ісуса Христа в якості Первосвященика (Яким Він і Є згідно Біблії), смирна (мирро, миро) в давні часи також використовувалася в священослужінні (миропомазання первосвященика, наприклад), та переважно її використовували в лікуванні, косметичних цілях і тп. Тому ці дослідники Біблії вважають, що смирна символізує Христа як Цілителя – і, згідно Біблії, в Божому Царстві Христос справді зцілюватиме людей. Тож перечити таким твердженням не будемо – аргументи обґрунтовані та цілком логічні.

  • Йосип з родиною втікає до Єгипту:

12 А вві сні остережені, щоб не вертатись до Ірода, відійшли вони іншим шляхом до своєї землі.
13 Як вони ж відійшли, ось Ангол Господній з'явивсь у сні Йосипові та й сказав: «Уставай, візьми Дитятко та матір Його, і втікай до Єгипту, і там зоставайся, аж поки скажу тобі, бо Дитятка шукатиме Ірод, щоб Його погубити».
14 І він устав, узяв Дитятко та матір Його вночі, та й пішов до Єгипту.
15 І він там зоставався аж до смерти Іродової, щоб збулося сказане від Господа пророком, який провіщає: «Із Єгипту покликав Я Сина Свого».

  Це пророцтво записане в Осії 11 розділі:

1 Як Ізраїль був хлопцем, Я його покохав, і з Єгипту покликав Я сина Свого.

  Хоча у випадку з Ісусом Христом це пророцтво мало своє відображення, та основне його сповнення відбудеться в Час Кінця – наш час. Адже мова в пророцтві Осії про Ізраїль в Останні Дні – про новий Божий народ нашого часу (див. «Обраний народ»), та про домінуючу частину сучасного світу – яку Біблія називає Єгиптом – Об’явлення 11 розділ:

7 А коли вони скінчать свідоцтво своє, то звірина, що з безодні виходить, із ними війну поведе, – і вона їх переможе та їх повбиває.
8 І їхні трупи полишить на майдані великого міста, що зветься духовно Содом і Єгипет, де й Господь наш був розп'ятий.

  Згідно пророцтва Осії, в Останні Дні Бог закличе Своїх людей виходити з системи цього людського суспільства – так само, як в книзі Об’явлення лунає заклик вийти з Вавилону великого – Об’явлення 18 розділ:

2 І він гучним голосом кликнув, говорячи: «Упав, упав великий Вавилон! Став він оселею демонів, і сховищем усякому духові нечистому, і сховищем усіх птахів нечистих та ненавидних,
3 бо лютим вином розпусти своєї він напоїв всі народи! І земні царі з ним розпусту чинили, а земні купці збагатіли від сили розкоші його!»
4 І почув я інший голос із неба, який говорив: «Вийдіть із нього, люди мої, щоб не сталися ви спільниками гріхів його, і щоб не потрапили в карання його.

  *див. «Вавилон».

  Згідно Біблійних пророцтв Єгипет – це домінуюча світова держава, яка диктує умови іншим народам, а Вавилон великий – цивілізація грішного людства, – де, звісно ж, провідну роль виконує певна потужна держава – яка, як ми зазначили вище, виконує роль Єгипту (див. «Числа та народи»). Тож поняття Єгипет та Вавилон великий в Біблії тісно переплітаються між собою.

  • Ірод наказує повбивати дітей у Віфлеємі та окрузі:

16 Спостеріг тоді Ірод, що ті мудреці насміялися з нього, та й розгнівався дуже, і послав повбивати в Віфлеємі й по всій тій околиці всіх дітей від двох років і менше, за часом, що його в мудреців він був випитав.
17 Тоді справдилось те, що сказав Єремія пророк, промовляючи:
18 «Чути голос у Рамі, плач і ридання та голосіння велике: Рахиль плаче за дітьми своїми, і не дається розважити себе, бо нема їх»...

  Це пророцтво записане в Єремії 31 розділі:

15 Так говорить Господь: Чути голос у Рамі, плач та ридання гірке: Рахиль плаче за дітьми своїми, не хоче потішена бути за діти свої, – бо нема їх...

  Хоча в Єремії це пророцтво – про розпорошення Божого народу в північному краю, і стосується саме часу Кінця, в Матвія говориться, що воно знайшло своє відображення в час народження Ісуса Христа. Та все ж основне його сповнення відбудеться в Час Кінця – наш час. І символізує це пророцтво, вочевидь, розпорошених по світу мешканців Європи внаслідок нападу Росії…

  • Йосип з родиною оселяється в Галілеї – в місті Назареті:

19 Коли ж Ірод умер, ось Ангол Господній з'явився в Єгипті вві сні Йосипові, та й промовив:
20 «Уставай, візьми Дитятко та матір Його, та йди в землю Ізраїлеву, бо вимерли ті, хто шукав був душу Дитини».
21 І він устав, узяв Дитятко та матір Його, і прийшов у землю Ізраїлеву.
22 Та прочувши, що царює в Юдеї Архелай, – замість Ірода, батька свого, – побоявся піти туди він. А вві сні остережений, відійшов до країв галілейських.
23 А прибувши, оселився у місті, на ім'я Назарет, щоб збулося пророками сказане, що Він Назарянин буде званий.

  Як подають деякі перекладачі Біблії, 23 вірш може мати декілька значень:

  - Що Назарянин походить від єврейського слова нецер – паросток, гілка (на це вказується в паралельних віршах перекладу Огієнка) – наприклад, Ісаї 11 розділ:

1 І вийде Пагінчик із пня Єссеєвого, і Галузка дасть плід із коріння його.

  - Що Ісус буде назореєм (Числа 6 розділ). Втім, він не провадив життя назорея – тобто вживав вино – що було заборонено назорею. Також, не вказується, що він не стригся – назорей не повинен був стригти волосся... Втім, Він був присвячений Богу…


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28