Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21


 

  Івана 2 розділ

  Ісус перетворює воду на вино. Очищення храму. Знамено Христа.

Перетворення води на вино

  • Символічне перетворення:

1 А третього дня весілля справляли в Кані Галілейській, і була там Ісусова мати.
2 На весілля запрошений був теж Ісус та учні Його.
3 Як забракло ж вина, то мати Ісусова каже до Нього: «Не мають вина!»
4 Ісус же відказує їй: «Що тобі, жоно, до Мене? Не прийшла ще година Моя!»

5 А мати Його до слуг каже: «Зробіть усе те, що Він вам скаже!»
6 Було тут шість камінних посудин на воду, що стояли для очищення юдейського, що відер по дві чи по три вміщали.
7 Ісус каже до слуг: «Наповніть водою посудини». І їх поналивали вщерть.
8 І Він каже до них: «Тепер зачерпніть, і занесіть до весільного старости». І занесли.
9 Як весільний же староста скуштував воду, що сталась вином, а він не знав, звідки воно, – знали ж слуги, що води наливали, – то староста кличе тоді молодого
10 та й каже йому: «Кожна людина подає перше добре вино, а як понапиваються, тоді гірше; а ти добре вино аж на досі зберіг»...
11 Такий початок чудам зробив Ісус у Кані Галілейській, – і виявив славу Свою. І ввірували в Нього учні Його.

  На перший погляд, можливо, це чудо Ісуса Христа нічим особливим не вирізняється з-поміж інших Його численних чуд. Та насправді, воно таки суттєво вирізняється – адже в ньому є чимало символічних елементів, які роблять його доволі змістовним. Тут присутні посудини для юдейського очищення (вмивання – згідно юдейського трактування Мойсеєвого Закону), – і їх чомусь саме шість – число людської недосконалості (див. «Числа та народи»). Ці посудини належало наповнити водою – після чого Ісус Христос перетворив цю воду для очищення у високоякісне вино. І це чудо відбулося на весіллі – події, яку Ісус Христос змальовував у Своїх притчах про прихід Божого Царства – наприклад, Матвія 22 розділ:

2 «Царство Небесне подібне одному цареві, що весілля справляв був для сина свого.
3 І послав він своїх рабів покликати тих, хто був на весілля запрошений, – та ті не хотіли прийти.
4 Знову послав він інших рабів, наказуючи: «Скажіть запрошеним: Ось я приготував обід свій, закололи бики й відгодоване, – і все готове. Ідіть на весілля!»
5 Та вони злегковажили та порозходились, – той на поле своє, а той на свій торг.
6 А останні, похапавши рабів його, знущалися, та й повбивали їх.
7 І розгнівався цар, і послав своє військо, – і вигубив тих убійників, а їхнє місто спалив.
8 Тоді каже рабам своїм: «Весілля готове, але недостойні були ті покликані.
9 Тож підіть на роздоріжжя, і кого тільки спіткаєте, – кличте їх на весілля».
10 І вийшовши раби ті на роздоріжжя, зібрали всіх, кого тільки спіткали, – злих і добрих. І весільна кімната гістьми переповнилась.
11 Як прийшов же той цар на гостей подивитись, побачив там чоловіка, в одежу весільну не вбраного,
12 та й каже йому: «Як ти, друже, ввійшов сюди, не мавши одежі весільної?» Той же мовчав.
13 Тоді цар сказав своїм слугам: «Зв'яжіть йому ноги та руки, та й киньте до зовнішньої темряви, – буде плач там і скрегіт зубів»...
14 Бо багато покликаних, – та вибраних мало».

  Як розуміємо, в цій притчі син царя символізує Ісуса Христа – символічне весілля Якого відбудеться з початком встановлення Божого Царства – Об’явлення 21 розділ:

2 І я, Іван, бачив місто святе, Новий Єрусалим, що сходив із неба від Бога, що був приготований, як невіста, прикрашена для чоловіка свого.
-----------------------------
9 І прийшов до мене один із семи Анголів, що мають сім чаш, наповнених сімома останніми карами, та й промовив до мене, говорячи: «Ходи, покажу я тобі невісту, жону Агнця».

  Отож, весілля в історії перетворення води на вино також може мати певне символічне значення…

  Юдеї часів Ісуса Христа доволі прискіпливо ставились до питання гігієни – що видно в Марка 7 розділ:

3 Бо фарисеї й усі юдеї, зберігаючи передання старших, не їдять, як старанно не вимиють рук;
4 а вернувшися з ринку, вони не їдять, поки не вмиються. Багато є й іншого, що вони прийняли, щоб додержувати: миття чаш, і глеків, і мідяного посуду.

  Ці передання старших базувались на дослідженні впливовими вчителями давнини (старшими) Мойсеєвого Закону, і часто містили власні домисли цих вчителів – про що й сказав Ісус Христос в продовженні оповіді в Марка 7 розділ:

5 І запитали Його фарисеї та книжники: «Чому учні Твої не живуть за переданням старших, але хліб споживають руками нечистими?»
6 А Він їм відказав: «Добре пророкував про вас, лицемірів, Ісая, як написано: «Оці люди устами шанують Мене, серце ж їхнє далеко від Мене...
7 Та однак надаремне шанують Мене, бо навчають наук – людських заповідей».
8 Занехаявши заповідь Божу, передань людських ви тримаєтесь: обмиваєте глеки та чаші, і багато такого подібного й іншого робите ви».

  Мойсеєвий Закон справді наказував стежити за особистою гігієною. Але надмірність – це не той шлях, який вказував Бог. Тобто, юдейські закони, хоча й брали початок від Мойсеєвого Закону, через нашарування додаткових тлумачень та правил втратили Божу досконалість.

  Під час Свого останнього святкування Пасхи – так званої Таємної Вечері, Ісус Христос використав вино в якості символу Своєї Крові – Луки 22 розділ:

17 Узявши ж чашу, і вчинивши подяку, Він промовив: «Візьміть її, і поділіть між собою.
18 Кажу ж вам, що віднині не питиму Я від оцього плоду виноградного, доки Божеє Царство не прийде».
19 Узявши ж хліб і вчинивши подяку, поламав і дав їм, проказуючи: «Це тіло Моє, що за вас віддається. Це чиніть на спомин про Мене!»
20 По вечері так само ж і чашу, говорячи: «Оця чаша – Новий Заповіт у Моїй крові, що за вас проливається.

  Що ж, основні символи розглядуваного чуда Ісуса Христа ми розглянули. Які висновки?

  Виходячи з того, що стародавній Ізраїль в наш час символізує невірний Богові християнський світ (див. «Ізраїль»), то й вода в шести посудинах для юдейського очищення символізує недосконале розуміння цінностей сучасним християнським світом. І в час Господнього Дня (наш час) – коли надійде час символічного весілля, Ісус Христос перемінить людське недосконале розуміння цінностей на дорогоцінну Божу Істину – Носієм якої Він є (див. «Тіло та Кров Христа»). Тим паче, що як стародавні юдеї вмивалися водою – для очищення, так само після викупної Жертви Ісуса Христа людям пропонується символічно обмитися Кров’ю Ісуса Христа (яку символізує вино) – для очищення від гріха – Об’явлення 1 розділ:

4 Іван до семи Церков, що в Азії: благодать вам і мир від Того, Хто є, Хто був і Хто має прийти; і від семи духів, що перед престолом Його,
5 та від Ісуса Христа, а Він «Свідок вірний, Первенець з мертвих і Владика земних царів». Йому, що нас полюбив і кров'ю Своєю обмив нас від наших гріхів,
6 що вчинив нас «царями, священиками Богові» й Отцеві Своєму, –
Тому слава та сила на вічні віки! Амінь.

  Обмитися Кров’ю Христа означає прийняти Його Вчення та мислення – внаслідок чого змінитися – Ефесян 4 розділ:

20 Але ви не так пізнали Христа,
21 якщо ви чули про Нього, і навчилися в Нім, бо правда в Ісусі,
22 щоб відкинути, за першим поступованням, старого чоловіка, який зотліває в звабливих пожадливостях,
23 та відновлятися духом вашого розуму,
24 і зодягнутися в нового чоловіка, створеного за Богом у справедливості й святості правди.

  До всього цього можна додати, що, як вказано в 11 вірші розглядуваного розділу, цим чудом Ісус Христос виявив славу Свою, – і це справді так – зміною суспільного ладу недосконалого грішного людства на Боже Царство Ісус Христос таки виявить Свою славу.

  • Очищення храму:

12 Після цього відправивсь Він Сам, і мати Його, і брати Його, і Його учні до Капернауму, і там перебули небагато днів.
13 А зближалася Пасха юдейська, і до Єрусалиму подався Ісус.
14 І знайшов Він, що продавали у храмі волів, і овець, і голубів, та сиділи міняльники.
15 І, зробивши бича з мотузків, Він вигнав із храму всіх, – вівці й воли, а міняльникам гроші розсипав, і поперевертав їм столи.
16 І сказав продавцям голубів: «Заберіть оце звідси, і не робіть із дому Отця Мого дому торгового!»
17 Тоді учні Його згадали, що написано: «Ревність до дому Твого з'їдає Мене!»

  Призначення Божого Храму – служіння Богові та спілкування з Ним – Матвія 21 розділ:

13 І сказав їм: «Написано: «Дім Мій – буде домом молитви», а ви робите з нього «печеру розбійників».

  Тогочасні юдейські провідники перетворили служіння та стосунки з Богом на комерцію, – не нагадує сучасного стану речей?..

  До цього додамо, що весь Божий народ для Бога є Його храмом (див. «Храм») – 2 Коринтян 6 розділ:

16 Або яка згода поміж Божим храмом та ідолами? Бо ви храм Бога Живого, як Бог прорік: «Поселюсь серед них і ходитиму, і буду їм Богом, – а вони будуть народом Моїм!

  Отож, ця історія з очищенням храму також може мати символічне значення: Ісус Христос очистить Божий храм – Божий народ. Загалом, все людство мало б бути Божим храмом – але люди перетворили планету на торговий дім – задля власного збагачення. Та Ісус Христос все це припинить – Матвія 13 розділ:

40 І як збирають кукіль, і як палять в огні, так буде й наприкінці віку цього.
41 Пошле Людський Син Своїх Анголів, і вони позбирають із Царства Його всі спокуси, і тих, хто чинить беззаконня,
42 і їх повкидають до печі огненної, – буде там плач і скрегіт зубів!
43 Тоді праведники, немов сонце, засяють у Царстві свого Отця. Хто має вуха, нехай слухає!

  Люди егоїстичного складу розуму викликали в Ісуса Христа обурення.

  • Зруйнувати храм:

18 І обізвались юдеї й сказали Йому: «Яке нам знамено покажеш, що Ти можеш робити таке?»
19 Ісус відповів і промовив до них: «Зруйнуйте цей храм, – і за три дні Я поставлю його!»
20 Відказали ж юдеї: «Сорок шість літ будувався цей храм, а Ти за три дні поставиш його?»
21 А Він говорив про храм тіла Свого.
22 Коли ж Він із мертвих воскрес, то учні Його згадали, що Він говорив це, і ввірували в Писання та в слово, що сказав був Ісус. 
23 А як в Єрусалимі Він був у свято Пасхи, то багато-хто ввірували в Його Ймення, побачивши чуда Його, що чинив.
24 Але Сам Ісус їм не звірявся, бо Сам знав усіх,
25 і потреби не мав, щоб хто свідчив Йому про людину, – бо знав Сам, що в людині було.

  Так – Ісус знав Сам, що в людині було – адже Він є Світлом – Івана 1 розділ:

9 Світлом правдивим був Той, Хто просвічує кожну людину, що приходить на світ.

  Гадаєте – Ісус Христос говорив про Своє людське тіло – що Воно воскресне за три дні?.. Ні – в 21 вірші чітко сказано, що Він говорив про храм тіла Свого. А як ми побачили в статті «Храм», Тілом Христа є Його учні – 1 Коринтян 12 розділ:

12 Бо як тіло одне, але має членів багато, усі ж члени тіла, хоч їх багато, то тіло одне, – так і Христос.
13 Бо ми всі одним Духом охрищені в тіло одне, –
чи то юдеї, чи геллени, чи раби, чи то вільні, – і всі ми напоєні Духом одним.
14 Бо тіло не є один член, а багато.
--------------------------
20 Отож, тепер членів багато, –
та тіло одне.
-------------------------
27 І ви –
тіло Христове, а зосібна – ви члени!

  Насправді, все це стосується часу Кінця – Господнього Дня. І вказує, що сучасний недосконалий та занечищений храм Божий – недосконале людське суспільство, буде зруйновано – самими ж грішними людьми. А Ісус Христос поставить правильний Божий храм – заснує нове людське суспільство на основі Божих принципів, – і зробить це за три дні. От лише тут варто розуміти, що в Біблійних пророцтвах один день може символізувати один рік – Числа 14 розділ:

34 Числом тих днів, що розвідували ви той Край, сорок день, будете ви нести ваші гріхи по року за день – сорок літ, і пізнаєте, що значить бути покинутими Мною!

  Пророцтва в книгах Даниїла та Об’явлення говорять, що в Останні Дні Росія, запанувавши над світом, за 3,5 роки зруйнує людську цивілізацію – після чого надійде час Нового Храму – про що й сказано в Осії 6 розділ:

1 Ходіть, і вернімось до Господа, бо Він пошматував – і нас вилікує, ударив – і нас перев'яже!
2 Оживить він нас до двох день, а третього дня нас поставить, –
і будемо жити ми перед обличчям Його.

  А також, Огія 2 розділ:

6 Бо так промовляє Господь Саваот: Ще раз, – а станеться це незабаром, – і Я затрясу небо та землю, і море та суходіл!
7 І затрясу всіма народами, і прийдуть коштовності всіх народів, і наповню цей дім славою, говорить Господь Саваот.
8 Моє срібло й Моє золото, говорить Господь Саваот.
9 Більша буде слава цього останнього дому від першого, говорить Господь Саваот, і на цьому місці Я дам мир, говорить Господь Саваот».

  *Більше інформації про це див. «Храм».

  Як сказано в Огія, новий храм матиме більшу славу за попередній храм – новий Божий народ буде кращим за стародавній ізраїльський народ – не кажучи вже про сучасне грішне людство…


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21