Осії 9 розділ
Продовження теми 8 розділу, і перші вірші мають логічний зв’язок з останніми віршами попереднього розділу – про те, що Ізраїль та Юда облаштовують своє життя, забувши про Творця. Як і інші пророцтва Осії, це пророцтво також в першу чергу стосується нашого часу – часу Кінця.
Дні заплати
- Марна радість Ізраїлю:
1 Не тішся, Ізраїлю, радістю, як ті народи, бо ти чиниш блуд, відступаючи від свого Бога, дар блудодійний кохаєш на всіх токах збіжжевих.
2 Годувати не буде їх тік та чавило, а сік виноградний зведе їх.
3 Не будуть сидіти в Господньому Краї вони, і Єфрем до Єгипту повернеться, і вони будуть їсти нечисте в Асирії.
Всі зусилля країн сучасної Об’єднаної Європи (яку символізує невірний стародавній Ізраїль (див. «Ізраїль»)) задля власного добробуту марні – їхні здобутки їм не дістануться. Адже, як каже Біблія, ці здобутки забере Росія – яку, як ми вже вказували раніше, символізує стародавня Асирія. Також і щодо Єгипту – як ми раніше вказали, стародавній Єгипет символізує домінуючу світову державу – яка формує політику світу (див. «Числа та народи»). До нападу Росії на країни Європи – це Сполучені Штати Америки. І так як Штати – це союзники Європи, – то країни Європи не були символічними рабами Єгипту (США). Та після того, як Росія захопить та зруйнує Європу і обвалить економіку США (див. Даниїла 11 розділ) – саме Росія визначатиме світову політику, – тож вона й стане новим символічним Єгиптом. І потрапивши під владу Росії, Європа потрапить в рабство цього нового символічного Єгипту – Росії. Саме цим пояснюється те, що повернувшись в Єгипет (в рабство), Єфрем (Ізраїль – який символізує сучасну Європу) їстиме нечисте в Асирії – країні, розташованій в протилежній від Єгипту стороні стосовно теренів стародавнього Ізраїлю. Адже Росія, яку символізує стародавня Асирія, стане новим символічним Єгиптом. Зауважимо – це узгоджується з іншими Біблійними пророцтвами.
4 Господеві вина вони лити не будуть, і жертви не будуть приємні Йому; це буде для них, немов хліб похоронний, – усі, що будуть його споживати, занечистяться, бо їхній хліб – для насичення їх, – не для дому Господнього.
5 Що зробите ви на день урочистий та на день свята Господнього?
6 Бо йдуть ось вони до Асирії, їх збирає Єгипет, Мемфіс їх ховає, коштовність їхнього срібла посяде кропива, будяччя по їхніх наметах.
Так цей вірш звучить в перекладі Хоменка:
6 Бо ось вони від згуби повтікали. Єгипет їх збере докупи, Мемфіс їх поховає. А їхні дорогоцінні скарби срібла - кропива їх заглушить, тернина буде в їхніх наметах.
Показне служіння Богові невірної Європи (це не обов’язково в церкві – це може бути звичайне дотримання певних загальнолюдських моральних принципів – які переважно узгоджуються з Божими принципами) не врятує їх від Божого гніву. І навіть якщо вони уникнуть знищення, то потраплять в полон Єгипту (сучасної Росії), а їхні скарби пропадуть.
- Час заплати:
7 Прийшли дні навіщення, прийшли дні заплати, Ізраїль пізнає оце: «Нерозумний пророк цей, шалений муж духа», – за численність провин твоїх і велике зненавидження!
8 Єфрем – сторож із Богом моїм, пророк – пастка птахолова на всіх дорогах його, ненависть у домі Бога його.
В Хоменка ці вірші звучать так:
7 Прийшли дні відвідин! Прийшли дні відплати! Ізраїль мусить це знати. Пророк - дурний! Надхненний зсунувся з глузду! З-за безлічі беззаконства твого - неприязнь велика.
8 Ефраїм, народ мого Бога, стежить за пророком, кладе сильця на кожній його стежці, переслідує його і в Божім домі.
А так ці вірші подає Новий Російський Переклад (НРП):
7 Наступают дни наказания, близятся дни расплаты. Пусть знает это Израиль. Из-за того, что твоих грехов так много, а твоя враждебность столь велика, пророк считается глупцом, а вдохновенный человек безумцем.
8 Пророк вместе с моим Богом - страж над Ефремом; все же силки ожидают его на всех его путях, и враждебность в доме Бога его.
Мабуть, НРП найкраще передає зміст цих віршів. Тим паче, що вони дещо співзвучні з Єзекіїля 33 розділ:
7 А ти, сину людський, – Я дав тебе вартовим для Ізраїлевого дому, і ти почуєш з уст Моїх слово, й остережеш їх від Мене.
У цьому вірші Бог наказує Своєму пророкові Єзекіїлю виконувати роль вартового Ізраїля – остерігати від переступів проти Бога. І як можна побачити з розгляду книги Єзекіїля, цей пророк є прообразом Божого пророка Останніх Днів. Вочевидь, саме про такого сторожа (вартового, пророка) говориться в розглядуваних віршах Осії – його і його звістку зневажатимуть…
9 Глибоко зіпсулись вони, як за днів тих Ґів'ї, Він згадає за їхні провини, Він їхні гріхи покарає!
Це згадка про огидний вчинок синів Веніямина, описана в Суддів 19-20 розділах – коли вони до смерті зґвалтували наложницю одного левита. Звісно, в сучасній Європі таких огидних вчинків ніби не чинять. Та все ж, своїм толерантним ставленням до таких дій інших вони стають співучасниками їхніх гріхів. А подібних вчинків чимало – це і торгівля людьми, і покривання впливових громадян, які можуть чинити інші огидні речі. Та й «закривання очей» на подібні огидні дії в сусідніх країнах – коли б могли перешкодити, але заради зиску, чи через страх, мовчать, – чи це не співучасть?..
- Кара на Ізраїль:
10 Немов виноград на пустині, знайшов Я Ізраїля, як фіґу поранню на фіґовім дереві, Я бачив був ваших батьків на початку його, та вони до Баал-Пеору прийшли, і себе присвятили для Бошета, і стали гидотою, як полюблене ними.
*Баал-Пеор та Бошет – поганські боги. Цей вірш згадує про випадок, описаний в Числа 25 розділ – коли ізраїльтяни, перебуваючи в пустині під Божим керівництвом, швидко покинули свого Бога та долучилися до ідолопоклонства. Отож, як вказується в розглядуваних віршах Осії, ще батьки Ізраїля не виявляли вірності Істинному Богові... Тому невірний Ізраїль чекає занепад та забуття:
11 Єфремова слава, як птах, відлетить: не буде народження, ані зачаття, ані вагітности.
12 Бо якщо вони викохають свої діти, то їх повбиваю, так що не буде людини, бо горе їм, як відступлю Я від них.
13 Єфрем, як Я бачу, – для вловів йому подали його власних дітей, і Єфрем поведе своїх власних дітей на заріз...
14 Дай їм, Господи, – що ж Ти даси? – дай їм утробу неплідну та висохлі груди!
Все, що тут описано, стосується сучасної християнської Європи – яку символізує Ізраїль часів Осії. Їхні діти – громадяни, – загинуть від нападу Росії.
15 Усе їхнє зло у Ґілґалі, бо там Я зненавидів їх; за зло їхніх учинків Я вижену їх з Свого дому. Не буду їх більше любити, – всі їхні князі ворохобники!
Як ми пам’ятаємо з розгляду 4 розділу книги Осії, Ґілґал разом з Бет-Елом були центрами ідолопоклонства Ізраїля. Це також підтверджується в книзі пророка Амоса 4 розділ:
4 Прийдіть до Бет-Елу й грішіть, до Ґілґалу – примножте грішити. І свої жертви приносьте щоранку, на три дні – ваші десятини.
Тож Бог мав за що зненавидіти ізраїльтян...
16 Побитий Єфрем, їхній корень посох, – він плоду не зродить. А коли вони зродять, то Я повбиваю улюблених їхнього лона.
17 Відкине їх Бог мій, бо вони неслухняні для Нього були, і будуть вони мандрувати між народами.
Щодо стародавнього Ізраїлю – то в цих віршах Бог вказує, що Він відкине цей народ. І так сталося – за часів Ісуса Христа Бог обрав Собі інший народ – зі всіх народів.
Та ці слова стосуються й сучасного «Ізраїля» – християнської Європи. Бог їх також відкине через їхню невірність. І вони також будуть вимушені втікати та будуть розпорошені між народами…