Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14


 

  Осії 7 розділ

  Сповнений гріха та злоби Ізраїль.

Цар та князі

  Перш ніж почати розгляд цього розділу, зауважимо, що, як вказує Біблійна історія, за часів пророка Осії влада в Ізраїлі була вкрай нестабільна – царі Ізраїля часто гинули від рук змовників. Наприклад, як показує 2 книга Царів 15:10,15,24,30 – так було вбито 4 царів в Ізраїлі.

  • Діагноз:

1 Коли Я лікую Ізраїля, то виявляю гріх Єфремів та зло Самарії, бо роблять вони неправдиве, і злодій приходить, грабує на вулиці банда.

  Для того щоб вилікувати – треба визначити проблему, причину хвороби – поставити діагноз. Причину хвороби Ізраїля Бог визначив одразу…

2 І не думають в серці своєму, що Я пам'ятаю про все їхнє зло. Тепер їхні вчинки ось їх оточили і перед обличчям Моїм поставали.

  Це проблема злочинців всіх часів – вони не розуміють, та й не вірять, що Бог все бачить і нічого без кари не залишить…

  • Лихі вчинки невірного народу:

3 Вони злістю своєю втішають царя, а своїми обманами – зверхників.

  В Хоменка цей вірш звучить так:

3 Вони своєю злістю царя розвеселяють, - князів обманами своїми.

  Звісно, навіть у нашому світі можна побачити, як лихі правителі держав тішаться з лихих вчинків свого народу – та ж Росія, для прикладу. Тож на перший погляд можна подумати, що тут мова про звичайного ізраїлевого царя та їхніх зверхників – можновладців. Але спробуймо подумати ширше – відкриємо історію про те, як диявол спокушав Ісуса Христа в пустелі – Луки 4 розділ:

5 І він вивів Його на гору високу, і за хвилину часу показав Йому всі царства на світі.
6 І диявол сказав Йому: «Я дам Тобі всю оцю владу та їхню славу, бо мені це передане, і я даю, кому хочу, її.
7 Тож коли Ти поклонишся передо мною, то все буде Твоє!»
8 І промовив Ісус йому в відповідь: «Написано: Господеві Богові своєму вклоняйся, і служи Одному Йому!»

  Також, сюди ще можна додати слова Ісуса Христа з Івана 14 розділ:

30 Небагато вже Я говоритиму з вами, бо надходить князь світу цього, а в Мені він нічого не має,

  Згідно наведених віршів, князем, або ж царем, цього світу є диявол. А тепер пригадаємо висновки з розгляду 10 розділу книги Даниїла – про те, що практично кожна держава цього світу має свого правителя, князя – а по факту, демона – який править нею.

  Отож, диявол є правителем або, скажімо, царем світу грішного людства, а його демони – князі окремих держав. В такому світлі слова пророка Осії в розглядуваному нами розділі набувають значно ширшого значення – поза сумнівом, ці лихі духовні створіння справді дуже тішаться з лихих вчинків людей. Розуміння цього надає іншого забарвлення наступним віршам розділу:

4 Усі вони чинять перелюб, мов піч, яку пекар розпалює, що напалювати перестає, як тісто замісить та вкисне воно.

  Ці слова мають те ж значення, що в Осії 5 розділ:

4 Не дають їхні вчинки вернутись до Бога, бо дух блудодійства в середині їхній, і не відають Господа.

   Тобто, невірні люди сповненні гріха в середині своїй – на що вказують порівняння з розпаленою піччю в розглядуваних віршах:

5 У святковий день нашого царя похворіли князі від жару вина, і він простяг до насмішників руку свою.
6 Бо їхнє нутро, як піч, у них палає їхнє серце: всю ніч спить їхній гнів, а на ранок горить, як палючий огонь.
7 Вони всі гарячі, як піч, і суддів своїх пожирають. Усі царі їхні попадали, між ними нікого нема, хто б кликав до Мене.

  Після Мойсея та Ісуса Навина Ізраїлем правили судді – ті, хто розсуджує та скеровує (книга Суддів). Тож, можливо, тут маються на увазі саме такі судді - провідники. Тоді слова в 7 вірші щодо того, що вони суддів своїх пожирають стосуються відомих слів, що кожен народ вартий своєї влади. Тобто, їхні злі вчинки приводять до влади злих керівників (суддів) – стають з ними одним цілим та разом прийдуть до загибелі.

  Але, якщо взяти до уваги наше попереднє припущення про царя та князів – як певних духовних істот, тоді ці слова вказують на те, що через гріхи народу їхні судді та царі (князі з духовного світу) будуть скинуті. А це узгоджується зі словами з Даниїла 7 розділ:

8 Я приглядався до тих рогів, аж ось поміж ними піднісся ріг інший, малий, а три з тих передніх рогів були вирвані з коренем перед ним. І ось у того рога очі, як очі людські, і уста, що говорили про великі речі.

  До цього ще наведемо слова з Матвія 24 розділ:

29 І зараз, по скорботі тих днів, «сонце затьмиться, і місяць не дасть свого світла», і зорі попадають з неба, і сили небесні порушаться.

  Як ми знаємо з розгляду книги Даниїла – роги в Біблійних пророцтвах символізують царів (правителів та їхні держави). А щодо наведених слів з Матвія – про падіння зірок, то, як ми також зазначили на сторінках нашого сайту (див. «Сонце, місяць та зорі»), зорі в Біблії часто символізують ангелів (чи демонів – духовних створінь, Божих синів). Тож падіння зірок символізує падіння духовних правителів держав – і самих держав, як наслідок. А це те ж саме, що виривання символічних рогів в пророцтві Даниїла.

  Отже, в цьому пророцтві Осії пожирання суддів та падіння зірок в стародавньому Ізраїлі в наш час може символізувати падіння країн невірного Божого народу – країн християнського Заходу.

8 Змішався Єфрем із народами, Єфрем став млинцем, що печеться неперевернений.
9 Його силу чужі пожирають, та про те він не знає, вже й волосся посивіло в нього, а того він не знає.

  Цікава алегорія – млинець, що печеться неперевернутий – хоча зверху здається, що все гаразд і треба пекти далі, та знизу вже підгорає. Тобто, Ізраїль не зауважує, наскільки він вже зіпсований. 

  Щодо змішання Єфрема (Ізраїля) з народами – то для нашого часу це вказує, що сучасний християнський Захід втратив свою християнську основу, – і справді змішався з багатьма нехристиянськими народами. І це дійсно його руйнує.

  Як не дивно, але й алегорія про неперевернутий млинець та пожирання чужими також пасує сучасному християнському Заходу – на перший погляд все гаразд, та насправді – сучасний Захід в глибокій кризі, – вже зіпсований. І сучасна Росія (і не тільки Росія) вже давно потроху руйнують його зсередини – а керівники країн Заходу цього не зауважують.

  • Брак розуму:

10 І гордість Ізраїля свідчить на нього, і до Господа, Бога свого вони не вертаються, і не шукають Його у всім цім.
11 А Єфрем став, як голуб, –
нерозумний, немудрий: закликають в Єгипет, а йдуть в Асирію.

  Знову ж таки – явно прослідковуються ситуація з сучасною Європою – вони загордились, про Бога забули, покладають надію на Сполучені Штати (їх символізує Єгипет (див. «Числа та народи»)), але звертаються до Росії  (її символізує Асирія) – заграють з Кремлем.

  • Кара на невірний народ:

12 Як підуть вони, розтягну Свою сітку над ними, – стягну їх додолу, мов птаство небесне, – за злобою їхньою Я їх караю.
13 Горе їм, бо від Мене вони відійшли, погуба на них, бо повстали вони проти Мене! Хоч Я викупив їх, та вони проти Мене говорять неправду.

  Як колись Бог викупив Собі Ізраїль, так Бог викупив християн – викупною Жертвою Ісуса Христа. Та вони зрадили Бога – що перші, що другі.

14 І вони в своїм серці не кличуть до Мене, як виють на ложах своїх, точать сварку за хліб та вино, і відступають від Мене.
15 А Я їх картав, їхні рамена зміцняв, а вони зло на Мене задумують...
16 Вони навертаються, та не до Всевишнього, стали, немов той обманливий лук... Упадуть від меча їхні князі за гордість свого язика, –
це їхня наруга в єгипетськім краї!

  В Хоменка цей вірш звучить так:

16 Вони повертаються, але не вгору, і стали, мов той лук зрадливий. Поляжуть від меча князі їхні з-за язика свого пихатого: це буде насміхом над ними в Єгипетському краю.

  Значна частина європейських народів не стійкі, і справді схиляються до Росії. Тому й будуть побиті Росією, і в очах Сполучених Штатів (символічний Єгипет) – які неодноразово попереджали країни ЄС про небезпеку загравання з Росією, отримають ганьбу.


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14