Оберіть свою мову

Жінка

  Як би це, можливо, не виглядало б дивним, але, мабуть, одним з найбільш загадкових створінь, описаних в Біблії, є жінка. На початку – в книзі Буття, Біблія представляє нам першу жінку Єву в якості звичайної жінки – зі своїми слабкостями та характером. Далі, наприклад, в книзі Приповістей царя Соломона, Бог застерігає нас від жінки-блудниці. Найбільш явно та відкрито ми бачимо образність в описі жінок в останній Біблійній книзі – Об’явлення: в 12 розділі описується певна Жінка, на якій справджується присуд Єві, а в 17 розділі описується жінка-блудниця під назвою «Великий Вавилон».

  Давайте спробуємо з вами визначити, що представляють собою ці Жінки.

Єва

  Нагадаємо собі появу першої жінки –  Буття 2 розділ:

18 І сказав Господь Бог: «Не добре, щоб бути чоловіку самотнім. Створю йому поміч, подібну до нього».

----------------

21 І вчинив Господь Бог, що на Адама спав міцний сон, – і заснув він. І Він узяв одне з ребер його, і тілом закрив його місце.
22 І перетворив Господь Бог те ребро, що взяв із Адама, на жінку, і привів її до Адама.
23 І промовив Адам:
«Оце тепер вона – кість від костей моїх, і тіло від тіла мого. Вона чоловіковою буде зватися, бо взята вона з чоловіка.
24 Покине тому чоловік свого батька та матір свою, та й пристане до жінки своєї, –
і стануть вони одним тілом.

  А також, давайте пригадаємо один важливий вірш з Буття 3 розділ:

20 І назвав Адам ім'я своїй жінці: Єва, бо вона була мати всього живого.

  Тут сказано, що вона була мати всього живого. Інші переклади подають як мати всіх живих – що для першої жінки цілком реально – адже вона праматір всього людства. Але, як ми визначили в розгляді 3 розділу книги Буття, Єва була кимось значно більшим аніж просто жінка – вона була певною життєдайною силою людства – частиною та помічником Адама – всього людства.

  Далі Біблія згадує певну Жінку в останній книзі – в книзі Об’явлення 12 розділ:

1 І з'явилась на небі велика ознака: Жінка, зодягнена в сонце, а під ногами її місяць, а на її голові вінок із дванадцяти зір.
2 І вона мала в утробі, і кричала від болю, та муки терпіла від породу.

   Так як на цій Жінці сповнялися Божі присуди Єві, то маємо всі підстави вважати, що цією жінкою і є Єва (див. Буття 3 розділ).

  На разі, залишимо Єву та перейдемо до розгляду наступної жінки.

Блудниця

  Як ми вже згадували, про цю жінку згадується та застерігається в книзі Приповістей. Тож давайте відкриємо цю книгу та ознайомимося з частиною цих віршів:

  Приповістей 2 розділ::

1 Сину мій, якщо приймеш слова мої ти, а накази мої при собі заховаєш,
2 щоб слухало мудрости вухо твоє, своє серце прихилиш до розуму,

-----------------------

5 тоді зрозумієш страх Господній, і знайдеш ти Богопізнання,
6 бо Господь дає мудрість, з Його уст –
знання й розум!

-----------------------

10 бо мудрість увійде до серця твого, і буде приємне знання для твоєї душі!

----------------------

16 щоб тебе врятувати від блудниці, від чужинки, що мовить м'якенькі слова,
17 що покинула друга юнацтва свого, а про заповіт свого Бога забула,

  Приповістей 5 розділ:

1 Мій сину, на мудрість мою уважай, нахили своє ухо до мого розуму,
2 щоб розважність ти міг стерегти, а пізнання –
хай уста твої стережуть!
3 Бо крапають солодощ губи блудниці, а уста її від оливи масніші,
4 та гіркий їй кінець, мов полин, гострий, як меч обосічний, –

5 її ноги до смерти спускаються, шеолу тримаються кроки її!
6 Вона путь життя не урівнює, її стежки непевні, і цього не знає вона.

  Описавши наслідки стосунків з блудницею, через Соломона Бог закликав бути вірним своїй дружині:

18 Хай твоє джерело буде благословенне, і радій через жінку твоїх юних літ, –
19 вона ланя любовна та серна прекрасна, її перса напоять тебе кожночасно, –
впивайся ж назавжди коханням її!
20 І нащо, мій сину, ти маєш впиватись блудницею, і нащо ти будеш пригортати груди чужинки?

  Після цих слів Бог застерігає:

21 Бо ж перед очима Господніми всі дороги людини, і стежки її всі Він рівняє:
22 власні провини безбожного схоплять його, і повороззям свого гріха буде зв'язаний він,
23 помиратиме він без напучування, і буде блукати в великій глупоті своїй!...

  Тобто, людина, яка має стосунки з блудницею, блукатиме в великій своїй глупоті.

  Здавалося б, є значно гірші вчинки (наприклад, вбивство) аніж подружня зрада. Але саме цій темі Бог надає такої уваги. Чому? Тому що блудниця тут не звичайна аморальна жінка. І зрозуміти що це за блудниця нам допоможе пророк Малахія, який також піднімає питання вірності своїй дружині – Малахії 2 розділ:

14 А ви ще й говорите: «Защо?» За те, що засвідчив Господь між тобою й жоною юнацтва твого, якій ти невірність вчинив, а вона ж твоя подруга, і дружина умови твоєї!
15 Хіба Бог не один нас учинив? І залишок духу –
Його. А що цей один? Насіння від Бога шукав. Тому свого духа пильнуйте, і дружину юнацтва свойого не зраджуйте!
16 Бо ненавиджу розвід, –
говорить Господь, Бог Ізраїлів, – і того, хто вкриває насильством одежу свою, промовляє Господь Саваот. Тому свого духа пильнуйте, – і не зраджуйте!

  Про яку зраду своїй дружині говориться в пророка пояснюють попередні слова з цього розділу Малахії:

11 Зраджує Юда, і робиться нечисть серед Ізраїля та в Єрусалимі, – бо Юда зневажив святиню Господню, яку покохав був, і дочку бога чужого за жінку узяв.

  Отож, як бачимо, та блудниця – це дочка чужого бога. Так, на перший погляд може здатися, що тут мається на увазі звичайна жінка іншого віросповідання. Але дивіться ширше: так як Бог є лише один, то ця блудниця, насправді, – це будь-яке інше поклоніння, окрім того, якого вимагає Істинний Бог та Творець. Саме такою і є велика блудниця на ім’я Великий Вавилон, зображена в книзі Об’явлення 17 розділі:

1 І прийшов один із семи Анголів, що мають сім чаш, і говорив зо мною, кажучи: «Підійди, – я покажу тобі засудження великої розпусниці, що сидить над багатьма водами.
2 З нею розпусту чинили земні царі, і вином розпусти її впивались мешканці землі».
3 І в дусі повів він мене на пустиню. І побачив я жінку, що сиділа на червоній звірині, переповненій іменами богозневажними, яка мала сім голів і десять рогів.
4 А жінка була одягнена в порфіру й кармазин, і приоздоблена золотом і дорогоцінним камінням та перлами. У руці своїй мала вона золоту чашу, повну гидоти та нечести розпусти її.
5 А на чолі її було написане ім'я, таємниця: «Великий Вавилон, мати розпусти й гидоти землі».

  В статті «Вавилон» ми з вами визначили, що в наш час цією розпусницею є сучасна Західна цивілізація, яка саме встановлює стиль життя та цінності, які відводять людей від Бога та які Він засуджує.

Жінка

  Тож хто така жінка в Біблії? Хто така Єва? Можливо, якщо взяти до уваги слова з Малахії 2:11, це релігія? Ні – таке визначення надто вузьке та обмежене. Тож хто, або що, це?

  Надати визначення Жінці, скажімо відверто, дещо складно. Одним словом не визначиш, а багатьма – бракує чіткості. Та все ж спробуємо. Проблема в тому, що першопочаткової Жінки в її істинному образі людство, фактично, не бачило (це вказано в Біблії, та про це іншим разом). Але ми добре знайомі з іншою жінкою – блудницею, з Великим Вавилоном. Тому дати визначення Жінки нам допоможе визначення Великого Вавилону. І підемо шляхом від зворотного.

  Отож, дамо більш чітке визначення Великого Вавилону. Що це? Як ми вже сказали, Великий Вавилон в наш час це, так звана, Західна цивілізація. То, можливо, Жінка – це цивілізація? Близько…, але не зовсім. Скоріше, це те, НА ЧОМУ основана цивілізація, так би мовити, матриця. Західна цивілізація має свою мораль, свої засади, свої критерії – те, на чому вона базується. А що є визначальною рисою Західної цивілізації? Жага наживи, яка саме встановлює споживацький характер суспільства. Іншими словами – капіталізм. Риси людської цивілізації не змінилися від часів апостола Павла, який описав їх в Галатів 5 розділ:

19 Учинки тіла явні, то є: перелюб, нечистість, розпуста,
20 ідолослуження, чари, ворожнечі, сварка, заздрість, гнів, суперечки, незгоди, єресі,
21 завидки, п'янство, гулянки й подібне до цього.  ……

  Загалом, ці риси чудово відображають сучасний світ.

  А які риси має відображати схвалене Богом суспільство? Звернемося знову до Павла – Галатів 5 розділ:

22 А плід духа: любов, радість, мир, довготерпіння, добрість, милосердя, віра,
23 лагідність, здержливість: …….

  Отож, хто така Жінка в Біблії, яку Бог дав людству в поміч? Це – суспільна організація людства, побудована на Божих моральних засадах. І так як ця Жінка створена «з тіла Адама» – з людства, то її засади мають бути близькими для людини, як це і сказав Бог – Повторення Закону 30 розділ:

11 бо ця заповідь, що я сьогодні наказую тобі, не тяжка вона для тебе, і не далека вона.
12 Не на небі вона, щоб сказати: Хто зійде на небо для нас, та нам її візьме і нам оголосить, а ми будемо виконувати її?
13 І не по тім боці моря вона, щоб сказати: Хто піде для нас на той бік моря, і візьме її нам, і оголосить її нам, а ми будемо виконувати її?
14 Бо ж дуже близька до тебе та річ, –
вона в устах твоїх та в серці твоїм, щоб виконувати її.

  Будучи нашим Творцем, Бог, як ніхто інший, знає, що найкраще для людини та її щастя. Тож Божі засади – Заповіді, найкращі для нас.

  А як щодо Буття 3 розділ:

20 І назвав Адам ім'я своїй жінці: Єва, бо вона була мати всього живого.

  Як суспільна організація людства, побудована на Божих моральних засадах, може бути матір’ю всього живого на землі? Але ж ми знаємо, що через гріх Адама земля стала проклятою – то з благословенням людства буде благословенною і земля. Хочете інший приклад? Гаразд: відома нам блудниця Вавилон Великий що несе нашій планеті: життя, нічого, чи смерть? Як гадаєте? Отож то – останнім часом все більше мови про те, що людство зі своїми цінностями майже знищило нашу планету. То якщо моральні засади сучасного людства можуть принести смерть планеті, то моральні засади Жінки від Бога можуть дарувати життя.

  А слова з Буття 2 розділ:

24 Покине тому чоловік свого батька та матір свою, та й пристане до жінки своєї, – і стануть вони одним тілом».

  Як це пояснити? Ви ж пам’ятаєте, що Бог в Раю посадив дерево пізнання добра та зла? Отже, давши людині помічницю, яка була частиною людської природи – Єву, тобто, побудовану на Божих моральних засадах організацію суспільства, людина повинна була стати одним цілим з цими засадами. Лише за таких умов вона зможе покинути батька та матір (відійти від повночасної опіки Бога) – стати самостійною. І лише тоді для людини стануть доступними плоди з дерева пізнання добра та зла. Тобто, Бог мав намір, щоб людство стало більш самостійним від Нього.

  Отож, Жінка в Біблії – це визначена Богом організація людського суспільства, яка визначає людську цивілізацію.

  Ще можна додати, що до цієї Жінки має відношення ВІРА. Але в значенні ЗНАННЯ (дивіться стаття «Віра»). Саме це мав на увазі Павло в своїх словах до Римлян 1 розділ:

17 Правда-бо Божа з'являється в ній з віри в віру, як написано: «А праведний житиме вірою».

  Адже, що Жінка в Біблії, що справжня Віра (в значенні Знання) – вони базуються на Божих засадах, принципах.

  Цікаве та схоже визначення жінки можна побачити в пророцтві Ісаї 54 розділ – про Господній День, де жінка прирівнюється до міста. Там ми зробили наступний висновок:

  Місто в Біблії – це організоване суспільство, – і це жінка. А також, це – народ святих Всевишнього – ті, навколо яких будуватиметься нове людське суспільство на Божих засадах.

  І тут зауважимо – книга Об’явлення Вавилон Великий теж називає містом – Об’явлення 17 розділ:

18 А жінка, яку ти бачив, то місто велике, що панує над царями земними».