Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4


 

  Малахії 1 розділ

  Зруйнування безбожного Едому та застереження невірним провідникам.

Негідні служителі

-          Зруйнування Едому:

1 Пророцтво Господнього слова до Ізраїля через Малахію.
2 «Я вас покохав, –
говорить Господь, – а ви кажете: «Як Ти нас покохав?» Чи ж не брат Ісав Якову? каже Господь, а Я Якова був покохав,
3 а Ісава зненавидів, і зробив його гори спустошенням, а спадок його –
для шакалів пустині.
4 Коли скаже Едом: «Ми зруйновані, та знову збудуємо руїни», то так промовляє Господь Саваот: Вони побудують, а Я розвалю! І звати їх будуть: Країна безбожности, і народ, на якого навіки розгнівавсь Господь!

*Едом – друга назва Ісава (старшого брата Якова), а також, назва народу Едом – нащадків Ісава.

  Вочевидь, ключовим описом Едома є вислів країна безбожности – вони не бажали бути з Богом. Керуючись висновком, що пророцтва Малахії стосуються саме часу Кінця (див. вступ до книги), то Ісав, як ми визначили в розгляді 27 розділу книги Буття, символізує невірні Богові народи світу – не Божий народ. Сучасний світ, а саме його домінуюча складова – так званий Захід, – справді відповідає визначенню Едома, описаному в книзі Малахії.

  Ізраїль – як антипод Едому, – відповідно, символізує всіх вірних Богові людей зі всіх народів (див. «Ізраїль»). Виходячи з того, що тут Бог вказує, що Він полюбив Якова (Свій народ), то це нагадує слова з Івана 3 розділ:

16 Так-бо Бог полюбив світ, що дав Сина Свого Однородженого, щоб кожен, хто вірує в Нього, не згинув, але мав життя вічне.

  А сама розглядувана в пророцтві ситуація відповідає Божим словам з Вихід 20 розділ:

5 -------------- Я Господь, Бог твій, Бог заздрісний, що карає за провину батьків на синах, на третіх і на четвертих поколіннях тих, хто ненавидить Мене,
6 і що чинить милість тисячам поколінь тих, хто любить Мене, і хто держиться Моїх заповідей.

  Отже, пророцтво Малахії стосується двох частин людства – безбожників та побожних людей.

  Щодо зруйнування Едому – країни безбожності: так як пророцтво Малахії стосується саме нашого часу – Часу Кінця, – то цим символічним Едомом є сучасна Європа – яка, будучи спадкоємцем Вчення Ісуса Христа, своїми вчинками давно покинула Бога. І справді – терени сучасної Європи були поруйновані в Другій Світовій війні, – яка є певним аналогом війни Часу Кінця (див. Даниїла 11:27). Після Другої Світової Європа була відбудована, але, як каже Бог у пророцтві, ці терени все одно будуть поруйнованими – у війні Господнього Дня.

  Виконання Божого присуду над символічним Едомом побачать люди з символічного Ізраїля – побожні люди, – та віддадуть Богові славу:

5 І ваші очі побачать оце, і ви скажете: Стане великий Господь понад границю Ізраїлеву!

  Побачивши це, побожні люди знатимуть, що незабаром стане великий Господь понад границю Ізраїлеву – настане Боже Царство. Але це потім. А поки:

-          Негідні провідники:

6 Шанує син батька, а раб – свого пана; та якщо Я вам батько, де пошана Моя? А якщо Я вам пан, де страх передо Мною? говорить Господь Саваот вам, священики, що погорджуєте Моїм Іменням та й кажете: «Чим ми погордили Йменням Твоїм?»
7 На жертівник Мій ви приносите хліб занечищений і кажете: «Чим Тебе ми зневажили?» Тим, що кажете ви: «Трапеза Господня –
вона погорджена!»

  В Хоменка цей вірш звучить більш зрозуміло:

7 Тим, що приносите на мій жертовник хліб нечистий. А ще й питаєте: Чим ми його осквернили? Та тим, що думаєте, мовляв, стіл Господній можна зневажати.

  Бог вказує на легковажне (зневажливе) ставлення священнослужителів до Нього та служіння Йому – чи ж не так є в сучасному світі?..

8 І коли ви проносите в жертву сліпе, це не зле? І як кульгаве та хворе приносите, чи ж це не зле? Принеси-но подібне своєму намісникові, чи тебе він вподобає, чи підійме обличчя твоє? промовляє Господь Саваот.
9 А тепер ублагайте ви Боже лице, і хай стане для нас милостивим. З ваших рук це було, то хіба кому з вас Він обличчя підійме? говорить Господь Саваот.

  Попри численні молитви та прохання Бог не послухає звернення духівництва сучасного християнського світу – бо вони зневажають служіння Йому. Тож вони не в змозі просити Бога про щось – чи то для себе, чи то для народу, – їхнє служіння марне:

10 Нехай хто серед вас замкне двері святині, і не буде надармо освічувати Мого жертівника! Я не маю вподоби до вас, говорить Господь Саваот, і з ваших рук не вподобаю дару!

  Таке служіння неприємне Богові – Він не приймає негідних дарів та жертов. В сучасному християнстві така ж ситуація – служіння Богові проводять часто люди негідні, та виконують його не щиро. Це нагадує слова Ісуса Христа з Матвія 7 розділ:

22 Багато-хто скажуть Мені того дня: «Господи, Господи, хіба ми не Ім'ям Твоїм пророкували, хіба не Ім'ям Твоїм демонів ми виганяли, або не Ім'ям Твоїм чуда великі творили?»
23 І їм оголошу Я тоді: «Я ніколи не знав вас... Відійдіть від Мене, хто чинить беззаконня!»

  Втім, не варто виключати, що тут, можливо, мається на увазі ширше розуміння священиків – ними можуть бути й світські провідники, які декларують хороші цінності, схожі з Божими принципами, як от не вбивати, не красти і таке інше, – адже переважно все це присутнє і в світських законах держав світу. Та своїми вчинками вони далекі від Бога та Його принципів. Тож і керівники держав сучасного світу марно намагатимуться владнати катастрофічну ситуацію, що насувається – Бог їм не допоможе…

-          Звеличення Божого Імені:

11 Бо від сходу сонця й аж по захід його звеличиться Ймення Моє між народами, і кадиться в кожному місці для Ймення Мого дар чистий, бо звеличиться Ймення Моє між народами, каже Господь Саваот.

  В Божому Царстві, поза сумнівом, Боже Ім’я буде шановане між всіма народами.

  Згадка про кадіння нагадує слова з книги Об’явлення 5 розділ:

8 А коли Він узяв книгу, то чотири тварині й двадцять чотири старці попадали перед Агнцем, а кожен мав гусла й золоті чаші, повні пахощів, а вони молитви святих.

  І ще Об’явлення 8 розділ:

3 І прийшов другий Ангол, та й став перед жертівником із золотою кадильницею. І було йому дано багато кадила, щоб до молитов усіх святих додав на золотого жертівника, що перед престолом.
4 І знявся дим кадильний з молитвами святих від руки Ангола перед Бога.

  Тобто, як ми можемо зрозуміти з наведених вірші з книги Об’явлення, кадіння символізує молитви святих. Тож від часу Господнього Дня молитви Божих святих лунатимуть по всьому світі – на спасіння Божого народу. Негідних же Бог не слухатиме:

-          Негідне служіння:

12 Ви ж Його зневажаєте, кажучи: «Трапеза Господня – вона занечищена, й дохід її, обриджена страва її».
13 І до того говорите: «Ось стільки праці!» і ним нехтуєте, –
говорить Господь Саваот, – і приносите крадене, і кульгаве та хворе, і таку жертву хлібну приносите. Чи буде воно Мені миле з рук ваших? говорить Господь.

  В Хоменка ці вірші звучать так:

12 Ви ж його зневажаєте, кажучи: Господній стіл,- нечистий, і страва, що кладуть на нього, зневаги варта.
13 І кажете: Глядіть, яка морока! - і маловажите ним, - говорить Господь сил. Приносите грабоване кульгаве й хворе, таке приносите у жертву! Таке б мені приймати із рук ваших? - говорить Господь.

14 І проклятий обманець, що в стаді його є самець, а він обіцяє та в жертву дає Господеві зіпсуте, а Я Цар великий, – говорить Господь, – і серед народів грізне Моє Ймення!

  Бог не дозволить нікому зневажати Його та Його Закони – тож негідні провідники народів будуть прокляті – а це знищення, смерть.


1 - 2 - 3 - 4