Авакума 1 розділ
Процвітання несправедливості в Останні Дні – останні дні Юдеї перед знищенням Єрусалиму, і останні дні сучасного світу перед знищенням так званого Заходу. Виконавець Божого вироку над невірним народом.
Грізний народ для кари
- Несправедливість та зло на землі:
1 Пророцтво, яке бачив пророк Авакум.
2 Аж доки я, Господи, кликати буду, а Ти не почуєш? До тебе я кличу: «Насильство!» та Ти не спасаєш!
3 Для чого неправість мені Ти показуєш та позираєш на муку? А передо мною грабіж та насильство, і суперечка стається, і носиться сварка.
4 Тому-то Закон припиняється, і не виходить до чину назавсіди право, бо несправедливий вигублює праведного, тому правосуддя виходить покривленим.
Сучасний світ, з його капіталізмом, ринковою економікою – які розвивають егоїзм, конкуренцію, та гонитву за багатством і панівним становищем, – в повній мірі відповідає описаній пророком ситуації. Тому далі Бог дає відповідь на молитву пророка Авакума, та вказує на кару за ці гріхи:
- Бог пошле грізний народ для покарання невірних:
5 Пригляньтеся ви до народів, і дивіться, і дуже здивуйтесь, бо вчиню Я за ваших днів діло, про яке не повірите ви, коли буде розказане.
Цікаво звучить: діло, про яке не повірите ви, коли буде розказане – саме так і є – не вірять. Адже про це й пророкував Ісая – Ісаї 6 розділ:
9 А Він проказав: «Іди, і скажеш народові цьому: Ви будете чути постійно, та не зрозумієте, і будете бачити завжди, але не пізнаєте.
10 Учини затужавілим серце народу цього, і тяжкими зроби його уші, а очі йому позаклеюй, щоб не бачив очима своїми, й ушима своїми не чув, і щоб не зрозумів своїм серцем, і не навернувся, і не був уздоровлений він!»
Про це також згадував апостол Петро в 2 Петра 3 розділ:
3 Насамперед знайте оце, що в останні дні прийдуть із насмішками глузії, що ходитимуть за своїми пожадливостями,
4 та й скажуть: «Де обітниця Його приходу? Бо від того часу, як позасинали наші батьки, усе залишається так від початку творіння».
5 Бо сховане від тих, хто хоче цього, що небо було напочатку, а земля із води та водою складена словом Божим,
6 тому тодішній світ, водою потоплений, згинув.
7 А теперішні небо й земля заховані тим самим словом, і зберігаються для огню на день суду й загибелі безбожних людей.
Що слова пророка Ісаї, що слова апостола Петра – вони стосуються саме часу Кінця – нашого часу.
6 Бо оце Я поставлю халдеїв, народ лютий та скорий, що ґрасує по широкій землі, щоб захопити оселі, які не його.
7 Страшний та грізний він, від нього самого виходить і право його, і великість його.
Тобто, цей народ буде зарозумілим та не буде дотримуватися міжнародних домовленостей та прав. Чи не є такою сучасна Росія?
8 І від пантер його коні швидші, і від вовків вечерових лютіші.
І розлетяться його верхівці, а їздці його здалека прийдуть, – вони будуть летіти, неначе орел, що на їжу поспішає.
Ці вірші нагадують слова з Даниїла 11 розділ:
40 А в кінцевому часі зудариться з ним південний цар. І кинеться на нього північний цар колесницями, і верхівцями, і численними кораблями, і прийде на краї, і позаливає та перейде їх.
В цих словах пророка Даниїла описується саме напад сучасної Росії на країни блоку НАТО (див. «Цар»).
9 Він приходить увесь на насильство, а ціль їх обличчя вперед, і набере полонених, як того піску.
10 І він глузує з царів, а князі сміх для нього. Він сміється з твердині усякої, бо на вал насипає землі, і її здобуває!
11 Тоді він несеться, як вітер, і перейде, і згрішить, бо зробить за бога свого оцю силу свою.
Халдеї в цих віршах є прообразом сучасної Росії. І їх опис має багато паралельних місць в інших пророків. Наприклад, 2 Солунян 2 розділ:
3 ………………. Бо той день не настане, аж перше прийде відступлення, і виявиться беззаконник, призначений на погибіль,
4 що противиться та несеться над усе, зване Богом чи святощами, так що в Божому храмі він сяде, як Бог, і за Бога себе видаватиме.
------------------------
8 І тоді то з'явиться той беззаконник, що його Господь Ісус заб'є Духом уст Своїх і знищить з'явленням приходу Свого.
9 Його прихід за чином сатани буде з усякою силою й знаками та з неправдивими чудами,
10 і з усякою обманою неправди між тими, хто гине, бо любови правди вони не прийняли, щоб їм спастися.
Як описує апостол Павло того беззаконника – який видаватиме себе за бога, так і Авакум в 11 вірші описує зарозумілість халдеїв – які матимуть за бога свою силу. Втім, для Росії це буде не вперше – попередник сучасної Росії – Радянський Союз, – діяв схожим чином – про що передрікав пророк Даниїл в 11 розділі:
37 І він не буде придивлятися до богів своїх батьків, і на пожадливість жінок, і на всякого бога не буде дивитися, бо він звеличить себе понад кожного.
38 Але він буде віддавати честь богові твердинь на його місці, та богові, якого не знали батьки його, віддаватиме честь золотом, і сріблом, і дорогоцінним камінням, і речами коштовними.
Далі Авакум пояснює, для чого Бог наведе таку біду та знищення на народи, віддавши їх у руку такого жорстокого народу – тому що цей народ (Росія) є зброєю в Його руках:
- Грізний народ – для Суду:
12 Хіба ж Ти не віддавна, о Господи? Боже Ти мій, мій Святий, не помремо! Господи, Ти для суду поставив його, і, о Скеле, призначив його на карання!
Авакум висловив надію на Божий захист та на розуміння призначення агресора – Росії, яку Бог робить знаряддям кари в Своїх руках (див. «Знаряддя»).
Наступні слова пророка вказують, що Бог не буде без кінця терпіти несправедливість та беззаконня:
13 Твої очі занадто пречисті, щоб міг Ти дивитись на зло, і на насильство дивитись не можеш. Чому ж дивишся Ти на грабіжників, мовчиш, коли несправедливий винищує справедливішого від себе?
14 Ти ж маєш людей, як у морі тих риб, немов ту черву, що пана над нею нема.
15 Усе це грабіжник витягує вудкою, своїм неводом тягне оце, та збирає оце в свою сітку, тому тішиться він та радіє.
16 Тому жертву приносить він неводові, і кадить для сітки своєї, бо від них ситий уділ його та добірна пожива його!
17 Чи на це випорожнює він свого невода, і завжди готов убивати народи без милости?
16 вірш співзвучний з 11 віршем, і вказує, що грабіжник – Росія, – буде тішитися своєю силою та хитрістю. Але, як каже 17 вірш, тривати це буде не завжди.
Бог використає Росію для покарання народів. А самі народи для Бога – не більше риби у морі, чи навіть черви. Та й сам грабіжник буде нерозумним та тішитиметься своєю перемогою, не усвідомлюючи, що це Бог дав йому цю перемогу (так, до речі, думали асирійці, які за часів царя Єзекії хотіли завоювати Єрусалим – 2 Царів 18, 19 розділи). І цей грабіжник віддаватиме шану своїй зброї, своїй силі. Тобто, тут ми бачимо самозвеличення влади Кремля, яке матиме місце невдовзі – як і говорив про це апостол Павло в 2 Солунян.